فضائلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دیپلماسی فعال دولت یازدهم خود را نیازمند خاتمی نمی‌داند

این کارشناس سیاسی گفت: دولت یازدهم به ویژه شخص دکتر روحانی آنقدر ظرفیت دارد که نیازمند کمک افرادی هم چون خاتمی نباشد.

"مهدی فضائلی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر رسانه‌ها مبنی بر اینکه "حضور محمدخاتمی در عرصه سیاسی به ویژه در تنویر افکار عمومی جهان در موضوع هسته‌ای تاثیرگذار است"، اظهار داشت: کسانی که چنین پیشنهاداتی را مطرح می‌کنند یا فراموش کرده‌ و یا خود را به تغافل زده‌اند، چرا که در زمان ریاست‌جمهوری خاتمی بحث گفتگوی تمدن‌ها وضعیت ما در جایگاه سیاست خارجی را به نقطه‌ای رساند که دولت آمریکا ایران را جزو محور شرارت قرار داد.
 
وی ادامه داد: اگر قرار بود خاتمی صاحب دیپلماسی فعالی باشد و در عرصه بین‌المللی موثر عمل کند، طبیعتا باید در دوران ریاست خودش از وجهه جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کرد، به گونه‌ای که اجازه نمی‌داد، دشمن شماره یک کشور ایران را محور شرارت قرار دهد.
 
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: همه دنیا می‌دانند کسانی در عرصه دیپلماسی موثر واقع می‌شوند که در کشور خود از جایگاه و پشتیبانی قابل قبولی برخوردار باشند اما در شرایطی هستیم که خاتمی چنین جایگاهی ندارد. 
 
فضائلی با اشاره به همسویی خاتمی با جریان فتنه 88، تصریح کرد: طبیعتا با توجه به همگرایی خاتمی با این جریان در داخل کشور که هنوز هم زیر سوال جدی با اغماض بسیار است، دنیا برای وی اعتباری قائل نیست که بتواند در سیاست خارجی باری از دوش نظام بردارد.   
 
وی با اشاره به دیپلماسی فعال دولت تدبیر و امید، خاطر نشان کرد: دولت یازدهم به ویژه شخص دکتر روحانی آنقدر ظرفیت دارد که نیازمند کمک افرادی هم چون خاتمی نباشد.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: بعید می‌دانم دکتر روحانی اجازه‌ دهد، دیگرانی همچون خاتمی دولت یازدهم را کمک کند، چرا که توانمندی این دولت در عرصه سیاست خارجی نیاز به نیروهای کمکی را احساس نمی‌کند.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار