استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد:

32 بیمار نارسایی قلبی با تزریق سلول های بنیادی درمان شدند

بیمارستان امام رضای مشهد از بهمن ماه 90تاکنون 32 بیمار نارسایی قلبی را با تزریق سلول های بنیادی درمان کرده و افزایش کسر جهشی 3 تا 14 درصد را در این بیماران داشته است.

دکتر وکیلیان، استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛با اشاره به اینکه نزدیک به 12 سال است که وارد پروسه درمانی سلول های بنیادی در خصوص نارسایی قلبی شده ایم گفت: تزریق سلولهای بنیادی برای درمان نارسایی های قلبی در بیمارستان امام رضای مشهد روتین شده و دوست نداریم بیمار را برای انجام امور درمانی به تهران منتقل کنیم.  
 
وی با بیان اینکه مشهد قطب شرق کشور محسوب می شود گفت: تزریق سلول های بنیادی برای درمان نارسایی قلبی کامل نیست اما یک درمان کمک کننده است و تاکنون نتایج قابل قبولی را در بر داشته است.  
 
وی خاطر نشان ساخت: در تنگی عروق کرونر قسمتی از بافت قلب از بین رفته و تزریق سلول بنیادی باعث ترمیم بافت آسیب دیده می شود لذا امروزه از این روش برای درمان بیماران نارسایی قلبی استفاده زیادی می شود.  
 
وی خاطرنشان ساخت تیم پیوند قلب مرکز درمانی امام رضای مشهد متشکل از رشته های وابسته به پیوند بوده و از نظر علمی هیچگونه مشکلی در این زمینه نداریم. / ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا زرگران
۲۳:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
سلام خیلی عالیه ولی اگر بروز رسانی بشه و اطلاعات بیشتری برای ما بیماران قلبی بذارید سپاسگذار میشم .
آخرین اخبار