سید حسن نصرالله:اسرائیل از مذاکرات هسته ای ایران وگروه 1+5 نگران است/مقاومت نقشه آمریکا برای لبنان و منطقه را سرنگون کرد

سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت شب عاشورای حسینی به تحولات اخیر لبنان ومنطقه پرداخته واز نگرانی رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته ای ایران وغرب خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"سید حسن نصرالله" امشب به مناسبت عاشورای حسینی با حضور در مجلس عزاداری جنوب لبنان در سخنانی  اظهار داشت:اسرائیل باید از آنچه که در لبنان و کشورهای عربی منطقه رخ داده واز پیاده سازی طرحش در منطقه که کشورهای همجوارش دارای شکاف بوده وتجزیه شوند وخود به تنهایی قدرت بزرگ منطقه باشد،خرسند باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "نتانیاهو" متخصص اهل تشیع وتسنن شده واین موضوع پروژه دائم رژیم اسرائیل بوده است گفت:این واقعیتی است که اسرائیل وجود خود را در رابطه با برخی از کشورهای عربی دیده و در سرزمین های فلسطینی باقی مانده وشروطش را بر تمامی منطقه تحمیل کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد:با وجود این موضوع اسرائیل نگران آینده است و یک روز پاسخ اقداماتش در منطقه را می بیند.

وی همچنین تاکید کرد:اسرائیل تمام نفوذ خود را در راستای تجاوز آمریکا به سوریه به کار بست وامروز هم از مذاکرات هسته ای بین ایران وگروه 1+5 نگران است.

"نصرالله" ادامه داد:اسرائیل در شرایط کنونی مبدل به متحد برخی از کشورهای منطقه وبرخی از جنبش های مخالف شده است و در پی سوق دادن آمریکا به سمت ایجاد جنگی جدید در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هم اکنون برخی از کشورهای عربی درکنار گزینه های تخریبکارانه اسرائیل قرار گرفته اند خطاب به کشورهای عرب منطقه با هشدار گفت:ای کشورهای حوزه خلیج فارس جایگزین توافق بین ایران وکشورهای جهان وقوع جنگ در منطقه است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد:موفقیت مقاومت در لبنان رهبران برخی از کشورهای عربی را دچار سردرگرمی کرده است.

وی همچنین با پرداختن به موضوع جاسوسی برخی از کشورها اظهار داشت:جاسوسی همه را دربرمی گیرد و ما باید در مقابل آن ایستاده وکشورها در مقابل آن تحرک داشته باشند.ما به عنوان مقاومتاین  آمادگی را درخصوص موضوع جاسوسی اسرائیل برای خدمت رسانی به دولت لبنان دارد اما با این وجود در نهایت اگر دولت نتواند در این خصوص کاری انجام دهد،مقاومت توانایی انجام آن را دارد.

"سید حسن نصرالله" همچنین اظهار کرد:همه از جاسوسی اسرائیل سخن می گویند اما آیا امکان دارد از شبکه جاسوسی آمریکا سخن به میان نیاورد.شبکه جاسوسی آمریکا در منطقه "عوکر" لبنان واقع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر وزیر امورخارجه آمریکا درخصوص مقاومت پرداخت وگفت:اظهارات "جان کری" درخصوص مقاومت چیزی را نه به عقب ونه به پیش می اندازد.مقاومت نقشه ای را که آمریکایی ها برای لبنان ومنطقه ترسیم کرده بودند،سرنگون کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت:آمریکا وعربستان سعودی می گویند مقاومت در ساختار آینده لبنان جایگاهی ندارد اما این اظهارات بی معناست ومقاومت هم اکنون این مقوله را سرنگون کرده است.

"سید حسن نصرالله" در ادامه با بیان اینکه ما شعار نداده بلکه از واقعیت ها وحقیقت ها سخن می گوییم واین جزئی از کار ماست اضافه کرد:واقعیت بر این نکته اشاره دارد که دو گروه در لبنان وجود دارد که در مقابل آنها گزینه ای جز گفتگو پیرامون مشترکات برای ترسیم آینده لبنان وجود ندارد.

وی بار دیگر با انتقاد از کارشکنی جریان 14"مارس وعربستان" در جهت تشکیل دولت در لبنان تاکید کرد:تنها راه برای تشکیل دولت در لبنان استفاده از اعضای گروه های مختلف موسوم به "9-9-6"است وتاخیر در این کار اقدامات عربستان است که از 14 مارس خواسته در جهت عدم تشکیل دولت کار کند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد:اگر برخی ها در انتظار تحقق پیروزی در سوریه با تشکیل دولت در لبنان هستند من به آنها می گویم شما در این کار هرگز پیروز نخواهید شد.

وی در ادامه خطاب به گروه های مخالف حزب الله گفت:برخی هامی گویند مذاکرات درخصوص برنامه هسته ای ایران شاید موضوع حزب الله را به پایان برساند،این در حالی است که هر کس ایران را بشناسد این موضوع را درک می کند که این حادثه اتفاق نخواهد افتاد.پس از توافق ایران وغرب بر سر پرونده هسته ای،حزب الله ومقاومت قدرتمند از همیشه خواهد شد.

"سید حسن نصرالله" تاکید کرد:در دشوارترین شرایط این موضوع که حزب الله متحدان خود را بفروشد،اتفاق نخواهد افتاد.

وی  در پایان سخنان خود با تاکید بر ادامه دادن راه امام حسین(ع) از سوی مقاومت وشیعیان،از تلاش های ارتش وگروه های امنیتی لبنان در تامین امنیت شب ها عاشورا قدردانی کرد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار