مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي :

توسعه بنادر موجب رشد اقتصادي شهرهاي ساحلي خواهد شد

مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي در بازديد از منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر بر ضرورت توسعه اين بندر بر اساس سند چشم انداز تاكيد كرد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد عطاء الله صدر معاون وزير راه و شهرسازي ومدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي به همراه اعضاي هيأت عامل سازمان براي دومين بار در امسال از منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر و طرح هاي توسعه اي در حال اجرا بازديد و بر ضرورت توسعه اين بندر بر اساس سند چشم انداز تاكيد كرد.

وي اظهار داشت: بندر قديمي نوشهر در آستانه تحولي جديد است و با احداث آزاد راه تهران – شمال ، بندر نوشهر به عنوان بندر لجستيك تهران و استانهاي البرز ، قم، مركزي و ساير استان هاي همجوار مطرح خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: توسعه بنادر موجب توسعه اقتصادي شهرهاي ساحلي خواهد شد لذا با توجه به قابليت ها و ظرفيت هاي فراوان دريا،توسعه دريامحور بايد در اولويت قرار بگيرد.

مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد: در اين راستا ساخت بنادر چند منظوره كوچك در سال هاي اخير در دستور كار قرار گرفت كه تاسال گذشته 40مورد آن در سواحل جنوبي و شمالي به بهره برداري رسيد و20بندر ديگر نيز در آينده مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

وي طول خطوط ساحلي كشور را 5 هزار و 800كيلومتر عنوان كرد و افزود: در حال حاضر در كشور 200بندر بزرگ و كوچك داريم كه 11 بندر اصلي تجاري شامل 8 بندر در سواحل جنوبي و 3 بندر در سواحل شمالي و مابقي با كاربري هايي مانند صيادي ،تفريحي،بازرگاني و .... هستند.

صدرخاطرنشان كرد: ظرفيت بنادر تجاري اصلي كشور در حال حاضر 186ميليون تن است كه براساس برنامه دهه اول سند چشم انداز در سال 1394 بايد اين ميزان به 210 ميليون تن برسد.

وي توسعه حمل و نقل مسافري همزمان با حمل و نقل كالا را از ديگر اولويت هاي سازمان بنادر عنوان كرد و اظهار داشت: ظرفيت جابجايي مسافر در بنادر كشور در حال حاضر 14 ميليون نفر سفر مي باشد در حالي كه اين ميزان در سال 1384، چهار ميليون و هشتصد هزار نفر سفر بوده است.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به موقعيت ويژه و استثنايي جغرافيايي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران در كريدور شمال به جنوب و شرق به غرب بر لزوم توسعه ترانزيت از طريق توسعه فعاليت هاي بين المللي از جمله فعالتر شدن بخش بازرگاني خارجي،رفع مشكلات بانكي و گمركي براي رسيدن به حداقل سهم يك درصدي از تجارت بين المللي تأكيد كرد.

 سيد نبي سيدپور مدير كل بنادر و دريانوردي استان مازندران نيز در اين بازديد ضمن تشريح اهم فعاليت ها و دستاوردهاي اداره كل درسال هاي گذشته، گزارشي از آخرين وضعيت پيشرفت فيزيكي پروژه ها و طرحهاي در دست اقدام و مشكلات و چالش هاي پيش روي اداره كل در زمينه هاي مختلف را ارائه و خواستار همكاري و مساعدت مسئولين ذيربط براي تكميل طرحهاي توسعه اي اين بندر شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار