دادستان كل كشور در نشست خبری مطرح كرد/3

جزئيات خروج خاوري و پرونده مهدي هاشمي

حجت‌الاسلام والمسلمين محسنی اژ‌ه‌ای گفت:‌ پرونده مهدي هاشمي به دادگاه رفت و دارای نواقصی بود كه برای رفع نقص به دادسرا ارجاع شد و این روال غیرعادی نیست؛ بعد از رفع نقص مجددا پرونده به دادگاه باز می‌گردد و ما تابع نظر دادگاه هستیم.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده ایران زمین گفت: 13 نفر شکایت کرده‌اند و پرونده تشکیل شده و تحقیقات لازم در خصوص این پرونده در حال بررسی است.  
 
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اتهامات وارده دانشگاه ایرانیان گفت: طبق قانون اگر کسی مورد اتهام قرار گیرد و در همین حین اتهام دیگری نیز مطرح شود چنانچه هر دو در صلاحیت یک دادگاه باشد می‌توان به هر دو آنها را در یک دادگاه رسیدگی کرد.  
 
سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با خبری مبنی اینکه شخصی که در دولت گذشته حضور داشته و به همراه فرزند خود بازداشت شده چه کسی است؟ گفت‌: من از این موضوع خبر ندارم و از زمانی که آمده‌ام پیگیر‌های لازم را انجام داده‌‌ام ولی چیزی پیدا نکردم.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت‌هایی که برای فعالیت‌ مجوز دارند ولی کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند اظهار داشت: از این مسئله خبری ندارم ولی هر کس که تظلم‌خواهی کند، مرکز رسیدگی به آن دادگستری است و اگر شما اطلاعاتی در این زمینه دارید برای ما بفرستید تا به آن رسیدگی کنیم. 

**تشريح جزئيات خروج خاوري
 
حجت‌الاسلام والمسلمين محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر صحبت‌های اخیر جهرمی در ارتباط با اینکه چرا خاوری توانست به راحتی فرار کند گفته بود از خود آقای اژه‌ای بپرسید، اظهار داشت:‌ موضوع را باید به زمانی برد که این اتفاق در آن رخ داده است در آن زمان شاید تعداد قابل توجهی از افراد در مظان اتهام نبودند.   
 
دادستان کل کشور ادامه داد:‌ هنگامی که این اتهام مطرح شد ابعاد این مسئله به طور کامل مشخص نبود و این در حالی است که دولت رسما به وی ماموریت داده و او با ماموریت از کشور خارج شده است و در این خصوص دولت رسما اعلام کرده که وی رسما جلسه‌ای در خارج از کشور داشته که باید در این جلسه شرکت می‌کرده است و در این شرایط بود که اتهامات وی هنوز مشخص نبود.  
 
سخنگوی قوه قضاییه افزود: زمانی که پرونده گسترش پیدا کرد و به تهران منتقل شد من به  عنوان ناظر انتخاب به اهواز سفر کردم و احساس کردم حجم کار در جاهایی که این اتفاق رخ داده در صلاحیت اهواز نیست و باید این امر اعاده شود و من از اولین کسانی بودم که گفتم باید پرونده به تهران منتقل شود.  
 
وی تصریح کرد:‌ در این پرونده بیش از صد نفر ممنوع‌الخروج شده‌اند و چون پرونده حجم زیادی پیدا کرد نمی‌شد در همان ابتدا حکم ممنوع‌الخروجی هر صد نفر را یک‌جا اجرا کرد. 

**در مورد پرونده مهدي هاشمي تابع نظر دادگاه هستيم

 حجت‌الاسلام والمسلمين محسنی اژ‌ه‌ای در خصوص اینکه فائزه هاشمی اتهامات وارده به مهدی هاشمی را "فوت" بیان کرده، گفت:‌ از هر متهمی که سوال می‌کنیم می‌گوید بی‌گناه است و این مسئله امری طبیعی است، من نمی‌گویم که وی مجرم است، من می‌گویم این شخص متهم و پرونده در حال حاضر کیفرخواست خورد و از نگاه قاضی دادسرا محرز بود.  
 
سخنگوی قوه قضاییه افزود:‌ این پرونده به دادگاه  رفت و دارای نواقصی بود كه برای رفع نقص به دادسرا ارجاع داده شد و این روال غیرعادی نیست؛ بعد از رفع نقص مجددا پرونده به دادگاه باز می‌گردد و ما تابع نظر دادگاه هستیم. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: محسنی ، قانون ، اتهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار