کرمانشاه/ یک هزار و 200 میلیارد تومان دارو:

از سوی وزارت بهداشت برای بیمه ها تهیه شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چنانچه قانون تعلق 10 درصد درآمد حاصل از اجرای هدفمند سازی یارانه ها به بخش بهداشت و درمان، اجرایی شود بسیاری از مشکلات حوزه سلامت در کشور مرتفع خواهد شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید حسن قاضی زاده هاشمی گفت: 10 درصد درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها رقمی معادل 50 هزار میلیارد ریال می شود که انتظار می رود نمایندگان مجلس برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با اشاره به وجود مشکلات بودجه ای در کشور گفت: نمایندگان مجلس می توانند با تجدید نظر در دهک های دریافت یارانه و حذف کردن برخی دهک های پر درآمد، موجبات تحقق 10 درصد درآمد حاصل از اجرای این قانون به بخش بهداشت و درمان را فراهم آورند.

قاضی زاده در ادامه به تهیه یک هزار و 200 میلیارد تومان دارو از سوی وزارت بهداشت برای بیمه ها در مدت کوتاه کاری دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: تا پیش از این سیستم توزیع مناسب برای دارو در کشور وجود نداشت.

وی با بیان اینکه اختصاص این رقم موجب شد ترخیص کالاها در گمرک بخوبی انجام شود، گفت: وزارت نفت نیز رقم 7/2 میلیارد برای ورود داروها به کشور را تقبل کرد و بیمه ها نیز شروع به پرداخت بدهی های خود کردند.

قاضی زاده، تغییر تعرفه های ناعادلانه پزشکی و افزایش درآمد بیمارستان های دولتی را دو گام مهم در راستای حل مشکلات کنونی بخش بهداشت و درمان دانست و ادامه داد: اگر بتوانیم سهم سلامت را از خزانه اخذ کنیم علاوه بر تغییر تعرفه ها می توانیم درآمد بیمارستان های دولتی را نیز افزایش دهیم.


وی در ادامه با بیان اینکه تا به امروز در بحث ستادی کمتر از 19 درصد اعتبارات از سوی وزارت بهداشت وصول شده است، گفت: از مجموع اعتبارات 13 هزار و 600 میلیارد تومانی این وزارتخانه فقط حدود دو هزار و 600 میلیارد تومان در ماه جاری وصول شده است.

وی در ادامه به وجود 400 هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت کشور حدود 40 نفر از این تعداد را به عنوان پرسنل این وزارتخانه محسوب نمی کند.

هاشمی با بیان اینکه هم اینک کمبود حدود سه هزار پزشک در کشور وجود دارد، افزود: این در حالیست که هم اینک بیش از 15 هزار پزشک در کشور به طبابت مشغول نیستند.

وی همچنین از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یکی از دانشگاه های امید بخش در کشور یاد کرد و گفت: این دانشگاه به دلیل وجود ارتباطات مواصلاتی با کشورهای همسایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در آن قطب های علمی ایجاد و تقویت شود/س

برچسب ها: کرمانشاه ، هزار ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.