قفسه‌های ممنوعه در فروشگاه‌ها را بشناسیم

پژوهشگران کنترل استرس و همینطور تقویت اراده را از جمله موثرترین روشها برای جلوگیری از خوردن بیش از حد تنقلات معرفی کرده اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران به تازگی قوانین طلایی و جدیدی برای جلوگیری ازخوردن تنقلات کشف کرده اند که در نوع خود بی نظیراست.

گفتنی است: براساس این تحقیق جدید، پژوهشگران توصیه می‌کنند افراد برای جلوگیری از خوردن غذاهای غیر سالم، سعی کنند در فروشگاه ها از خریدن غذاهای بسته بندی و فرآوری خودداری کنند و حتی نزدیک قفسه هایی که این غذاها در آنجا وجود دارد نیز نروند و در عوض به سراغ قفسه هایی بروند که سرشار از مواد غذایی سالم و تازه باشد و سبد خود را از میوه و سبزیجات تازه پر نمایند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: یکی از راه‌های بسیار جالب برای جلوگیری از خوردن تنقلات فاقد ارزش غذایی، تنوع بخشیدن به غذاهای خورده شده توسط فرد در طول هفته است که فرد می تواند این کار را با اضافه کردن ادویه جات و یا امتحان طعم‌های جدید غذاهای سالم انجام دهد. همینطور پژوهشگران توصیه می کنند: افراد برای جلوگیری از خوردن تنقلات سعی نمایند که ریشه استرس و اثرات روحی را که منجر به تمایل به خوردن تنقلات می شود را از بین ببرند.

براساس تحقیقات جدید؛ استرس باعث می شود که مناطق خاص از مغز به انتشار خاصی از مواد شیمیایی بپردازد که این مواد شیمیایی می توانند سبب ایجاد مکانیزم هایی شوند که باعث ایجاد حس هوس و اشتیاق کاذب برای خوردن مواد چربی وقندی بیشتر در فرد می شود.

پژوهشگران علاوه بر استفاده از متخصصان علوم روانشناسی برای کمک به کم کردن استرس انجام تکنیک هایی مانند: تنفس ساده و یا انجام ورزش و یادگیری یک مهارت جدید را به افراد برای جلوگیری از خوردن غذای بیش از حد توصیه می کنند.

پژوهشگران دریافته اند: که عادات و حالات روحی می تواند منجر به ایجاد عادات پیچیده و نامناسب غذایی در افراد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار