نوری در نطق میان دستور؛

آمریکا باید به خاطر مداخله در امور داخلی کشورمان عذرخواهی کند

نماینده مردم بستان‌آباد گفت: بسیار متاسفیم از اینکه شما نتوانسته‌اید بعد از سالها پیام انقلاب اسلامی را دریافت کنید، بنابراین از اینکه در امور داخلی کشور ما دخالت کرده‌اید باید عذرخواهی کنید

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "غلامرضا نوری" نماینده مردم بستان آباد، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 15 آبان ماه)، خطاب به هیئت حاکمه ایالات متحده اظهار داشت: تا زمانی که شما امنیت خود را به امنیت رژیم اشغالگر قدس گره زده‌اید، بدانید نه رژیم غاصب صهیونیستی و نه شما آرامش نخواهید داشت.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که حکومت‌های دیکتاتوری منطقه جایگاه شما برای برقراری ارتباطات، امنیت و تامین منافعتان باشد، یقین بدانید این مهم مقدر نشده و هزینه‌های آن برای شما به مراتب بیشتر است.
 
نماینده مردم بستان آباد افزود: بسیار متاسفیم از اینکه شما نتوانسته‌اید بعد از سالها پیام انقلاب اسلامی را دریافت کنید، بنابراین از اینکه در امور داخلی کشور ما دخالت کرده‌اید باید عذرخواهی کنید.
 
نوری خطاب به هیئت حاکمه ایالات متحده تصریح کرد: کینه و تصویب قطعنامه و تحریم علیه ملت ایران را کنار گذاشته و دارایی‌های بلوکه شده کشورمان را آزاد کنید.
 
وی افزود: ای کاش با اسلام راستین و مذهب مترقی و پویای تشیع ولو در حد اطلاع آشنایی پیدا می‌کردید، چرا که در این صورت یقینا به سخنان مقام معظم رهبری و عزم جمهوری اسلامی ایران به منظور برچیده شدن سلاح‌های کشتارجمعی پی می‌بردید.
 
نوری تصریح کرد: بیایید حرکتی برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری که طبق پیام رئیس جمهور در سازمان ملل، درد اصلی جهان امروز است، کاری کنید.
 
نماینده مردم بستان آباد خطاب به هیئت حاکمه ایالات متحده اظهار داشت: اگر با اسلام راستین آشنا بودید، اینگونه به باتلاق عراق، سوریه و حمایت از تروریست نمی‌پرداختید.
 
وی ادامه داد: تروریست‌های جهانی هیچ بویی از اسلام به مشام آنها نخورده و خودتان آنها را با مزه خون و جگر انسان آشنا ساختید. امیدواریم همگی آنها در سوریه دفن شوند، وگرنه هریک از آنها به سان بمب متحرکی در دنیا برعلیه امنیت خودتان خواهند بود.
 
نوری اشاره کرد: کجایند 130 نماینده کنگره آمریکا که به اوباما نامه می‌نوشتند و تقاضای تغییر رفتار و فضا را در برابر ایران می‌خواستند؟ آیا واقعا نفوذ لابی صهیونیست در ارکان حکومتی آمریکا اینگونه کار ساز است؟

وی ادامه داد: جای بسی تعجب است، رژیمی که در خاورمیانه به سان خانه عنکبوت نام گرفته، اینگونه در هیئت حاکمه آمریکا یکه تازی می‌کند!

نماینده مردم بستان آباد تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده ملت، حمایت خود را به تاسی از مقام معظم رهبری از اقدامات مدبرانه و عظمت‌مدارانه ریاست جمهور و همکارانش که تبلور اراده ملی ماست، در موضوعات دیپلماتیک و تعامل با دنیا برای برطرف ساختن تحریم‌های غیر انسانی و ظالمانه و مذاکرات هسته ای و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اعلام می‌دارم.
 
نوری در ارتباط با مسائل کشور اظهار داشت: در حال حاضر علاوه بر مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال که به دلیل کم‌توجهی به قوانین و زیربناها و زیرساختها به وجود آمده، با مسائل جدیدی چون بحران در آب مواجه هستیم.
 
وی ادامه داد: سهم سرانه آب 1700 متر مکعب است که طبق آخرین پیش‌بینی‌ها در 20 سال آینده به 1000 متر مکعب خواهد رسید، یعنی چیزی حدود نصف آب فعلی را در اختیار خواهیم داشت، بنابراین لزوم سرمایه‌گذاری در این بخش بیش از پیش احساس می‌شود.
 
وی ادامه داد: خشک شدن تالاب‌ها به ویژه دریاچه ارومیه، کاهش مساحت جنگل‌های کشور ، بحران در منابع طبیعی از جمله خاک، خشکیدن بخشی از گونه‌های جنگلی، آلودگی هوا و ریزدگردها، وابستگی زیاد در مواد غذایی به واردات، نیازمند این است که با یک نگاه مسئولانه ملی و بعضا فراملی به دنبال حل این معضلات باشیم.
 
نوری تصریح کرد: از مسئولین تقاضا دارم در بودجه سال 93 علاوه بر در نظر گرفتن معیشت فعلی مردم به موارد ذکر شده عنایت بیشتری داشته باشند تا بحران‌های فوق‌الذکر حل شوند، چرا که اگر به این مسائل بی توجهی شود، یک صندوق توسعه که هیچ، 100 صندوق توسعه هم نخواهد توانست ما را نجات دهد.
 
نماینده مردم بستان‌آباد در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود خاطرنشان کرد: بازگشایی هرچه سریعتر تونل بستان آباد به تبریز در مسیر اتوبان، آسفالت مسیر 3 کیلومتری بستان آباد به اتوبان و تسریع در آسفالت راه‌های روستایی شهرستان، تسریع آبرسانی به مجتمع‌های روستایی، تسریع در پرداخت وام‌های ازدواج و وام‌های ضروری مردم در بانکها ، همینطور تسریع در امر ورزش به ویژه چمن مصنوعی از مواردی است که در ارتباط با شهرستان بستان آباد باید به آنها رسیدگی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار