انگلیس ارسال سلاح مرگبار به سوریه را رد کرد

وزير مشاور دولت انگليس در امور خارجي ، خاورميانه و شمال آفريقا اعلام کرد کشورش تاکنون سلاح هاي نظامي مرگبار در اختيار مخالفان مسلح در سوريه قرار نداده است .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري شين‌هوا ، "هيو روبرتسون" روز  دوشنبه در مصاحبه با روزنامه اردني الغد گفت :  برخي گزارش‌ها درباره  اينکه لندن سلاح‌هاي نظامي مرگبار در اختيار گروه‌هاي مسلح  مخالف سوريه قرار داده است و يا اينکه اين گروه‌ها را در خاک اردن آموزش نظامي مي‌دهد ، کاملا بي اساس و  نادرست است .

وزير انگليسي تاکيد کرد پس از اينکه پارلمان انگليس با تصويب قانوني هرگونه ارسال سلاح‌هاي  مرگبار را به مخالفان سوريه ممنوع کرد ، دولت انگليس فقط مي‌تواند کمک‌هاي غير نظامي مانند تجهيزات ارتباطي و مخابراتي در اختيار مخالفان سوري قرار دهد و  برخي ادعاها در زمينه تجهيز مخالفان به سلاح‌هاي مرگبار و يا آموزش آنان در خاک اردن خلاف واقع است.

 روبرتسون افزود آموزش انگليس به  مخالفان سوري تنها به نحوه  استفاده از تجهيزات مخابراتي و ارتباطي  محدود مي‌شود و اين آموزش هرگز در خاک اردن صورت نگرفته است .

روبرتسون که هفته گذشته به اردن سفر کرده بود ، درباره حل سياسي بحران سوريه گفت :  کشورش بر اين باور است که بحران سوريه فقط بايد از طريق راهکار سياسي حل شود .

 وزير انگليسي درباره تعويق کنفرانس ژنو 2 درباره سوريه گفت : تعويق برگزاري کنفرانس ژنو 2 ، مايوس کننده است اما مسئله مهم اين است  که بايد هر چه زودتر تاريخ جديدي براي برگزاري گفتگوها و اين کنفرانس تعيين شود . 

 وي افزود کنفرانس ژنو 2 بايد در دسامبر اينده و اوايل سال آينده  برگزار شود تا روند صلح در سوريه در مسير صحيح آن قرار گيرد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار