قادری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دلیلی براي پرداخت يارانه به دهک‌های بالای درآمدی وجود ندارد

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:‌ دلیلي ندارد به دهک‌های بالای درآمدی یارانه نقدی پرداخت شود.

جعفر قادری رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به موضوع حذف پرداخت یارانه نقدی به دهک‌های بالا اشاره کرد و گفت:‌ معتقدیم دولت اختیار حذف برخی دهک‌های بالا را دارد.  
 
وی تصریح کرد: در قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز چنین موضوعی پیش‌بینی شده و البته دولت راه دیگری به جز این ندارد.  
 
نماینده شیراز تصریح کرد: معتقدیم دلیلی ندارد به دهک‌های بالای درآمدی یارانه نقدی پرداخت شود.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: حذف یا عدم حذف پرداخت یارانه‌ نقدی به دهک‌های بالای درآمدی در اختیار دولت است.  
 
اضافه می‌شود؛ در راستای اجرای قانون 16 ماده‌ای هدفمند کردن یارانه‌ها اقشار مختلف جامعه به لحاظ اقتصادی به 10 دهک تقسیم شد که به ترتیب از اقشار کم‌درآمد شروع و به اقشار پردرآمد منتهی می‌شود.  
 
البته همزمان با آغاز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برخی دهک‌های پردرآمد به صورت اختیاری اقدام به حذف دریافت یارانه نقدی کردند و دولت دهم نیز موضوع حذف 8 میلیون خانوار پردرآمد را جزء برنامه‌های خود قرار داده بود که عمر آن به اجرای این تصمیم نرسید.  
 
این در حالی است که دولت یازدهم پس از روی کار‌‌ آمدن لایحه اصلاح قانون بودجه 92 را تنظیم و تسلیم مجلس کرد که براساس آن بودجه 210 هزار میلیارد ریالی بودجه جاری 154 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: قادری ، بودجه ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار