کشف انبار مهمات تروريست ها در يکي از محلات دمشق

نيروهاي امنيتي سوريه يک مخفيگاه تروريستها را در يکي از محلات دمشق که مملو از سلاح و مهمات بود کشف کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ نيروهاي امنيتي سوريه يک پناهگاه تروريست ها را در يکي از محلات دمشق که از آن به عنوان انبار سلاح و مهمات استفاده مي کردند، کشف و مقادير فراواني مواد منفجره، ماده سيفور و تعداد زيادي بمب دست ساز موجود در آن را مصادره کردند. در ميان تجهيزات مصادره شده از اين انبار، يک بمب دست ساز وجود دارد که با استفاده از ليزر عمل مي کند، اين بمب در رشته عمليات  تروريستي کاربرد دارد.

عصام محمود گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه گفت نيروهاي امنيتي يک پايگاه گروههاي مسلح تروريست را که به عنوان انبار سلاح و مهمات استفاده مي کردند کشف و ضبط کردند. ما اکنون کنار در ورودي اين خانه تيمي هستيم که مقادير زيادي سلاح، مهمات و مواد منفجره در آن وجود دارد و ارتش سوريه آنها را مصادره کرده است. در ادامه تصاويري از انواع و اقسام، سلاح، مواد منفجره و تجهيزات نظامي که در اين مقر وجود دارد پخش شد .

 يکي از نظاميان سوري در توضيحي در اين زمينه گفت: «از طريق کنترل و پيگيري و با همکاري شهروندان شريف سوري توانستيم به يکي از لانه هاي تروريست ها که از آن براي طراحي، ساخت و توليد بمب هاي دست ساز و عمليات  تعرض به شهروندان  استفاده مي کردند حمله کنيم. ما توانستيم به اين وسيله يکي از مخفيگاههاي آنها را کشف کنيم که در آن مواد منفجره اي از قبيل سيفور و قوطي هاي مخصوص اين مواد، تجهيزات الکترونيکي و تجهيزات مخصوص ساخت بمب هاي ساعتي وجود دارد. برخي تجهيزات بي سيم، گلوله تيربار، صدا خفه کن، تعدادي سلاح ام 60 ساخت آمريکا و برخي سلاح هاي روسي و مهمات پيشرفته و همچنين دستگاههاي ارتباطي و تلفن هاي ماهواره اي در ميان اين تجهيزات وجود دارد. 

يک بمب دست ساز داراي مونيتور هم در ميان اين تجهيزات هست که استفاده از آن به اين شکل است که اين مونيتور دستگاه در مسير عبور يکي از رهبران دولت يا شخصيت هاي مهم کار گذاشته مي شود و زماني که فرد مورد نظر از آنجا عبور کند با قطع اشعه ليزر سيگنالي به مواد منفجره ارسال مي شود و انفار رخ مي دهد.

عصام محمود در ادامه گزارش خود يکي از اتاق هاي اين مخفيگاه را نشان داد و گفت: گروههاي تروريست در داخل اين اتاق، سلاح ها و مهماتي را که ديديم انبار کرده بودند آنها در يکي از ديوارهاي اين اتاق شکاف و دري را ايجاد کرده و  بين دو ديوار اين ساختمان سردابي را به عرض حدود يک متر و به ارتفاع حدود 4 متر  و عمق 3 متر احداث کرده اند که اين سلاح و مهمات کشف شده در داخل آن مخفي شده بود.

رئيس کميته بازسازي سوريه گفت: «اين مخفيگاه که امروز  کشف شده است چيز عجيبي است زيرا انواع و اقسام مواد منفجره در اين جا وجود دارد. سلاح، مهمات، تيربار، کلت و... وجود دارد که همه اين ها براي ساکنان اين ساختمان خطرناک بوده است و حتي براي بقيه مردم و همسايگان هم خطرناک بوده است زيرا در اين ساختمان هفتاد واحدي حدود 300 تن زندگي مي کرده اند با توجه به آن که برخي از اين مواد بسيار قابل اشتغال و انفجار است، به ويژه 5 تا 6 بمب دست ساز بسيار حساس در ميان اين مهمات وجود دارد که در صورت کوچکترين حادثه اي کل ساختمان را منفجر  و کل اين سيصد نفر را به نابود مي کرد».

عصام محمود در پايان گزارش خود يکي از اين سلاح ها را به دست گرفت و گفت: اين يک سلاح آمريکايي است که تروريست ها از آن براي از بين بردن امنيت و آرامش در سوريه کمک گرفته اند ولي فراموش کرده اند که سوريه نيروهاي امنيتي دارد که در همه وقت و همه جا در کمين آنها خواهند بود.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار