گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

هاشمی سرلیست احتمالی مجلس خبرگان/ لیست دیدنی‌ از ثروتمندترین رهبران جهان/ برگزاری بازی خداحافظی محمود احمدی‌نژاد

هاشمی سرلیست احتمالی برای مجلس خبرگان، خیابانی به نام ایران در قلب اسرائیل، تبلیغ جنجالی بیلبورد زن مسلمان در کنار سرباز آمریکایی، خودکشی اینترنتی جوان آمریکایی، صدور مجوز برای استفاده و نگهداری از رادیو، یک لیست دیدنی‌ از ثروتمندترین رهبران جهان، برگزاری بازی خداحافظی محمود احمدی‌نژاد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

هاشمی سرلیست احتمالی برای مجلس خبرگان

در جریان برگزاری نشست مجمع روحانیون مبارز در تهران با محوریت مجلس خبرگان رهبری، آنها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در این انتخابات هاشمی رفسنجانی را به عنوان لیدر خود قرار دهند.

جوان نوشت: یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، گفت: روحانیون مبارز در این جلسه گفته‌اند از آنجا که فرد شاخصی برای مجلس خبرگان نداریم، چاره‌ای نیست جز اینکه پشت سر هاشمی حرکت و روی کسانی سرمایه‌گذاری نماییم که مورد نظر وی باشد.

جوان همچنان مدعی شد: آ‌ن‌ها در همین زمینه تصمیم گرفته‌اند روی فرزندان برخی علما و آیت‌الله‌زاده‌ها سرمایه‌گذاری کنند. مجمع روحانیون در این جلسه ضمن اذعان تلویحی به نداشتن پایگاه مردمی، با تأکید بر اینکه قرار نیست اکثریت مجلس خبرگان را تصاحب کنیم، گفته‌اند که همین که بتوانیم یک اقلیت قوی به دست آوریم خیلی خوب است.

خیابانی به نام ایران در قلب اسرائیل!  

اخیرا تصاویری از یک خیابان به نام "ایران" در اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که کاربران ایرانی با غرور و کری‌خوانی در برابر صهیونیست‌ها پرداخته و پیام‌هایی با مضمون این که " اسرائیل ایران تو را فتح کرده را انتشار داده‌اند. "

به گزارش جمهوریت، این تابلو که به سه زبان فارسی، عبری، انگلیسی بر روی یک دیوار نقش بسته ناظر به محله ایرانیان مقیم تل آویو است که با نام ایران مشهور شده است. اسرائیلی که از نام ایران وحشت داشته و دارد گویا حریف ایرانیان مقیم پایتختش هم نتوانسته بشود تا از نامگذاری یک خیابان به نام ایران جلوگیری کند.



یا اینکه قصد دارد با عدم جلوگیری از نام‌گذاری یک خیابان در پایتختش به نام "ایران" پز حقوق بشری بدهد و تبلیغات رسانه‌ای بکند! نکته جالب‌تر اینکه در این خیابان "ایران" محله ایرانیان مقیم تل آویو کوچه‌های فرعی با نام مشاهیر ایرانی از جمله "کورش" نیز مشاهده می‌شود



خاطره آیت‌الله هاشمی از مقام معظم رهبری

آیت‌الله هاشمی در خاطره روز 11 آذر سال 1361، از تماس آیت‌الله خامنه‌ای با وی درباره سید محمد خامنه ای خبر داده و نوشته است: پیش از جلسه علنی با فرمانده نیروی زمینی (ارتش جمهوری اسلامی) در مجلس ملاقات کردم.عازم جبهه بود و درباره گردان‌های قدس و... مذاکره شد، ظهر چند ملاقات با نمایندگان داشتم و عصر کلاس مواضع حزب (جمهوری اسلامی) داشتم و ملاقاتی با فرمانده نیروی دریائی (ارتش جمهوری اسلامی) .

آینده نوشت، مسئول دفتر مشاورت (ارتش) هم به ملاقات آمد و خبر از تعمیر لامپ‌های کلاسترون و تویسترون رادارها داد که پیشرفتی خوب است. ملاقاتی داشتم با علماء و ائمه جمعه اهل سنت فارس که برای تجدید بیعت با امام آمده بودند و برای آن‌ها صحبت کردم. ملاقاتی با هفتاد نفر از رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان گزینش دانشجو و استاد داشتم و درباره سیاست گزینش صحبت کردم‌. شب جلسه (جامعه) روحانیت مبارز تهران در دفتر من تشکیل شد و تصمیم گرفتیم که با حزب جمهوری (اسلامی) در معرفی کاندیداهای تهران ائتلاف شود و در مورد شهرستان‌ها، (جامعه) روحانیت (مبارز تهران) در معرفی کاندیدا شرکت نکند. آخر شب به خانه آمدم.

هزینه انتخابات ریاست‌جمهوری در تهران چقدر بود؟

عیسی فرهادی، فرماندار 50 ساله تهران و دانشجوی ارشد ادبیات فارسی که 380 روز است بر صندلی اتاق ساختمان میرعماد تکیه زده روزهای پایانی کار خود را  در تهران می‌گذراند در گفتگو با خرداد، با کمی گلایه از دست مسئولان کلان کشور گفت: به جرات می‌توان گفت که تهران از نظر اعتبار محروم‌ترین شهرستان است. شاید گفته شود که تهران با اعتبار 10 هزار میلیاردی شهرداری محروم نیست ولی وقتی 15 درصد جمعیت کشور در پایتخت باشند و شما اعتبار تملک مانند فضاهای ورزشی، آموزشی و درمانی کم داشته باشی شهر تبدیل به شهر محروم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک پایتخت سیاسی نیازمند اعتبار کلان است، اظهار داشت: ولی تهران نیاز به سبک‌سازی دارد. انتخاب شهر پرند هم خوب است چرا که باید این پایتخت سیاسی نزدیک به خود تهران باشد در هر حال پایتخت باید پذیرای دنیا باشد و در مورد تصمیم فرمانداری برای درخواست برخی تجمعات گفت که فرمانداری هر دو هفته یکبار جلسه شورای تامین دارد و به تظاهرات‌هایی که آثار منفی در جامعه نداشته باشد مجوز داده می‌شود.

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه مدیریت 80 هزار نیروی انسانی در انتخابات راحت نیست، بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری 5.5 میلیارد تومان برای تهران هزینه داشته که هنوز هم بدهکار هستیم.

ایهود اولمرت: نتانیاهو به آمریکا اعلام جنگ کرد

مهر به نقل از یدیعوت آحارانوت نوشت: "ایهود اولمرت" نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: در صورت بروز خطر چه کسی ناجی ما خواهد بود؟ اوباما یا پوتین؟ اولمرت در ادامه همچنین تاکید کرد که انتقاد تند بنیامین نتانیاهو از اوباما به سبب توافق ژنو، همانند آن است که اسرائیل علیه آمریکا اعلام جنگ کند.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: آیا لازم است که ما علیه رئیس‌جمهور آمریکا موضع بگیریم؟ مطمئنا اگر انتقاد و یا سوالی داریم بهتر است آن را پشت درهای بسته مطرح کنیم. به اعتقاد وی، تل آویو باید در کنار دیگران برای مهار برنامه هسته‌ای ایران تلاش کند نه اینکه به تنهایی به تقابل با ایران بپردازد.

اولمرت که به همراه "عاموس یادلین" رئیس سابق بحش اطلاعات نظامی اسرائیل و "تاچی هنگبی" از اعضای حزب لیکود در موسسه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حاضر شده بود در ادامه افزود: تا سال 2009 میلادی ما در سکوت کارهای خود را انجام می‌دادیم، اما بعد از آن سیاست تل آویو به فریاد کشیدن و تهدید کردن تغییر پیدا کرد که این تغییر موجب وارد شدن هزینه‌های اقتصادی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار به اسرائیل شد.

تبلیغ جنجالی بیلبورد زن مسلمان در کنار سرباز آمریکایی

در روزهای گذشته نصب بیلبوردی تبلیغی متعلق به یک شرکت تولید محصولات دارویی در کالیفرنیای آمریکا جنجال‌برانگیز شده است. نصب این بیلبورد که حاوی تصویر یک سرباز آمریکایی و یک زن مسلمان نقاب‌دار در کنار یکدیگر است، توجه عابران را در بلواری مهم در هالیوود شهر لس‌آنجلس به خود جلب کرد.



به گزارش عصر ایران،به نقل از شبکه خبری "CBS" آمریکا، بلافاصله پس از نصب این بیلبورد تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی آمریکا منتشر شد و برخی منتقدان با توجه به استفاده از دو عنصر سرباز آمریکایی و زن مسلمان این بیلبورد را برای جامعه تحریک‌آمیز دانستند. در این بیلبورد نوشته شده: "اگر می‌توانیم این دو زوج را در کنار هم نگه داریم پس می‌توانیم هر زوجی را در کنار هم نگه داریم".

اشاره این تبلیغ به جلوگیری از "خروپف‌های" شبانه است که پدیده‌ای شایع در بین زوج‌ها و یکی از دلایلی است که آن‌ها را وا می‌دارد تا جدا از هم بخوابند و این شرکت محصولات جلوگیری از خروپف تولید می‌کند. این شرکت آمریکایی می‌گوید ایده اصلی این تبلیغ را از یک زوج مشابه آمریکایی یعنی یک معلول جنگی آمریکا "جانی ساتن" و همسر مسلمان او "عالیه" الهام گرفته‌اند.
 
برافراشته شدن پرچم ایران در جزیره ابوموسی در نهم آذر 1350



برگزاری بازی خداحافظی محمود احمدی‌نژاد

قانون در مطلبی طنز نوشت: یکی دو روز قبل، بازی با شکوهی برای خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا، از بازیکنان خوب کشورمان در نظر گرفته شد. ما کاری به اینکه چقدر خرج میلان شد و این بازی چه حواشی داشت نداریم، ولی انصافا آقا مهدی را خوشحال کردند و او با آرامش خاطر فوتبال کشور را وداع گفت. حالا این خداحافظی را که دیدیم، بلاتشبیه، بلاتشبیه، یاد خداحافظی غریبانه آقای احمدی‌نژاد افتادیم.

دکتر طفل معصوممان در کمال بی‌توجهی مردمی‌ با یک ساک آمده بود، با یک ساک هم رفت. هیچ‌کس به بدرقه‌اش نیامد. در حالی که همه داشتند در مراسم تحلیف با روح جک استراو گوجه بازی می‌کردند، او ساکش را پر از 16 میلیارد پول راه‌اندازی دانشگاه ایرانیان کرد و غریبانه از پاستور به نارمک کوچ نمود. حالا قصد داریم برای اینکه از دلشان در بیاوریم، چند طرح برای بازی خداحافظی ایشان بگذاریم.

1. بازی با پیشکسوتان میلان: احمدی‌نژاد با یکی از سیاستمداران پیشکسوت ایتالیا مناظره کند، ترجیح شخصی خودمان آقای برلوسکونی است چون قدرت مانور دکتر را زیاد می‌کند. اولا روی نام این عزیز ایتالیایی خیلی می‌توانند مانور بدهند و افشا کنند که به چه گروه و گعده‌ای وابسته است.

دوما ایشان حق انتخاب دارد که عکس کلی بانو را جلوی دوربین اینطوری اینطوری کند. به لطف خدا آقای برلوسکونی در این مقوله سیرمانی ندارد. سوما می‌تواند بگوید: "آقای برلوسکونی عزیز! من به شما علاقه‌مندم. اما باید بپرسم واقعا بچه‌های آقای دون کورلئونه دارن چه کار می‌کنن توی اون مملکت؟"

چهارما می‌تواند بگوید: "من یک پرونده‌ای دارم از مسائل باشگاه میلان، اجازه دارم راجع به اون صحبت کنم؟ نشون بدم؟ بگم؟ بگم؟"

2. ساخت کلیپ "کهنه سفر": از آنجا که برای آقای روحانی کلیپ ویدئویی "نوسفر" را ساخته‌اند، می‌شود برای آقای احمدی‌نژاد هم کلیپ کهنه سفر یا "آن سفر کرده که صد قافله چی همره اوست" را ساخت.

3. برای آقای احمدی‌نژاد، یک عدد "مرتضی حیدری" پلاستیکی و یک دوربین هندی‌کم بخریم، که ایشان در خانه همینطور مصاحبه ضبط کند و از پیشرفت‌های عظیییییم دولتش بگوید.

4. تعدادی صندلی پلاستیکی خالی برای ایشان بخریم که ایشان بگذارد توی حیاطش و بعدازظهرها با یاد صندلی‌های خالی نیویورک، حرف‌هایش را بزند و برود توی یک حصن و حصاری.

دو مداح معروف در لبنان

عکس‌های منتشر نشده از حاج علی قربانی و حاج یدالله پاشازاده در دوران جوانی که در کشور لبنان حضور داشتند.


نتانیاهو دست به دامن پاپ فرانسیس شد

سایت خبری سنت توماس که یکی از سایت‌های مرتبط با واتیکان است، نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مخالفت شدید خود از توافقات هسته‌ای ایران و 1+5 را در جریان سفری به رم که در آن او به دیدار پاپ فرانسیس و انریکو لتا نخست‌وزیر واتیکان رفت، بیان کرد.

به گزارش شبستان، نتانیاهو روز یکشنبه در مراسم  روشن کردن شمع در کنیسه اصلی رم با انریکو لتا بازدید و گفتگو کرد. لتا در وب‌سایت شخصی‌اش درباره این ملاقات نوشته است: او گفت من می‌خواهم هرگونه توهم درباره ایران را از بین ببرم. ایران برای رسیدن به بمب اتم تلاش می‌کند و نه تنها تهدیدی برای اسراییل که تهدیدی برای رم ،ایتالیا و جهان است.

وی به نقل از نتانیاهو می‌افزاید: او با عجز ادامه داده است که نباید با لبخند ایران فریب خورد. ایران رژیمی دارد که حامی تروریست در سوریه و جهان است. این سایت ایتالیایی نوشت: رئیس‌جمهور ایران، حسن روحانی، که در اوایل سال جاری انتخاب شد نسبت به هشت سال دوره احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور تندروی ایران رویکرد دیپلماتیک بیشتری در ارتباط با غرب دارد .

 "کودتاچیان" اجازه ملاقات با پدرم را نمی‌دهند
 
اسامه محمد مرسی، پسر محمدمرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" نوشت: با وجود اینکه من به عنوان یک وکیل مجوز قانونی برای ملاقات با پدرم را دارم، "کودتاچیان" بدون هیچ سند و مدرک قانونی مرا از دیدار با وی ممنوع کردند.
 
به گزارش ایسنا، وی افزود: با وجود چنین اقداماتی از سوی نظام "کودتاچی" مصر این گمان می‌رود که محمد مرسی در مکانی نامعلوم به سر می‌برد و در زندان "برج العرب" نیست، اسامه مرسی همچنین در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به نگرانی زیاد نسبت به سلامتی پدرش گفت: در حال حاضر تدابیری جهت ممانعت از ادامه چنین اقدامات "غیرقانونی"، در حال انجام است.
 
وی مقامات کنونی مصر را مسئول امنیت و سلامت پدرش دانست و گفت: آنچه در حال حاضر شاهد آنیم، تنها ادامه حبس اجباری پدرم در بازداشتگاه است و محاکمه محمد مرسی را در چهارم نوامبر گذشته "محاکمه‌ای باطل" دانست.
 
زهرا اشراقی، این بار روی جلد نشریه La Revue



پرونده دانشگاه احمدی‌نژاد روی میز دادستان

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس جلسات متعددی با مسئولان وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردند که در آخرین جلسه مقرر شد آن‌ها گزارشات خود درباره نحوه تشکیل این دانشگاه و مجوز تاسیس آن را به کمیسیون ارائه دهند.

پورمختار در گفتگو با تسنیم، ادامه داد: در حال حاضر منتظر پاسخ این 3 دستگاه هستیم و پس از پاسخ این استعلامات، ما می‌توانیم گزارش خود را جمع‌بندی و نهایی کنیم همچنین پس از شفاف شدن موضوع، تکلیف 16 میلیارد هم روشن می‌شود.

شهریور ماه سال جاری سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از بررسی پرونده دانشگاه احمدی‌نژاد در این کمیسیون خبر داده و گفته بود: پرونده‌ دانشگاه ایرانیان توسط دادستانی دیوان محاسبات به دادستان عمومی و انقلاب تهران و رئیس مجلس ارجاع شده که آقای لاریجانی نیز بررسی این موضوع را به کمیسیون اصل 90 و آموزش و تحقیقات مجلس سپردند و قرار شد در اولین فرصت این موضوع در جلسات کمیسیون بررسی شود.

کلید آشنا در آمریکا


پس از انتخابات 24 خرداد امسال، دیدن این کلید برای ایرانی‌ها معنا و مفهوم خاصی پیدا کرده است، اما ‌از این کلید پیشتر نیز به عنوان نماد در چهارگوشه جهان استفاده شده و می‌شود. یکی از این کلیدداران و کلید بازان " دیل بیتی" سرباز آمریکایی بازگشته از جنگ عراق است که پاهای خود را در انفجار مین‌های کنار جاده‌ای در عراق از دست داده است.

به گزارش ایسنا، وی دیروز از سوی شبکه سی ان ان به عنوان یک چهره از میان 10 قهرمان سال آمریکا انتخاب شده است. پس از بازگشت از جنگ عراق، مردم آمریکا در جریان یک کمپین حمایتی از بیتی، کمک کردند او خانه‌دار شود و پس از آن بیتی موسسه‌ای بنیان گذاشت که با جذب کمک‌های مردمی برای از جنگ برگشته‌های بی‌خانه، خانه می‌سازد.



او تاکنون از این راه چندین سرباز آمریکایی بازگشته از جنگ را که معلولیت‌هایی نیز داشته‌اند خانه‌دار کرده است و در مراسم تحویل خانه کلید‌هایی نمادین از خانه‌های ساخته شده به سبک و سیاقی که در عکس قابل مشاهده است تحویل صاحبان جدید خانه‌ها می‌دهد. بیتی فرد سمت راست عکس است.

باجناق مشایی در میان احمدی‌نژادها



جمهوریت/ عکسی کمتر دیده شده از شهید مدرس



کاروان اسکورت رئیس‌جمهور

جهان نوشت: این تصاویر کاروان اسکورت رئیس‌جمهور در سفر به مناطق زلزله‌زده دشتستان است:





خودکشی اینترنتی جوان آمریکایی

یک جوان آمریکایی در مقابل چشمان حیرت‌زده صدها کاربر اینترنتی که در سراسر جهان در پای کامپیوتر به تماشا نشسته بودند، خودش را به آتش کشید و شعله‌های سرکش از سر و رویش زبانه کشید. "استفان" جوان 20 ساله اهل شمال آمریکا و دانشجوی دانشگاه کانادا، در اقدامی جنون‌آمیز با مصرف قرص‌های روانگردان و مشروبات الکلی با تشویق‌ها و حمایت‌های 200 نفر از دوستان اینترنتی‌اش تصمیم به خودکشی گرفت و در برابر نگاه وحشتزده کاربران اینترنتی خودش را به آتش کشید تا نشان دهد یک قهرمان اینترنتی است!

به گزارش شبکه ایران، اما دوستانش در تماس با مرکز اورژانس و اطلاع به والدینش، مانع از مرگ حتمی‌اش شدند. با گزارش اقدام به خودکشی، مأموران امداد و نجات و اورژانس بلافاصله به محل مورد نظر رسیدند و جوان مجنون را که در شعله‌های آتش گرفتار شده‌ بود، نجات دادند. وی بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد و تحت مراقبت‌های پزشکان قرار گرفت. هنوز علت اصلی این اقدام جنون‌آمیز پسر جوان مشخص نشده است، اما طبق شواهد و مدارک موجود، استفان پیش از اقدام به خودکشی در شرایط کاملاً غیر عادی به سر می‌برد، تحقیقات مأموران پلیس در خصوص علل این اقدام جنون‌آمیز همچنان ادامه دارد.





همسر دکتر شریعتی، دیروز و امروز



مجوز استفاده و نگهداری از رادیو!

شفاف نوشت: تصویری قدیمی و جالب از یک برگ مجوز استفاده و نگهداری از رادیو، مربوط به دوره‌ای از حکومت پهلوی که محدودیت‌های زیادی برای استفاده از دستگاه رادیو بود.



یک لیست دیدنی‌از ثروتمندترین رهبران جهان

پایگاه اینترنتی هافینگتون پست فهرستی از 20 تن از ثروتمندترین رهبران جهان را که در حال حاضر در قدرت هستند، منتشر کرده است.

به گزارش صراط، این فهرست شامل ترکیبی از پادشاهان، روسای‌جمهور و ملکه‌ها و سلطان‌ها می‌شود. اغلب افراد این فهرست مرد هستند؛ همان‌طور که اکثریت رهبران جهان را نیز مردان تشکیل می‌دهند. از نظر منطقه‌ای نیز وزنه به طرف خاورمیانه سنگین‌تر است و هفت تن از این رهبران متعلق به خاورمیانه هستند.

- ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه: 40 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 14 هزار دلار.

- بهومیبول آدولیادج، پادشاه تایلند: 30 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 4400 دلار.

- حسن البلقیه، سلطان کشور برونئی: 20 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 41 هزار دلار.

- عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان: 18 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 21 هزار دلار.

- خلیفه بن زاید آل نهیان، امیر امارات متحده عربی: 15 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 40 هزار دلار.

- محمد بن راشد المکتوم، حاکم دبی: 14 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 16 هزار دلار.

- کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی: پنج میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 1800 دلار.

- هانس-آدام دوم، شاهزاده لیختنشتاین: پنج میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 135 هزار دلار.

- محمد ششم، پادشاه مراکش: 5 / 2 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 3000 دلار.

- سباستین پینه‌را، رئیس‌جمهوری شیلی: 5 / 2 میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 15 هزار دلار.

- حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر سابق قطر: دو میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 90 هزار دلار.

- سونیا گاندی، رهبر حزب کنگره ملی هند: دو میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 1500 دلار.

- آلبرت دوم، شاهزاد موناکو: یک میلیارد دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 163 هزار دلار.

- سلطان قابوس، پادشاه عمان: 700 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 23 هزار و 700 دلار.

- تئودورو اوبیانگ انگوئما امباسوگو، رئیس‌جمهوری گینه استوایی: 600 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 24 هزار دلار.

- بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه: 550 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 3000 دلار.

- الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان: 500 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 7000 دلار.

- الیزابت دوم، ملکه انگلیس: 400 میلیون تا 500 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 38 هزار دلار.

- شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت: 400 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 56 هزار دلار.

- امسواتی سوم، پادشاه سوازیلند: 100 میلیون دلار ثروت و سرانه تولید ناخالص داخلی 3000 دلار.

استقبال بانـوی قزاق از خاتمی رییس‌جمهـور


خرداد نوشت، این تصویر متعلق به سفر سید محمد خاتمی در زمان ریاست‌جمهوری، به قزاقستان است.



انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، روحانیون مبارز ، خبرگان رهبری ، هاشمی رفسنجانی ، پایگاه مردمی ، علما ، جوان ، کنیسه ، ایتالیا ، حقوق بشر ، مشاهیر ایرانی ، کورش ، صهیونیست ، اسرائیل ، جمهوریت ، فارسی ، عبری ، انگلیسی ، ایران ، تل آویو ، محمد خامنه ای ، آیت الله ، نیروی زمینی ، گردان قدس ، حزب جمهوری ، نیروی دریائی ، کلاسترون ، تویسترون ، سرهنگ صیاد ، افسر عراقی ، شورای نگهبان ، عیسی فرهادی ، فرماندار تهران ، میر عماد ، محمد خاتمی ، قزاقستان ، رئیس جمهور ، حسن روحانی ، احمدی نژاد ، ایهود اولمرت ، نتانیاهو ، آمریکا ، یدیعوت آحارانوت ، اوباما ، پوتین ، نخست وزیر ، عاموس یادلین ، ژنو ، تاچی هنگبی ، حزب لیکود ، کالیفرنیای ، هالیوود ، cbs ، بیلبورد ، سرباز آمریکا ، جانی ساتن ، عالیه ، همسر مسلمان ، جزیره ابوموسی ، میلان ، مهدوی کیا ، برلوسکونی ، دون کورلئونه ، کهنه سفر ، نوسفر ، مرتضی حیدری ، علی قربانی ، پاشازاده ، لبنان ، سنت توماس ، واتیکان ، پاپ فرانسیس ، انریکو لتا ، رم ، کودتاچیان ، محمد مرس ، برج العرب ، مصر ، فیسبوک ، آناتولی ترکیه ، زهرا اشراقی ، نشریه ، la revue ، دیل بیتی ، سی ان ان ، پورمختار ، رئیس کمیسیون ، شورای عالی ، انقلاب فرهنگی ، دانشگاه ، ایرانیان ، دادستانی ، دیوان محاسبات ، باجناق مشایی ، شهید مدرس ، کاروان اسکورت ، زلزله زده ، دشتستان ، قرص های ، روانگردان ، مشروبات ، الکلی ، شبکه ایران ، دکتر شریعتی ، حکومت پهلوی ، دستگاه رادیو ، ثروتمندترین ، رهبران جهان ، صراط ، هافینگتون ، خاورمیانه ، ولادیمیر پوتین ، بهومیبول ، آدولیادج ، پادشاه تایلند ، روسیه ، حسن البلقیه ، برونئی ، پادشاه عربستان ، عبدالعزیز ، زاید آل نهیان ، امارات عربی ، راشد المکتوم ، حاکم دبی ، کیم جونگ اون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار