تکمیل 23 حلقه چاه نفتی میدان یادآوران توسط ملی حفاری

مدیر پروژه میدان نفتی یادآوران در ملی حفاری از 80 هزار متر حفاری در این میدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسین رحیمی مدیر پروژه میدان نفتی یادآوران در ملی حفاری از حفر و تکمیل 23 حلقه چاه در این میدان نفتی خبر داد و گفت : با برنامه ریزی انجام شده چاههای توسعه ای و تعمیری این میدان توسط سخت کوشان ملی حفاری در مرحله اول این پروژه تکمیل و تحویل متقاضی گردید.
 
وی در ادامه افزود : این پروژه از اوآخر سال 89 با استقرار دستگاههای حفاری سنگین 28 ، 31 و 89 فتح در چارچوب قرارداد با شرکت مهندسی و توسعه نفت آغاز و در پایان تیرماه  سال جاری تعهدات ملی حفاری در مرحله اول پروژه با موفقیت خاتمه پذیرفت.
 
مدیر پروژه یادآوران به خدمات فنی مهندسی اشاره و بیان کرد : علاوه بر عملیات حفاری، طبق قرارداد خدمات اسیدکاری، نمودارگیری از سیال حفاری،مانده یابی ،آزمایش لوله های حفاری و ... از سوی این شرکت ارائه گردید.
 
رحیمی گفت : هم اکنون 3 دستگاه حفاری مستقر در این پروژه ترخیص و در پروژه های میادین یاران، آزادگان جنوبی و زیلایی مسجدسلیمان بکارگیری شدند.
 
مدیر پروژه حفاری میدان یادآوران، چاههای حفاری شده را 19 حلقه توسعه ای و 4 حلقه تعمیری / تکمیلی عنوان کرد و گفت : سخت کوشان ملی حفاری در دستگاه حفاری 28 فتح 8 حلقه توسعه ای، یک حلقه تعمیری، دستگاه 31 فتح 7 حلقه توسعه ای، 2 حلقه تعمیری و دستگاه 89 فتح 4 حلقه توسعه ای و یک حلقه تعمیری را با متراژ 80 هزارو 832 متر در این پروژه با موفقیت حفاری و تکمیل نمودند.
 
بر اساس اعلام شرکت مهندسی و توسعه نفت در فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی یادآوران،حفاری 55 حلقه چاه شامل 46 حلقه چاه توسعه ای،سه حلقه چاه توصیفی،سه حلقه چاه دفع پساب و تعمیر سه حلقه چاه اکتشافی موجود برای دستیابی به تولید 85 هزار بشکه نفت پیش بینی شده است.
 
میدان نفتی یادآوران در سه فاز عملیاتی تعریف شده است که بر اساس طرح توسعه فاز یک 85 هزار بشکه،فاز دوم 100 هزار بشکه و در فاز سوم رسیدن به سقف 300 هزار بشکه و احداث تسهیلات سطح الارضی لازم برای جمع آوری،فرآورش و انتقال نفت وگاز تولیدی،تصفیه و تزریق پساپ نفتی،تاسیسات فرآزآوری و احداث خطوط لوله نفت وگاز ، پیش بینی شده است.
 
میدان نفتی مشترک یادآوران در 70 کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر و منطقه مرزی ایران و عراق قرار گرفته و دارای سه لایه اصلی سروک، کژدمی و فهلیان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حفاری ، نفت ، میدان ، چاه ، یادآوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار