شما چقدر به "تغذیه کودکانتان" اهمیت می‌دهید؟

تغذیه کودکان تاثیر بسیاری در رشد فیزیکی و مغذی کودکان دارد از این رو استفاده از مواد مغذی برای کودکان اهمیت بسیاری دارد.

دکتر ضیاء الدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: "شیر مادر" یک عامل حفاظتی در برابر عفونت‌های ریوی، گوارشی و افزایش ارزش بیولوژیکی غذاهای خانواده که معمولا انرژی بالا و پروتئین کمی دارند است.

 وی با بیان اینکه در سنین ۳ سالگی به بالا، دادن هیچ گونه شکلات و چیپس، بستنی و تنقلات توصیه نمی‌شود افزود: اگر کودک به غذاهای چرب و شیرین عادت کند، شیره معده کودک به مصرف هضم آن‌ها می‌رسد و برای غذاهای وعده اصلی که تنوع و ترکیبات بهتری دارد کودک اشتهای خود را از دست می‌دهد.

 وی در ادامه گفت: مصرف زیاد تنقلات باعث می‌شود که کودک به آن‌ها عادت کند که این امر مانع از بهره‌مندی کودک از تمام گروه‌های غذایی می‌شود.

 این متخصص تغذیه بیان کرد: کودک باید ۵۰ "ریز مغذی "را دریافت کند و هر کدام از این ریز مغذی‌ها به کودک نرسد احتمال اینکه کودک به سوء تغذیه دچار شود را بالا می‌برد و در نتیجه سوء تغذیه سرآغازی برای بی‌اشتهایی است و بی‌اشتهایی تشدید کننده سؤء تغذیه است.

دکتر مظهری با بیان اینکه صبحانه یک وعده اصلی است افزود: ساخت بیولوژیکی انسان‌ها تا غروب آفتاب شروع به بازسازی و سم زدایی می‌کند و هورمون رشد بیشتری در شب ترشح می‌کند و رشد و قد و وزن کودک هم در خواب انجام می‌شود پس کودکی که دیر بخوابد نه خوب غذا می‌خورد و نه خوب رشد می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تغذیه ، کودک ، معده ، تنقلات ، ریزمغذی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار