تدوين سند راهبردي در حوزه سلامت ورزشي وزارت نفت/اجراي 8 المپياد در زير مجموعه نفت

مديركل اداره توسعه سلامت، ورزش و رفاه وزارت نفت، از تدوين سند راهبردی زیرساخت های ورزشی و اجرای بسته جامع سیاستی در جهت حمایتی از حوزه رفاه و سلامت ورزشی صنعت نفت خبر داد.

غلامرضا شاه کرمی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: وزارت نفت به عنوان یکی از دستگاه های منحصربفرد و مترقی، بنا بر رسالت و ماموریت خود در زمينه اکتشاف، حفاری و تولید و بهره برداری از ذخایر نفتی،  يكي از رسالت هاي اصلي خود را حفظ و نگهداشت نیروی انسانی و اجراي برنامه هایی در جهت بهبود عملکرد اين عزيزان مي داند.

شاه کرمی اظهار داشت: در مدت حضورم در این اداره کل، برنامه و تکالیفی را سرانجام رسانديم و جاي خلاء هایی را كه در شرح و ظایف و ساختار سازمانی احساس کردیم، پر كرديم.  ارزیابی عملکرد ورزش چهار شرکت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش يكي از اين موارد بود كه باعث شد شاخص های کمی و کیفی در این حوزه ها را مدنظر قرار دهیم و با توجه به آن موضوعات، بودجه و اعتباراتی را در سه بخش ورزش های همگانی، قهرمانی و زیرساخت ها اختصاص داده و نظارت بیشتری در اين زمينه داشته باشیم تا اعتبارات به صورت عادلانه توزیع و مصرف شود.
تغيير اداره کل ورزش وزارت نفت به سلامت ، ورزش و رفاه

مديركل اداره توسعه سلامت، ورزش و رفاه وزارت نفت، گفت: معاونت توسعه منابع انسانی درطي  مدت اخير،  برنامه ها و سیاست های کلاني را در بخش نیروی انسانی که اصلی ترین سرمایه صنعت نفت است به انجام رسانده است كه تدوین سیاست های راهبردی در حوزه سلامت و رفاه کارکنان صنعت نفت در كنار ورزش از سوی معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت، يكي از اين امور بود و به دنبال آن  اداره کل ورزش وزارت نفت هم  به اداره کل سلامت ، ورزش و رفاه تغییر نام داد.

وی وظیفه این اداره را همانند گذشته حاکمیتی و تبیین سیاست ها دانست و اظهار کرد: با توجه به بسته جامع رفاهی که برای کارکنان صنعت نفت در چشم انداز آینده ترسیم شده است، این اداره سیاست گذاری، برنامه ریزی، همچنین نظارت بر حسن اجرای برنامه ها را به عهده دارد.
شاه کرمی آمایش بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز تفریحی- رفاهی، مجتمع های فرهنگی- ورزشی و ... را نیز از وظایف این اداره خواند و افزود: با توجه به بهره برداری از طرح های جدید در صنعت نفت و امکان حضور بیشتر کارکنان در برخی مناطق، باید به زیرساخت های رفاهی، ورزشی و سلامت آنها توجه شود که این از وظایف سیاست گذاری اداره سلامت، ورزش و رفاه محسوب می شود.

وی از تهیه یک سند راهبردی جامع و کامل بهداشتی، رفاهی و ورزشی که بتواند در یک قالب نظام مند در سطح صنعت نفت به اجرا درآید، خبر داد و از آن به عنوان يكي از اصلی ترین وظايف  این اداره کل ياد كرد.

شاه کرمی تصریح کرد: به طور کلی به منظور بهره مندی عادلانه تمام کارکنان صنعت نفت از مزایای یکسان، از هم اکنون تهیه و تدوین دستورعمل ها، آیین نامه ها، ضوابط اجرایی و ... در سه حوزه سلامت، ورزش و رفاه با این اداره کل خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش های معاونت توسعه منابع انسانی وزارت نفت برای این تغییر ساختاری خاطرنشان کرد: افزودن مولفه های سلامت و رفاه در كنار ورزش  در قالب سیاست گذاری، یکی از ضروری ترین و اصولی ترین تصمیم های کلان در صنعت نفت محسوب می شود و سیاست گذاری در این سه زمینه باعث می شود تا از بسیاری از موازی کاری ها جلوگیری شود و توزیع منابع مالی نیز به طور عادلانه در صنعت نفت صورت پذیرد.

شاه کرمی یادآور شد: به منظور حفظ و نگهداشت نیروی انسانی و ايجاد نشاط در آن ها ، بايد در مناطق عملیاتی همچنین محل احداث چاه های نفتی ، فازهای پارس جنوبی، میادین مشترک گازی-نفتی در مناطق عملیاتی و دیگر پروژه های استراتژیک صنعت نفت در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش، اقداماتی را  در راستای پیشبرد اهداف مورد نظر انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که سلامت، ورزش و رفاه به عنوان سه محور اصلی می تواند بزرگترین فرصت برای حفظ و نگهداشت این افراد باشد، به همین منظور در حال تدوین آیین نامه و دستور العمل راهبردی کلان در این حوزه هستیم.

مديركل اداره توسعه سلامت، ورزش و رفاه وزارت نفت، با اشاره به اينكه سياست هاي كلان ورزش صنعت نفت پس از تائيد شوراي مركزي ورزش در سه سطح ورزش همگاني، قهرماني و زيرساخت‌هاي ورزشي عملياتي مي‌شود، در مورد برخي تصميم‌هاي اثربخش  شوراي مركزي ورزش از بازنگري طرح جامع ورزش صنعت نفت و تدوين سند راهبردي ورزش صنعت نفت، بازنگري كليه آئين‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرايي ورزش بر اساس سند راهبردي ورزش صنعت نفت، احصاء و تفكيك عناصر هزينه ورزش همگاني، قهرماني و زيرساخت در امور مالي چهار شركت اصلي، ساماندهي تيم‌هاي ورزش قهرماني در سطح صنعت نفت و ساماندهي قهرمانان ملي جذب شده در صنعت نفت نام برد.

وی تاکید کرد: همچین این اداره در توسعه زیرساخت ها بویژه اماکن ورزشی مشارکت کرده است.

شاه کرمی اضافه کرد: همچنین اين اداره كل برنامه هایي را برای کارکنان، جانبازان و معلولان و فرزندان این چهار شرکت در فصول و ایام مختلف سال برگزار کرده است.

برگزاري المپياد ورزشي دختران زير 18 سال

وی با اشاره به اینکه در صنعت نفت  8 المپیاد سراسری ورزشي، برگزار می شود و اداره كل بر برگزاري اين مسابقات نظارت كامل دارد‌، افزود: اين المپيادها در رده هاي سني مختلف برگزار مي شود. در سالجاری برای اولین بار المپیاد فرزندان دختر زیر 18 سال را به میزبانی شرکت ملی گاز برگزار می کنیم که این المپیاد از 24 شهریور ماه در استان مرکزی  شروع شده و تا 30 شهریور ماه ادامه دارد.

شاه کرمی اظهار داشت: اخيرا طرحی را تحت عنوان استعدادیابی برای فرزندان 8تا12 سال نفت را در دستور کار قرار دادیم، بطوریکه بعد از امکان سنجی و مطالعات مورد نظر در سال جاری نهایی و اجرا خواهد شد.در اين زمينه با فدراسیون پزشکی و ورزشی جمهوري اسلامي ايران هم در ارتباط كامل بوده و هستيم.

اجراي طرح استعداديابي ورزشي در سه مرحله
 

شاه كرمي درباره چگونگي اجراي طرح استعداديابي ورزشي گفت: اين طرح داراي ٣ مرحله است كه مرحله نخست آن ٢٠ تا ٤٠ روز زمان مي برد و تا پايان تابستان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: مرحله اول غربالگري اوليه (پيكرسنجي) است و مرحله دوم كه ٦ ماه پس از مرحله نخست آغاز مي شود، شامل معاينات پزشكي و آزمون هاي آمادگي جسماني است و مرحله سوم نيز ٦ ماه پس از مرحله دوم به اجرا در مي آيد و مشتمل بر غربالگري پيكرشناسي سطح دوم و آزمون هاي مهارتي است.

شاه كرمي گفت: افرادي كه بتوانند سه مرحله را با موفقيت بگذرانند، حداقل به ٥ رشته ورزشي هدايت مي شوند، كه در اين صورت افراد مي توانند با توجه به فيزيك بدن خود، يكي از رشته هاي ورزشي را بر اساس علايق خود انتخاب كنند.

وي از آگاهي خانواده ها درباره سلامت و فيزيك بدني فرزندان خود به عنوان يكي از مزاياي اجراي اين طرح نام برد و گفت: خانواده ها مي توانند با اين اطلاعات و شناسنامه ورزشي كه براي فرزندان شان صادر مي شود، آنان را در رشته هاي ورزشي مورد علاقه، تشويق و حمايت كنند.

شاه كرمي همچنين از توزيع عادلانه منابع مالي و امكانات ورزشي براي خانواده كاركنان در سراسر كشور، تحقق صرفه جويي و صدور يك شناسنامه پزشكي-ورزشي براي آينده فرزندان، به عنوان ديگر مزاياي اجراي طرح بزرگ استعداديابي ورزشي نام برد.

مديركل اداره توسعه سلامت، ورزش و رفاه وزارت نفت، همچنین به ورزش قهرمانی اشاره کرد و افزود: در حوزه قهرمانی سیاست هایی براساس طرح جامع صنعت نفت اجرا می شود . برای اولین بار در سال گذشته یک انقلاب عظیمی در این بخش صورت گرفت  بطوریکه با حذف ( 118 تیم موازی) در ورزش قهرماني چیزی حدود 15 میلیارد تومان صرفه جویی شد.

شاه کرمی، با اشاره به اینکه سند راهبردی زیرساخت های ورزشی و  اجرای بسته جامع سیاستی و حمایتی در حوزه رفاه و سلامت ورزشی صنعت نفت تهیه و تدوین شده است افزود: امیدواریم با تائید مدیران ارشد وزارت نفت زمینه برای عملیاتی کردن این طرحها فراهم شود.

وی در خصوص انتظارات از وزیر نفت گفت: از آنجا  زنگنه 8سال در این صنعت حضور فعال داشته و به تمام تنگناها در حوزه تخصصی کارکنان این صنعت اشراف دارند، امیدواریم با اعمال سیاست های هوشمندانه و حیاتی بتوانیم شاهد شکوفایی صنعت نفت در عرصه های مختلف بویژه در حوزه رفاه، ورزش، سلامت و بهداشت و درمان باشیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سند ، سلامت ، ورزش ، رفاه ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار