در هفته تغذیه با شیر مادر اعلام شد؛

بهبود رشد کودکان مستلزم سلامت مادران باردار و تغذيه با شيرمادر است

استاد غدد و متابولیسم دانشگاه مرمره استانبول، مهمترین دلیل بروز بلوغ زودرس را اضافه وزن و افزايش بافت چربی بدن عنوان کرد و گفت: وقوع بلوغ زير سن 8سال، زودرس تلقي مي‌شود و مناسب‌ترين سن درمان هم همين سن است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ پروفسور عبدالله برکت در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی غدد و متابولیسم کودکان، تزريق هورمون رشد را يکي از اصلي‌ترين درمان‌ها براي بلوغ زودرس دانست و اظهار کرد: کوتاهي قد، اختلال غده هيپوفيز و در دختران اختلال در تخمدان‌ها مهمترين عوارضي است که بلوغ زودرس براي کودکان رقم مي‌زند و والدين را به شدت نگران مي‌کند.

وي خاطرنشان کرد: یک درصد از جمعیت نوجوانان اروپا دچار بلوغ زودرس هستند که این آمار در حال افزایش است.

اين استاد دانشگاه مرمره استانبول درباره بهبود رشد کودکان تأکيد کرد: در گام نخست بايد روي سلامت مادران باردار کار کنيم که تغذيه مناسب داشته و از استرس و کار زياد بدور باشند و سيگار هم نکشند تا جنين بطور طبيعي رشد کند و گام بعدي توجه ويژه به تغذيه کودک است.

پروفسور برکت با بيان اين که «تغذيه کودک تا 6ماهگي فقط بايد با شيرمادر باشد»، خاطرنشان کرد: بعد از 6ماه، تا 5/1 سالگي علاوه بر غذاهای کمکی همچنان بايد از شیرمادر استفاده شود؛ ضمن اين که براي کودکان بزرگتر نيز خواب کافي و ورزش از اهميت خاصي برخوردار است.

وي با اشاره به این که «بسیاری از اساتید پزشکی ایران در مجامع بین‌المللی شرکت می‌کنند»، اذعان کرد: ایران از وضعیت علمی مناسب در همه زمینه‌ها برخوردار است و مقاله‌های بسیاری را درباره بلوغ زودرس از پزشکان ایرانی در گوگل مشاهده و استفاده کرده‌ام.

استاد غدد و متابولیسم دانشگاه مرمره استانبول با ابراز خوشحالی از اجرای طرح غربالگری برای بهبود زندگی کودکان در ایران، اظهار کرد: مطالبی که در این کنگره ارايه شده بسیار خوب و کامل بوده است.

پروفسور برکت، یک سخنرانی با موضوع پایش رشد و اهميت تشخيص بموقع و بررسي بلوغ زودرس و درمان آن در همايش بين‌المللي غدد و متابوليسم در مشهد ارايه کرده است./ح
برچسب ها: شیرمادر ، نوزاد ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار