رئیس کل دادگستری استان گلستان خبر داد

تشکیل کارگروهی از دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در برخورد با زمین خوران

رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل شورای حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال استان برای برخورد با زمین خوران خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "احمد فاضلیان" رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل شورای حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال استان برای برخورد با زمین خوران خبر داد.

وی در این جلسه با بیان اینکه امروز معضل زمین خواری در استان یک مشکل جدی است، اظهارداشت: کسانی که تا دیروز به صورت مخفیانه و چراغ خاموش اقدام به زمین خواری می‌کردند آنقدر جسور شده‌اند که امروز آشکارا اقدام به زمین خواری می‌کنند.

فاضلیان با بیان اینکه دستگاه قضایی هر جا که در حیطه وظیفه و اختیاراتش بوده است قاطع و سریع وارد عمل شده است گفت: دادگستری یک تنه نمی‌تواند با این پدیده برخورد کند و باید یک بسیج عمومی بین دستگاه‌های متولی در این بخش شکل بگیرد.

وی افزود: چند سال پیش چهار جلسه برای برخورد با پدیده تجاوز به اراضی ملی و تغییر غیرمجاز کاربری در اراضی روستای زیارت تشکیل دادیم و بارها تاکید کردیم که اوضاع این روستا مطلوب نیست ولی تعلل در برخورد با این افراد کار را به جایی رساند که امروز عملا شاهد از دست رفتن طبیعت این منطقه هستیم.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه برای حل این معضل باید کارگروهی از دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود تاکید کرد: این کارگروه می‌تواند راهکارهای مناسب به اعضای شورا بدهد و تکلیف هر دستگاه را در این بخش مشخص کند.

وی تصریح کرد: ارائه راهکارهای حفاظت و شناسایی مناطقی که کانون توجه زمین خواران هستند نیز از دیگر وظایف این کارگروه خواهد بود.

فاضلیان با بیان اینکه اگر امروز بخواهیم صرفا به قوانین نگاه کنیم در مبارزه با زمین خوارن، زمینگیر خواهیم شد از مسئولان دستگاه‌های متولی خواست تا در این زمینه دلسوزانه عمل کنند.

دادستان گرگان و دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی منابع طبیعی و انفال استان نیز در ادامه این نشست با اشاره به تخلفات صورت گرفته در حاشیه رودخانه فرهنگ شهر گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان برای برخورد با متجاوزین به حریم رودخانه‌ها نیازی به طی تشریفات قانونی ندارد و صرفا با ارائه یک درخواست به دادستان می‌تواند حکم قلع و قمع بناهایی که در حاشیه رودخانه‌ها ساخته شده‌اند را بگیرند.

عباس پوریانی افزود: اگر همه مسئولان در این حوزه، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند کار به این جا کشیده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه 60 درصد اراضی استان، ملی هستند گفت: تلاش ما در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان این است که همه مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و انفال اجرا شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار