وقتی حافظه هم از جنس تغذیه می شود

نقش تغذیه صحیح در افزایش قدرت حافظه در دوران بارداری در حافظه فرزند اهمیت بسزایی دارد.

میترا رزاقی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اهمیت تغذیه صحیح در افزایش قدرت حافظه نقش بسیار مهمی دارد چرا که نقش تغذیه در دوران جنینی و تأثیر غذاهایی که مادر در دوران بارداری مصرف می کند در حافظه فرزند بسیار مؤثر است.

وی افزود: اسیدهای چرب نقش بسیار مهمی در تقویت حافظه و ضریب هوشی افراد دارد زیرا قسمت عمده مغز در دوران جنینی از اسیدهای چرب امگا 3 شکل می گیرد.

وی عنوان کرد: در صورتی که تغذیه مادر هنگام بارداری و بخصوص در سه ماهه اول مناسب باشد و به مقدار کافی از منابع امگا 3 همچون ماهی، گردو و سبزی های برگ تیره استفاده شود در افزایش ضریب هوشی و حافظه تأثیر بسیار خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای داشتن حافظه قوی، رعایت کردن از یک رژیم غذایی متعادل و مناسب همراه با ورزش منظم می تواند نقش مهم و مؤثری را ایفا می کند.

وی در خاتمه توصیه کرد: مصرف صبحانه از اهمیت بالایی برخوردار است و گفتنی است که گرسنگی بیشتر از هشت ساعت نقش مؤثری در کاهش قدرت حافظه دارد و به همین دلیل بهتر است هنگامی که مشغول کارهای ذهنی می شوید هر 30 تا 45 دقیقه یک بار برای تنظیم قند خون، به مقدار کم مواد غذایی مناسب استفاده شود./ح

برچسب ها: حافظه ، جنین ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار