اکبر خامین:

جشنواره فیلم‌ کودک باید با نشان اصفهان به جهانیان معرفی شود

یک سینماگر اصفهانی گفت: جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان باید با برند اصفهان به تمام جهان شناسانده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اکبر خامین در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اولین سال برگزاری این جشنواره را از اواخر دهه شصت اعلام کرد و افزود: این جشنواره  زمانی آغاز به کار کرد که ساخت فیلم‌های کودکان و نوجوانان به لحاظ کیفیت و کمیت در اوج خود بود.
وی دست به دست شدن جشنواره در شهرهای مختلف را بزرگ‌ترین چالش این جشنواره از ابتدای برگزاری تا کنون اشاره کرد و اضافه کرد: سفر جشنواره از اصفهان و برگزاری آن در شهرستان های دیگر این جشنواره را به حاشیه کشاند.

کارگردان «بالای شهر، پایین شهر» با بیان این که برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان تاثیر مستقیمی بر روی تولیدات سینمای کودک و نوجوان دارد، تصریح کرد:  متاسفانه از زمانی که جشنواره از اصفهان سفر کرد از روزهای طلایی خود دور شده و زمان بیش‌تری لازم است تا دوباره این جشنواره به روزهای پیشین بازگردد.

خامین اضافه کرد: جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان باید با برند اصفهان به تمام جهان شناسانده شود به طوری که هر وقت مردم دنیا نام جشنواره را می‌شنوند به یاد اصفهان بیفتند.

وی حضور وزارت ارشاد در برگزاری جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان را لازم دانست و اظهار کرد: همکاری وزارت ارشاد می تواند کمک قابل توجهی در تخصصی برگزار کردن این جشنواره داشته باشد.

این سینماگر اصفهانی ایجاد ارتباط بین سینماگران کودک و نوجوان با وزارت ارشاد و آموزش و پرورش را ضروری دانست و عنوان کرد: سینماگران باید از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش برای جذب مخاطب استفاده کنند.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار