رودهن/

تجلیل از شهدا به منزله گرامیداشت ارزش ‏های فرهنگی جامعه است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و حسینیه‏ های کشور گفت: تجلیل از شهدای والامقام به منزله گرامیداشت همه ارزش‏های فرهنگی و دینی جامعه است.

حجت‏ الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‏ علی‏ اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تجلیل از مقام شامخ شهدا، نکوداشت و گرامیداشت همه ارزش ‏های دینی و فرهنگی جامعه است.

وی ادامه داد: به تعبیری، خداوند راجع به شهادت به عنوان عالی ‏ترین درجه‏ ای که یک انسان سالک در مسیر زندگی به دنبال آن است، غیرت ‏مندانه سخن می ‏گوید؛ چرا که شهید متعلق به خداوند و جان ‏باخته راه حق است.

علی ‏اکبری تصریح کرد: واژه کلیدی که خداوند در رابطه با شهید استفاده می‏ کند، کلمه «حیّ» است و می‏ فرماید «کسی حق ندارد آنان را مرده بخواند یا مرده بداند».

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و حسینیه ‏های کشور افزود: آنچه واقعیت و حقیقت وجودی شهداست، رسیدن به نقطه ‏ای است که فقط کلمه حی در مورد آنان صحیح است.

وی ادامه داد: شهدا متصل به مقام شامخ حیات طاهر مطلق هستند. شهدا با زندگان در ارتباط هستند و از اینکه رفتارهای صحیح در آنان ببینند و اینکه راهشان ادامه یافته، خوشحال می‏ شوند.

علی ‏اکبری اضافه کرد: شهدا به همه رهروان خود که در صراط مستقیم آنان حرکت می ‏کنند، روحیه و انرژی می ‏دهند و به لحاظ ظاهری و باطنی الهام‏ بخش دارند./س


برچسب ها: تجلیل ، شهدا ، جامعه ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.