آمار "خودروهاي بالاي cc 2500" به زودي اعلام مي شود

رئيس کل گمرک از اعلام آمار خودروهاي بالاي cc 2500 در روزهاي آتي خبر داد و گفت: هيچ کالايي بدون داشتن مجوزهاي لازم از سازمان هاي ذي ربط امکان ترخيص از گمرک را ندارد.

مسعود کرباسيان رئيس کل گمرک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: هرکالايي بايد مجوزهايي که لازم است را داشته باشد تا مجاز به ترخيص از گمرک باشد و هيچ نوع کالايي بدون داشتن مجوز از سازمان هاي ذي ربط امکان ترخيص از گمرک را ندارد.

وي با اشاره به شايعه آلوده بودن برخي مواد وارداتي مانند برنج و گوشت افزود: در ترخيص گوشت از گمرک علاوه بر مجوز وزارت بهداشت و دامپزشکي کشور مسئله ذبح هم قابل توجه است و نمي توان آن را ناديده گرفت و اين جز وظايف گمرک است که هر کالايي تمام مجوزهاي لازم را براي ورود به کشور داشته باشند.

کرباسيان افزود: گمرک نقش سهل و ممتنع را ايفا مي کند يعني همان طور که تسريع کننده واردات و صادرات کالا است بازدارنده براي گرفتن مجوزهاي قانوني نيز مي باشد.

***ايران کد و شبنم به گمرک مرتبط نيستند

رئيس کل گمرک با اشاره به تأثير ايران کد و شبنم در تجارت خارجي افزود: در گمرک با ايران کد و شبنم کاري نداريم چرا که وظيفه گمرک برقراري يک نوع ارتباط بين المللي است و ما براساس تعرفه هاي هماهنگ بين المللي که مشترک بين 190 کشور دنيا است عمل مي کنيم. لذا کاربرد ايران کد و شبنم تنها در داخل کشور است و ربطي به گمرک ندارد.

***آمار خودروهاي 2500cc به زودي اعلام مي شود

مسعود کرباسيان در مورد آمار خودروهاي بالاي 2500cc که مجوز ترخيص از گمرکات براي آنها صادر شده گفت: آمار خودروهاي بالاي 2500cc که ثبت سفارش شده اند در دست بررسي است و به زودي اعلام مي شود.



برچسب ها: آمار ، خودرو ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار