چهارمین عمل پیوند قلب در استان خراسان انجام شد

بیمارستان امام رضای مشهد به عنوان تنها مرکز پیوند قلب و ریه در استان خراسان و نیمه شرقی ایران چهارمین عمل پیوند قلب را انجام داد.

دکتر محمد عباسی، رئیس بیمارستان امام رضای مشهد با بیان اینکه این مرکز از دو سال پیش کار خود را در خصوص پیوند قلب آغاز نموده به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در سال 91 اولین پیوند قلب در این مرکز با حضور تیمی متشکل از اغلب رشته های وابسته به پیوند انجام شد و درسال جاری نیز چهارمین عمل پیوند قلب را با موفقیت انجام دادیم.  
 
وی با بیان اینکه هزینه پیوند قلب نزدیک به 80 میلیون تومان برای بیماران نیازمند است گفت: با توجه به گران بودن داروهای عمل پیوند قلب سعی می شود از نظر مالی به بیماران مساعدتهای لازم رسانده شود و در خصوص پیوند ریه نیز چنانچه دهنده ریه داشته باشیم آمادگی انجام این عمل را هم داریم.  
 
وی در خصوص استفاده از سلول های بنیادی در عمل پیوند قلب خاطر نشان ساخت: چنانچه بافت مرده ای در قلب وجود داشته باشد با تزریق سلول های بنیادی قدرت قلبی بیمار را افزایش داده و استفاده از این سلولها یکی از روشهای  درمانی برای نارسایی قلب محسوب می شود.  
 
به گفته دکتر عباسی مرکز پیوند قلب و ریه بیمارستان امام رضای مشهد به لحاظ علمی آمادگی های لازم را جهت انجام انواع پیوند قلب و ریه دارد. /ح
برچسب ها: پیوند ، قلب ، ریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار