گزارشی به بهانه فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید؛

صدای پای مهر از رادیو سلامت به گوش می رسد

زردی برگ های درختان نوید پاییز را می دهد. شروع مهر و فصل باز شدن مدارس دغدغه جدیدی برای والدین کلاس اولی هاست که کودکانشان را چگونه برای آشنايي با مدرسه آماده کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تأثیر اولیه مدرسه بر کودک نقش مهمی بر عملکرد کودک در مدرسه دارد حتی اگر کودکان مرحله پیش دبستانی را تجربه کرده باشند، با این حال شرایط دبستان بسیار متفاوت است.  این روزها بیشتر والدین با خود سوال می کنند که چگونه می توان کودک را برای رفتن به مدرسه آماده کرد. از این رو رادیو سلامت به عنوان یک رسانه شنیداری برای آغاز سال تحصیلی ویژه برنامنه های متنوعی را آماده کرده است.

دکتر علیرضا بهفر ـ مدیر شبکه رادیویی سلامت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: برای شروع سال تحصیلی 93 – 92 برنامه های مختلفی ویژه دانش آموزان، والدين و معلمان از نیمه دوم شهریور ماه تا انتهای ماه مهر از  رادیو سلامت بر روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز پخش می شود.

وی ادامه داد: چگونگی برقراری ارتباط والدین با دانش آموزان، دانش آموزان با معلمان، معلمان با  دانش آموزان و والدین، و نحوه چگونگی خرید و انتخاب کیف و کفش و لباس و ... از جمله مباحث مربوط با آغاز سال تحصیلی جدید است که برنامه سازان رادیو در سه بعد سلامت جسمی، سلامت روان و سلامت اجتماعی ویژه برنامه های متنوعی را برای مهر 92 آماده کرده اند.

تهیه و پخش 50 ویژه برنامه سلامتی در رادیو سلامت 
مدیر شبکه رادیویی سلامت در ادامه با اشاره به تولید و پخش پنجاه ویژه برنامه سلامتی در رادیو سلامت اظهارداشت: مناسبت های مختلفی در تقویم سلامتی وجود دارد و تقریباً 50 برنامه سلامت محور داریم که عمده ترین آنها نیز در مهر ماه است که برنامه سازان رادیو سلامت متناسب با روزهای سلامتی ویژه برنامه های مختلفی را تولید خواهند کرد.

«رنگین کمان» هر روز با دانش آموزان
در ادامه، دکتر صدیقه اعتماد سعید ـ مدیر طرح و برنامه شبکه رادیویی سلامت با اشاره به برنامه های رادیو سلامت در راستای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در حوزه سلامت جسمی دانش آموزان برنامه ریزی ها انجام شده است تا از ده روز قبل از آغاز سال تحصیلی جدید برنامه های متنوعی را در زمینه نحوه چگونگی انتخاب کیف، کفش و لباس و غیره داشته باشیم.
وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم تا با حضور کارشناسان تمهیدات لازم برای آماده سازی جدایی دانش آموزان از والدین و توجه والدین به ارتباطی که از همان ابتدا با اولیاء مدارس و فرزندانشان داشته باشند.(در راستای توسعه ارتباطات اجتماعی).

مدیر طرح و برنامه شبکه رادیویی سلامت در پایان اظهارداشت: برنامه «رنگین کمان» یک برنامه تولیدی است که از روز شنبه 30 شهریور ماه 1392 هر روز از ساعت 45/6  الی 7 صبح ویژه مخاطبان در رده سنی 7 تا 12 سال  بر روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز پخش می شود.

گفتنی است، شبـکه رادیـویـی سلامت،رسانه اي است شنيداري، مرجع، معتبر، قابل اعتماد، جذاب، پيشگام و موج آفرين در همه حوزه هاي مربوط به سلامت فرد و جامعه متناسب با مقتضيات فرهنگي، جغرافيايي و تاريخي خود و متكي بر اصول اخلاقي و ارزشهاي اسلامي، ملي و انقلابي است که از بهمن ماه سال 81 بعنوان هشتمين ايستگاه راديوئي با تکيه بر ذکر «يا من اسمه دواء و ذکره الشفاء» با مأموريت تحقيق، طراحي، برنامه ريزي و توليد برنامه با محوريت سلامت در حوزه هاي مختلف مرتبط با سلامت فرد و جامعه و متناسب با نيازهاي فزاينده شهروندان در چارچوب خط مشي و سياست هاي مصوب سازماني، با نگرش استراتژيك به سند چشم انداز بيست ساله و برنامه هاي توسعه سلامت كشور با سیاست ايجاد آرام بخشي در جامعه و افزايش اميد به آينده، توجه به سلامت و ارتقاي آن در همه ابعاد و نه فقط توجه به بيماريها و درمان آنها، استفاده از كارشناسان واجد شرايط، استفاده از زبان قالب و شيوه هاي مؤثر و نوين جذب اقشار مختلف جامعه در برنامه سازي سلامت شروع به كار كرد.

لازم به ذکر است، توليد و پخش اين شبکه به صورت بیست و چهار ساعته هر روز ضمن پخش بر روی گيرنده ديجيتال ستاپ باكس بر روي موج FM رديف 102MHz نیز پخش می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار