داور زنی: راهکارهاي خروج از بحران مالی را به چاپ ميرسانم/تمايلي به ميزباني آسيا نداريم، بايد به ميزباني جهاني فکر کنيم

فدراسیون والیبال کشورمان در طول تاریخ والیبال ایران زمین نیمه اول سال جاری را پر ترافیک ترین روزهای خود را سپری کرد به گونه ای که مسئولان به قول معروف حتی فرصت برگرداندن سر خود را هم نداشتند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،  تیم های ملی والیبال کشورمان در رده های سنی مختلف و در دو بخش بانوان و آقایان در شرایطی حضور در مسابقات برون مرزی را تجربه کردند که به نوعی تمامی فدراسیون های ورزشی دچار بحران مالی بودند .

محمد رضا داور زنی رئیس فدراسیون والیبال در این خصوص به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نیمه اول سال جاری ما بازی برنامه های بسیار زیادی مواجه بودیم علاوه بر مشکلاتی که در کشور بود با توجه به تحریم هایی که اتفاق افتاده بود ما اجازه ندادیم کوچکترین خللی در اجرای برنامه هایمان اتفاق بیافتد و در مسابقات جهانی  در رده های سنی  نوجوانان، جوانان و امیدها و بزرگسالان حاضر شدیم.

**رسيدن به اين جايگاه با تلاش ميسر شد

وی تصریح کرد: از افتخاراتمان است که بگویم در تمامی رده های  سنی تیم های والیبال ایران به مسابقات جهانی راه پیدا کردند حتی در مسابقات کشورهای  اسلامی تیم ملی (ب) ایران به مقام قهرمانی دست یافت این درخشش مربوط به تیم های باشگاهی ما نیز می شود به طوری که تیم کاله آمل با قهرمانی در  مسابقات جام باشگاه های آسیا به پیکارهای جام باشگاه های جهان راه یافت.
 
رئیس فدراسیون والیبال ضمن اعلام این که ما تنها رشته ای هستیم در کشور که چنین عملکردی داشته ایم افزود: ما با تلاش و کار زیاد توانستیم به جایی برسیم که یکی از  قدرتهای مطرح والیبال  جهان شویم و با تلاش زیاد این جایگاه را تثبیت کردیم.

** قانع باشيم، سقوطمان قطعی است

 داور زنی اظهار داشت: به هیچ عنوان به جایگاهی که هم اکنون در آن قرار داریم دلخوش نکرده ایم چون در این صورت سقوطمان قطعی خواهد بود  با برنامه ریزی وسیع و کار بیشتر جایگاهمان را در والیبال  جهان بهبود خواهیم داد.

 وی تصریح کرد: در مجموع از نتایج کسب شده در مسابقات مختلف از سوی تیم های ملی ایران راضی هستم ولی سعی می کنیم به مراتب وضعیتمان را تغییر دهیم چون باید در آینده ای نه چندان دور شرایطمان را از این که هستیم بهتر کنیم.

** ابراز رضایت منطقی نیستاهداف متعالي داريم

 وی گفت: در شرایط کنونی که وضعیت والیبال را همگان خوب ارزیابی می کنند چون با اهداف متعالی فاصله زیادی داریم نمی توانم از شرایط موجود ابراز رضایت کنم این حرکت کاملا غیر منطقی است.


** مساعدت دیگران نبود، کارمان پیش نمی رفت

از رئیس فدراسیون والیبال در خصوص درد دلها و مشقتهایش در اجرای برنامه های مختلف نیمه اول سال جاری می گوید: من به تنهایی برای والیبال کار خاصی انجام نداده ام، از تمامی افرادی که در اجرای برنامه های سنگین و فشرده امسال فدراسیون را همکاری کرده اند تشکر می کنم بدون مساعدت و کمک نهاد های مختلف از جمله  وزارت ورزش وجوانان  کمیته ملی المپیک، رسانه ها،‌ نیروی انتظامی، نیروی مسلح و .... ما نمی توانستیم کار خاصی انجام دهیم موفقیت کنونی ما حاصل همکاری تمامی این نهاد هاست.

** با  برنامه ريزي بر بحران ارزی غلبه کرديم

 داور زنی گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در اجرای برنامه هایمان  بحرانی بود که در حوزه ارز به وجود آمد،‌ در تهیه دلار که کار بسیار سختی بود فدراسیون توانست تا حدودی موفق عمل کند علی رغم آن که تمامی تیم های  ملی برنامه های خود را به خوبی اجرا کردند هیچ برنامه ای را هم کنسل نکردیم به نوعی با تحریم ها مبارزه کردیم و به دنبال راه حل گشتیم این مساله کار ساده ای نبود.

وی تصریح کرد: کاهش ارزش پول کشور از مهم ترین مسائلی بود که باعث شد تا منابع افت که هزینه ها افزایش یابد و قدرت خرید کاهش پیدا کند تنظیم کردن این مسائل با برنامه هایی که داشتیم کار سختی بود.

**الگوی نوع کارمان را چاپ می کنم 

 وی گفت: سعی دارم در فرصتی مناسب چگونگی گذر از بحران مالی را به عنوان مدل تنظیم و چاپ کنم تا در قالب یک الگو مورد مطالعه مدیران ورزشی  قرار بگیرد چون ما به طور عملی در شرایط بسیار سخت مالی کارهای بزرگی از جمله اعزامهای مختلف به مسابقات  جهانی و آسیایی را انجام دادیم.

وی تصریح کرد:  در اجرای صحیح و به موقع برنامه ها نباید از نقش ملی پوشان و اعضای کادر فنی غافل شد چون آنها با درک شرایط سخت موجود سطح توقعاتشان را تا حد قابل توجهی کاهش دادند و در مسیر گذار از شرایط سخت ما را همراهی کردند و اجازه دادند ما تمام برنامه ها را به خوبی اجرا کنیم همکاری مدیران باشگاهها مربیان، مسئولان هیئت های استانی هم در طی کردن سالی موفق و پر بار کمک به سزایی به ما کرد.


** نمی خواهم  به بازیکنان استرس داده شود

تیم ملی والیبال  کشورمان هم اکنون برای حضور در مسابقات  قهرمانی مردان آسیا در کشور امارات متحده عربی به سر می برد همگان از ملی پوشان توقع رسیدن به عنوان قهرمانی را دارند.

رئیس فدراسیون والیبال در این خصوص می گوید:  ما باید در این رقابت ها از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم ولی نمی خواهم با گفتن جمله باید قهرمان شویم در میان ملی پوشان استرس ایجاد کنم،  نمی شود در این مسابقات با چنین سطحی به طور صد در صد تضمین کرد که یک تیم قهرمان می شود.

 داور زنی تصریح کرد:  در شرایط کنونی مهم ترین مساله این است که برای رسیدن به قهرمانی  تلاش کنیم، در صورت نیل به این هدف تیم به مسابقات بین قاره ای راه پیدا خواهد کرد امیدوارم ملی پوشان برای رفتن روی سکو از نهایت توان خود استفاده کنند.


** بانوان نیاز به برنامه ای ریشه ای دارند

 تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در این دوره از مسابقات قهرمانی زنان آسیا عنوان هشتمی را به دست آورد کسب این عنوان به نوعی در جا زدن در والیبال دختران  ایران محسوب می شود.

 رئیس فدراسیون والیبال در این خصوص گفت: برای رسیدن به موفقیت در بخش بانوان باید کار ریشه ای انجام داد روی دختران رده سنی 10 الی 11 سال سرمایه گذاری کرد با توجه به سطحی که والیبال  بانوان در آسیا دارد ما در بهترین  شرایط  می توانیم به جایگاه پنجم الی ششم دست پیدا کنیم .

وی تصریح کرد: در حال حاضر چهار الی پنج تیم المپیکی و جهانی در قاره آسیا هستند، برای رشد در چنین وضعیتی نیاز داریم  که کارمان را از بیخ و بن انجام دهیم.

وی یاد آور شد: حدود 2 الی سه سال گذشته بخش بانوان به کشف بازیکنان بلند قامت و دارای فیزیک والیبالی اقدام کردند اما باز هم  آنها 15 الی 16  ساله بودند و به طور عملی نمی توانستیم کار خاصی روی اصلاح تکنیک آنها انجام دهیم چون به نوعی شخصیت ورزشی آنها شکل گرفته بود.

** از چینی ها و ژاپنی ها الگو برداری می کنیم

رئیس فدراسیون والیبال گفت: بانوان نیاز به در انداختن طرحی نو دارند ما باید به سمتی بردیم که در مرحله انتخاب و کشف استعداد ها تجدید نظر  کنیم و حدود  چهار الی پنج سال سن انتخاب را کاهش دهیم، این امر به مثابه کاری است که چینی ها و ژاپنی ها در کشف نخبگان خود انجام  میدهند.

**دعوت مربی خارجی نیاز به بررسی دارد

 داور زنی تصریح کرد: در حال فکر و بررسی شرایط موجود برای دعوت از یک مربی تمرین دهنده خارجی هستیم تا تیم های بانوان  در تمامی سطوح از نظر فنی رشد کنند نوجوانان سنین 11 الی 12 سال قابلیت ها و چابکی های متفاوتی دارند که قابل ارتقاست.

** تمایلی به میزبانی آسیایی نداریم

 محمد رضا داور زنی فردا چهارشنبه تهران را به مقصد امارات به منظور حضور در اجلاس سالیانه کنفدراسیون والیبال آسیا ترک می کند.

 وی در این خصوص اظهار داشت: به طور طبیعی در مجمع عمومی برنامه های سال آینده کنفدراسیون والیبال قاره مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب می رسد ما هیچ گونه پیشنهادی در خصوص میزبانی مسابقات قهرمانی قاره نداریم چون شان والیبال ما دیگر جهانی شده و میزبانی مسابقات بزرگ جهانی  را می طلبد./آق  

برچسب ها: والیبال ، داور زنی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار