شافعی:"خودرو" تا پايان سال گران نمی شود/يكه زارع:تولید محصولات جديد در "بهمن ماه"

معاون وزير صنعت با بيان اينکه تا پايان سال افزايش قيمتي در خودرو نخواهيم داشت، گفت: طبق مذاکراتي که با دو گروه خودروسازي سايپا و ايران خودرو انجام داديم تا پايان سال افزايش قيمت در انواع خودرو ها نخواهيم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامرضا شافعي رئيس سازمان ايدرو طی بازدید از خطوط تولید پارس خودرو،در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه خودرو يک کالاي مورد نياز عامه است، افزود: هم اکنون در غياب بعضي از زمينه هاي فعال اقتصادي خودرو تبديل به يک حوزه اي جهت سرمايه گذاري و البته تأمين نيازهاي اوليه مردم شده است.

وي به مشکلات خودروسازان طي سال‌هاي اخير اشاره کرد و اظهار داشت:نوسانات نرخ ارز، مشکلات گشايش اعتبارات بانک ها و اعمال تحريم‌هاي هر روزه، افزايش توليد و ثبات قيمت‌ها را در حوزه خودرو مشکل کرد.

شافعي با اشاره به اينکه صنعت خودروي کشور تحت فشار بوده است گفت: اما با اين وجود مديران عامل ايران خودرو و سايپا تصميم گرفته اند تا پايان سال افزايش قيمتي براي محصولاتشان نداشته باشند گرچه با زيان هايي نيز مواجه هستند.

رئيس سازمان ايدرو تصريح کرد: هم اکنون خطوط ما از ظرفيت و آمادگي لازم جهت افزايش توليد برخوردار است اما نبود امکاناتي همچون منابع اقتصادي و نقدينگي امکان استفاده از ظرفيت خود را ندارند.

همچنين يكه‌زارع مدير عامل گروه خودروسازي ايران‌خودرو با بيان اينکه افزايش سه تا 4 درصدي خودروها مربوط به محصولات ارز بر اين خودروسازي است افزود: درصورت افزايش توليد هيچگونه افزايش قيمتي نخواهيم داشت.

همچنين به گفته مدني مديرعامل گروه خودروسازي سايپا "فعلا" افزايش قيمتي در محصولات اين گروه خودروساز به وجود نخواهد آورد.

*بهمن ماه سال جاري محصولات جديدي در سايپا خواهيم داشت

مدني  با بيان مطلب فوق اذعان داشت: هم‌اکنون با "نيسان" و "رنو" مذاکراتي را آغاز کرده‌ايم که در صورت بهبود فضاي سياسي توليدات در اين زمينه ادامه مي‌يابد.
 
وي افزود:در رابطه با رنو هم‌اکنون ظرفيت تندر هاچ‌بک را افزايش داده و تحت عنوان "ساندرو" يا "B9" و هم‌چنين "داستر" شاسي بلند در دستور کار قرار دارد.
 
مديرعامل سايپا با بيان اينکه مذاکرات با خارجي ها آغاز شده است،تصريح کرد:در صورت نتيجه دهي مذاکرات خط توليد "سراتو" راهآندازي خواهد شد. که البته تا نيمه سال بعد به طول مي‌انجامد.
 
وي اضافه کرد:هم‌چنين توليد "تيبا2" و "پرايد وانت 151" آغاز شده است.
 
*توليد "پيکاپ" تا 20 روز ديگز در ايران خودرو ديزل
 
در ادامه يكه زارع در خصوص محصولات جديد ايران خودرو گفت: در اين گروه تا 20 روز ديگر "پيکاپ" راه اندازي مي شود و از بهمن ماه توليد آزمايشي دنا آغاز مي گردد.

وي افزود: همچنين با خودروسازان نيسان و رنو مذاکراتي را آغاز کرده ايم که در صورت بهبود فضاي سياسي اين مذاکرات نتيجه بخش خواهند بود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رمی جولیان
۰۷:۳۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
ای کاش اجازه واردات خودرو دست دوم خارجی دادهمی شد .تا ببینیم نظر مدیران چی بود...
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل از سیرجان
۱۹:۳۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۲
خداکنه پیکاپهای دیزلی موتور آمریکایی هرچی زودتر وارد بازار بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۲
دارید اشتباه میکنید گرونش کنید؟؟
خودروسازان چرا عقب نشینی میکنید گرون کنید ما حتما میخریم فقط باید منتظر باشید
Germany
محمد حسین
۱۴:۵۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۲
به امید منحل شدن دو شرکت خودروسازی بی کیفیت ایران
انشالله همه مردممون خودرو خارجی با کیفیت که قیمتش هم مناسب هست سوار شن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۲
پس معلوم شد باز یک وزیر دیگر حرفی نسنجیده زد
آخرین اخبار