رئیس سازمان غذا و دارو در بازدید از داروخانه ها خبرداد؛

اعمال قیمت های جدید در پورتال داروخانه ها

رئیس سازمان غذا و دارو طی بازدید از چند داروخانه سطح تهران امروز صبح از اعمال قيمت های جدید در پورتال داروخانه ها خبرداد.

دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  قیمت داروهای توليد داخل و وارداتي تحت تاثیر نرخ ارز در اوایل امسال افزایش قيمت پیدا کردند به طوریکه در سال 91 که دارو با ارز مرجع 1226 تامین مي شد در سال 92 ارز دو برابر شد و قیمت دارو هم افزایش پیدا کرد که در همین راستا تفاهم نامه ای با وزارت رفاه روز پنجشنبه به امضا رسید که از امروز اول مهر مطابق با این تفاهم نامه قیمت داروها کاهش می یابد.

 وی با بیان اینکه سازمانهای بیمه ای باید در سامانه خودشان نحوه جبران این افزایش قیمت را به داروخانه ها و مراکز درماني اعلام کنند تا آنها مقدار دریاقتی خودشان را از بیماران کاهش دهند عنوان کرد: خوشبختانه طی بازدیدی که امروز از چند داروخانه سطح تهران داشتیم در پورتال های آنها قیمت های جدید اعمال شده است  كه البته ممکن است به دلیل تطبیق سامانه یارانه ای با قیمت های جدید این موضوع تا اجرایی شدن کامل دو تا سه روز زمان ببرد.

دیناروند خاطر نشان کرد: قدم بعدی ما تامین و تدارک داروهای مورد نیاز کشور و برگشت آنها به یک روال عادی است تا برای مردم قابل قبول باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.