جنايت ديگري از تروريست‌ها؛

تکفيري‌ها بعد از به زنجير کشيدن دختر بچه شيعه سوري سر پدر و مادرش را بريدند + عکس

قریب به دو سال است که دو شهر شیعی‌نشین "نبل" و "الزهراء"در محاصره گروه‌های تروريست تکفیری قرار دارند در حال حاضر این محاصره بافت و ساختاری طایفه‌ای – مذهبی به خود گرفته چراکه گروه‌های تروريستي بیش از هر زمان دیگری به جای آن که در اندیشه تصرف این دو منطقه جغرافیایی برآيند، در اندیشه کشتار ساکنان شیعی آن هستند؛ از اين رو اهالی دو شهر شیعی‌نشين نبل و الزهراء محکوم به مرگ جمعی تدریجی شده‌اند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت عربي باشگاه خبرنگاران، تصویر پیوست متعلق به دختربچه‌ای شیعه در سوریه بوده که توسط گروه‌هاي تروريستي تکفیری‌ به زنجیر کشیده شده است؛ سر پدر و مادر اين دختربچه در جلوی چشمان وي بریده می‌شود.
 
دو شهر شیعی‌نشین "نبل" و "الزهراء" که در ریف شمالی حلب در شمال سوریه و در جاده حلب – اعزاز قرار دارند، در بیست و سوم ژوئیه سال 2012 میلادی از سوي گروه‌‌های تکفیری وابسته به تشکيلات تروریستی القاعده که در راس آنها جبهه النصرة قرار دارد، مورد حمله قرار گرفتند.
 
در حال حاضر قریب به دو سال است که اين شهرها در محاصره گروه‌های مسلح تکفیری قرار دارند. اگرچه در ابتدا محاصره این دو روستا از سوی گروه‌های مسلح با هدف تصرف آنها صورت گرفت، اما در حال حاضر این محاصره بافت و ساختاری طایفه‌ای – مذهبی به خود گرفته است.
 
چراکه گروه‌های تکفیری که این دو شهر را به محاصره خود درآورده‌اند، در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به جای آن که در اندیشه تصرف این دو منطقه جغرافیایی برآيند، در اندیشه کشتار ساکنان شیعی آن هستند.
 
با طولانی شدن مدت محاصره، این دو شهر و قطع هرگونه کمک‌های بشردوستانه اهالی آن در حال حاضر در شرایط بسیار سختي به سر می‌برند، اين شرايط به گونه‌ای است که افراد آنجا برای تامین غذای مورد نیاز خود به گیاهان صحرایی منطقه روی آورده‌اند.
 
درحال حاضر دولت سوریه برای تامین نیازهای اساسی اهالی این دو شهر که بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد، به آسمان متوسل شده و از طریق بالگردهای نظامی ارتش تلاش و به تامين نیازهای غذایی و دارویی آنها اقدام مي کنند.
 
در مقابل گروه تکفيري جبهه النصره با موشک‌های ضد هوایی که دولت ترکیه در اختیار آنها قرار داده، اقدام به هدف قرار دادن این بالگردها می‌کنند، به گونه‌ای که در یکی از اين حملات یک بالگرد ارتش سوریه را بر بالای شهر «نبل» سرنگون کردند.
 
این بالگرد حامل کمک‌های بشر دوستانه و مواد غذایی و دارویی نبود، بلکه شماری از آموزگاران وزارت آموزش و پرورش دولت سوریه که برای برگزاری امتحانات مدارس این دو روستا حاضر شده بودند را مورد هدف قرار داده که به دنبال آن تمامي افراد آن پس از سقوط بالگرد کشته شدند.
 

مردم دو شهر نبل و الزهراء هیچ گونه سوختی از جمله نفت و گازوئیل برای تهیه غذا و گرم کردن خانه‌ های خود ندارند؛ از اين رو به استفاده از چوب پناه آورده‌اند که همين امر موجب مشکلات تنفسی متعددی را برای کودکان و سالخوردگان به وجود آورده است.
 
تمامي داروخانه‌های این دو شهر به دليل کمبود شدید دارو تعطیل شده اين در حالي است که  بیماران اين روستا به شدت نیازمند دارو هستند.
 
از سوي ديگر آب این دو شهر کاملا قطع است و مردم از آب باران برای نیازهای خود استفاده می‌کنند؛ به علت قطعی آب بیماری‌‌های واگیرداری همچون تب مالت به سرعت در حال انتشار است؛ برق نیز هر چند روز یک بار، تنها دو تا سه ساعت وصل می‌شود.
 
کودکان این دو شهر، گرسنه سر بر بالین می‌نهند؛ در آخرین اخبار به دست آمده از وضعیت اسفبار اهالی مظلوم نبل و الزهراء دو کودک شش و هشت ساله یک خانواده، از فرط گرسنگی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند، به دنبال این فاجعه انسانی دردناک، جوانان شهر بر آن شدند تا با امکانات نظامی ناچیز خود محاصره را در هم شکنند؛ این نبرد نابرابر منجر به کشته شدن سی نفر از این جوانان و زخمی شدن شمار بسیاری از آنها شد.
 
 
اما این پایان کار نبود، گروه‌های تروريست تکفیری به مزارع و باغ‌های اهالی اين مناطق رحم نکرده و بارها کشاورزان و مزرعه‌داران آنجا را به گلوله بسته که به دنبال آن 18 غیرنظامی کشته شدند؛ در میان کشته‌شدگان زنان و کودکان بي‌گناه به چشم می‌‌خورند.
 
در یکی از دردناک‌‌ترین و وحشیانه‌ترین این جنایت‌ها گروه‌های تروريستي دو چوپان را از جنگل‌های اطراف شهر الزهراء ربودند، تروریست‌ها پس از شکنجه کردن این دو جسد یکی از آنها را به عنوان پیام مجاهدان گروه‌ تروریستی القاعده برای اهالی شهر الزهراء فرستادند؛ با این حال مقاومت مردمی همچنان در نبل و الزهراء ادامه دارد.
 
 از اين رو اهالی دو شهر شیعی‌نشين نبل و الزهراء محکوم به مرگ جمعی تدریجی شده‌اند.
 
این درحالی است که در بعد امنیتی و در عرصه میدانی این دو شهر هر روزه شاهد حملات خمپاره‌ای و موشکی گروه‌های مسلح است و روزی نمی‌گذرد که مناطق مختلف دو شهر شیعی‌نشين نبل و الزهراء شاهد اصابت و برخورد و اصابت موشک‌ها و خمپاره‌ها که موجب خسارات و زيان‌هاي مالي کلان و جزیی به تاسیسات زیربنایی و مراکز و موسسات عمومی و خصوصی و دولتی مي‌شود نباشد.
 
گروه‌های مسلح تکفیری طي یک سال و نیم گذشته اقدام به ربودن اهالی این دو روستا کرده‌اند.
 
درحال حاضر بیش از یک صد نفر از اهالی این دو شهر توسط این عناصر تکفيري ربوده شده و تحت انواع شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.
 
صرف نظر از شیعه بودن اهالی دو روستای نبل و الزهراء، این دو منطقه از جمله مناطقی است که به نظام بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور وفادار مانده‌اند.
 
اهالی اين روستاها از ابتدای بحران داخلي سوريه همواره در کنار نظام سوریه و مدافع وطن خود در برابر گروه‌های تروریستی بوده‌ که همين امر به شدت موجبات خشم و غضب اين گروه‌ها‌ي تروريستي را برانگیخته است.
 
این عشق به میهن و وفاداری به اعتقادات و باورهای مذهبی موجب شده تا اهالی دو شهر نبل و الزهراء در برابر حملات گروه‌های تروریستی مقاومت کنند. 
 
شخصیت‌ها و شیوخ این دو روستا برای مقابله با حملات گروه‌های تکفیری به تشکیل کمیته‌های مردمی از درون مردمان دو روستا اقدام کرده‌اند تا در تمام مدت شبانه‌روز وظيفه محافظت از اهالی و خانه آنها را برعهده داشته باشند.
 
چندی پیش در جریان حمله افراد مسلح به اين دو روستا یک نوجوان 11 ساله به نام «حیدر العجاق» شهید و چند نفر ديگر از اهالی اين منطقه زخمی شدند.
 
این موشک‌ها، موشک‌هاي دست‌ساز محلی بوده که از روستای «مایر» در جوار نبل و الزهرا از سوي تورريست‌هاي مسلح شلیک شده است.
 
هم اکنون گروه های تروریستی تکفیری با بستن تمامي جاده‌ها و مسیرهای منتهی به این دو شهر و به دست گرفتن کنترل آنها هرگونه ارتباط اهالی اين منطقه را با دنیای خارج قطع کرده‌اند.
 
بسیاری از اهالی دو شهر نبل و الزاهرء را کودکان و نوجوانان تشکيل مي‌دهند که با گذشت يک سال و نیم از محاصره گروه‌هاي تروريستي از هرگونه ادامه تحصیل و درس محروم شده‌اند.
 
دو شهر نبل و الزهراء علاوه بر جمعيت اصلي شيعه‌نشين خود، میزبان حدود 15 هزار مسلمان شیعی دیگر نیز است که به دنبال بحران دو سال اخیر سوریه به آنجا پناهنده شده‌‌اند، همچنین هزاران سنی حامی نظام بشار اسد که از پیوستن به گروه‌های مسلح خودداری کرده‌اند، در این دو شهر اقامت دارند.
 
گروه‌هاي تروریستي تکفيري مدتی پیش از اهالی این دو شهر به ویژه شیعیان آنها ‌خواسته بودند تا از حزب‌‌الله لبنان، جمهوري اسلامي ایران و حکومت بشار اسد اعلام برائت کنند، که با خودداری و رد این درخواست، مورد خشم و غضب آنها قرار گرفتند.
 
 براین اساس، خون مردم دو شهر نبل و الزهراء به جرم شیعه بودن از سوی گروه‌هاي تروريستي تکفیری، مباح و کشتن آنها جایز اعلام شده است؛  عده‌ای از اهالی این دو شهر تنها به جرم نگهداری عکس سید حسن نصر الله، "دبیرکل حزب الله لبنان" در خانه‌هایشان، شکنجه شده و یا به شهادت رسیده‌اند.
 
در برگی دیگر، تروریست‌های موسوم به "دولت عراق و شام" در سوریه با اعدام دو نوجوان با کمتر از 15 سال سن، فیلمی از این جنایت خود را در اینترنت منتشر کردند.
 
تروریست‌ها پس از خواندن یک بیانیه، این دو نوجوان را به رگبار گلوله بسته و آنان را به شهادت رساندند. این دو نوجوان از مناطق شیعه‌نشین نبل و الزهراء واقع در حلب توسط گروه‌هاي تروريستي ربوده شده تا در اقدامی وحشیانه آنها را به قتل رسانند تا بیش از  پیش چهره مخوف، وحشیانه و به دور از انسانیت خود را به همگان نشان دهند.
 
این صحنه‌ها به وضوح نشان می‌دهد کسانی که در سوریه عليه نظام بشار اسد می‌جنگند، حیواناتی در پوشش انسان هستند که هدفشان تنها کشتن افراد بی‌گناه و نابودی شهرها و روستاهاست.
 
در واقع هدف این تروریست‌ها برپايي انقلابي علیه دولت سوریه نیست، بلکه هدف آنها جنگ فرقه‌ای است تا از رهگذر آن بتوانند سوریه و مردم این کشور را به نابودي بکشانند.
 
 
تقابل اندیشه‌ها و تفکرات گروه‌هاي تروريستي تکفيري به رهبری عربستان سعودی با اندیشه‌ها و تفکرات دیگر طوایف و قبایل را می‌توان در این دو روستا مشاهده کرد، چراکه بخشی از مهم‌ترین رویدادها و اتفاقات داخلي بحران سوریه در این دو روستا رقم خورده و اين روند ادامه دارد.
 
آنچه تاکنون در این دو روستا روی داده و از اهالی آنها به گوش رسیده، اینگونه برداشت می‌شود که حوادث جاری در دو روستای «نبل و الزهرا» هیچ ارتباطی با آنچه از سوی معارضان سوری تحت عنوان «انقلاب» نامیده مي‌شود، ندارد، بلکه آنچه در حال رخ دادن است، تلاش تروريست‌ها برای پیاده کردن و اجرای گفتمان دینی و مذهبی از سوي «گروه‌هاي تروريست تکفيري» است که اين گروه‌های وابسته به کشور عربستان در تلاش براي اجراي فتواهای «ابن تیمیه حرانی» مبني بر جنگ علیه طوایف شیعی و باطنی و مبارزه با آنها بوده که از اين امر را مهم‌تر از جنگ با یهودیان و مسیحیان مي‌داند.
 
پیش از آغاز بحران سوریه در اواسط مارس 2011 و به دنبال آن ورود گروه‌های تکفيري در سوريه، هیچ رابطه تیره‌ای میان روستاهایی که اغلب ساکنان آن را شیعیان یا همان علوی‌ها تشکیل می‌دادند، با روستاهای دارای اکثریت اهل تسنن وجود نداشت.
 
آنچه در ماه‌های نخست بحران سوریه روی داد، چیزی جز فتنه‌انگیزی میان رافضی‌ها، علوی‌ها و مسیحیان این مناطق نبود و گفتمان به کار رفته در این ارتباط چنین قوی و قدرتمند بود که حتی بر اهل تسننی که نمی‌خواستند، وارد این درگیری‌ها شوند نیز تاثیر گذاشت، این گفتمان اهل سنتی که در این فتنه با تروريست‌هاي تکفيري همراهی نمی‌کرد، را افرادی کافر و مرتد می‌شناخت.
 
 نبردی که در «نبل» و «الزهرا» آغاز شد، نبردی اعتقادی – مذهبی بود،
 
در این مدت درگیری‌هایی میان کمیته‌های مردمی این دو روستا با تروريست‌هاي مسلح رخ داده است؛ این کمیته‌ها بارها حملات گروه‌های مسلح به این دو روستا را دفع کرده‌اند، به ویژه آنکه در این اواخر شماری از گروه‌های مسلح حمله گسترده‌ای برای حمله به مرکز ایست بازرسی شمال روستای «نبل» بسیج کرده بودند که به دنبال آن با مقابله کمیته‌های دفاع مردمی این روستا مواجه شدند؛ طی درگیری‌های پیش آمده 8 نفر از اعضای این کمیته‌ها در دفاع از روستایشان کشته شدند.
 
در این نبرد کمیته‌های دفاع مردمی ظرف تنها چند ساعت حمله‌ای که علیه گروه‌های مسلح تدارک دیده موفق شدند مرکز ایست بازرسی شمال روستای «نبل» را از دست تروريست‌هاي مسلح باز پس گیرند.
 
در جریان این درگیری حدود 12 فرد مسلح وابسته به گروه تروريستي «جبهه النصره» و جسد 6 نفر از آنها به اسارت گرفته شد. همچنین ده‌ها فرد مسلح نیز زخمی شدند و چندین دستگاه خودرو مجهز به تیربارهای سنگین آنها منهدم شد.
 
به گفته منابع محلی گروه‌هاي تروريستي اقدام به وارد کردن برخی مواد غذایی به صورت قاچاق به این دو روستا می‌کنند که همگي تولید کشور ترکیه است.
 
این منابع می‌گویند، در یکی از این موارد تروريست‌ها اقدام به وارد کردن «چیپس» به دو روستاي «نبل» و «الزهرا» کردند که پس از مصرف تعدادي از کودکان این دو روستا مسموم شدند؛ این مسمومیت‌ها موجب مرگ یکی از کودکان اين منطقه به نام «زینب حسن احمد سلطان» شد؛ بعدها مشخص شد که این چیپس‌ها آلوده به «آرسنیک» بوده‌اند.
 
شرایط سخت معیشتی موجب شد، برخی از اهالی این روستاها خطرات موجود را به جان بخرند و برای تامین مایحتاج خود از میان تروريست‌هاي مسلح راهی شهر حلب شوند همچنين با وجود تسلط  گروه‌هاي تروريستي بر مسیرهای اين مناطق بیماران خود را به بیمارستان‌های شهر برسانند؛ در یکی از همین نقل و انتقال‌ها بود که «صابر حمای»، نوجوان 13 ساله سوری که با مادرش به حلب می‌رفت، توسط عناصر مسلح ربوده شد.
 
این درحالی است که تروريست‌ها هرازچندگاهی اقدام به ربودن افراد سالخورده و کودکان این روستاها می‌کنند تا خانواده‌های آنها در قبال آزادی‌شان وادار به پرداخت مبالغ هنگفتي شوند و از اين طريق از آنها باج‌گیری می‌کنند.
 
منابع آگاه محلی شمار افراد ربوده شده از اهالی این دو روستا را تا دو ماه قبل 89 نفر اعلام کرده‌اند و اين در حالي است که با تشکیل کمیته‌های مردمی عملیات ربودن اهالی این روستاها به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.
 
 نیمی از افراد ربوده شده از سوی تروريست‌هاي تکفيري با چاقو سر بریده شده و افرادی هم که هنوز زنده هستند، تحت شکنجه و آزار و اذیت این افراد قرار دارند.
 
با وجود تمام این مشکلات و شرایط سخت حاکم بر روستاهای «نبل» و «الزهرا»، ساکنان این دو روستا، مناطق محل سکونت خود را به حال خود رها نکرده، بلکه شخصیت‌ها و شیوخ این دو روستا به تشکیل گروه‌های داوطلب براي ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، پزشکی و غیره اقدام کرده‌اند.
 
همچنين منابع محلی تاکید می‌کنند که گروه تروريستي «جبهه النصره»، روستای «الزیارة» در شمال حلب را اشغال کرده و با موشک‌های دست ساز محلی ساخت ترکیه آنجا را گلوله‌باران می‌کنند، اما اهالی این دو روستا همچنان به ایستادگی و مقاومت در برابر گروه‌های تروريست تکفيري ادامه می‌دهند.
 
چند روز قبل نیز تشکيلات تروريستي القاعده دو کودک 9 و 12 ساله را در منطقه شیعه‌نشین "نبل" و "الزهراء" به شهادت رسانده و اقدام به پخش ویدیوی اعدام بی‌رحمانه این دو کودک کردند.
 
محاصره و حمله افراد مسلح به دو منطقه نبل و الزهراء در حومه حلب ادامه دارد و این در حالی است که تروریست‌ها همچنان نتوانسته‌اند اراده قوي اين دو شهر را بیش از یک سال و نیم بشکنند.
 
وضعیت وخیم شهروندان باعث شد تا کمیته‌ای برای مذاکره با تروریست‌ها که بیشتر شهروندان لیبیایی، افغان و چچنی هستند، تشکيل شود اين در حالي است که تروریست‌ها بر خلاف وعده‌شان، براي گفتگو با اعضای اين کمیته آنها را ربودند.
 
همسر یکی از ربوده‌شدگان می‌گوید: تاکنون ربودن فرستاده صلح در تاریخ بی‌سابقه بوده است.
 
حملات به نبل و الزهرا پس از شکست تروریست‌ها در قصیر افزایش یافته است، آنها حملات موشکی به این دو شهر را "واکنش القصیر" نام‌گذاری کرده‌اند.
 
خمپاره، موشک‌های گراد و توپخانه تروریست‌ها جان شماری از مردم این شهر از جمله زنان و کودکان را گرفته است.
 
یکی از شهروندان درباره کشته شدن دختر بچه سه ساله خود در حمله موشکی به خانه‌اش می‌گوید: این کودک چه گناهی داشت؟ آنها با چه منطقی او را از حق حیات محروم کردند؟
 
یکی از مادران در حالی که گریه می‌کرد ، گفت: پسرم به خانه برادرش رفت تا او را برای ناهار بیاورد که خمپاره به آنها اصابت کرد و آنها را کشت.
 
حملات و هدف قراردادن غیرنظامیان از سوی افراد مسلح به عنوان اهرم فشار علیه ارتش سوریه افزایش یافته است، ارتش سوریه پیش‌روی از شهر حلب را آغاز کرده است تا حلقه محاصره این دو منطقه را که از  بیش از یک سال و نیم در محاصره است، بشکند.
 
انتهاي پيام/
 
برچسب ها: سوریه ، تکفیری ، تروریست ، حلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
وقتی این عکس رو می بینم می خوام بمیرم واقعا می خوام بمیرم بچه معمولاوقتی از کسی بدی می بینیه یا کسی می زندش به مادر و پدرش پناه می بره این بچه نمیدونم اون لحظه به کی پناه برده خودش تو زنجیر مادر و پدر اونطوری................ خدایا ای کاش اون لحظه کل عالم رو نابود می کردی خداااااااااااااااااااااااااااااااااا
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خیلی دلم سوخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
لعنت بر اسرائیل والسعود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۴۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
سلام
بعد گذشت چند سال ،هنوز این عکسو فراموش نکردم ، ذخیره کردم عکس رو همون موقع ،نمی دونم چرا یه حس غریبی بهم دست میده ،هربار میبینمش قلبم میخواد وایسه ،حالی که دارم رو نمی تونم توصیف کنم ،
اذیت تون نکنم ،میخواستم خواهش کنم ،از شما اگه می تونید ،خبری از سرنوشت این کودک تهیه کنید ،
لطفا به ایمیلم از شدن یا نشدنش اطلاع بدین ، دارم دیوونه میشم

منتشر نشود تو نظرات ممنونم
یاعلی مدد

منتظر پاسخ تون هستم
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۳:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
سرنوشت این دختر سه ساله چه شد؟ او را هم کشتند؟یا به لطف خدا زنده است؟ در چه وضعیتی بسر می برد؟
Denmark
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
خدا لعنت کند این حیوانات وحشی را ....
Iran (Islamic Republic of)
محمد خاکشور
۲۰:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
بر پدر مادر اینا لعنت انشاالله خدا چنان نابود کند که اصلا نفهمند از کجا خوردن فقط دعا بچها چه گناه دارن اخه به اندازه یه پشه هم رحم ندارن یا امام رضا نابودشان کن
Iran (Islamic Republic of)
محمد خاکشور
۲۰:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
بر پدر مادر اینا لعنت انشاالله خدا چنان نابود کند که اصلا نفهمند از کجا خوردن فقط دعا بچها چه گناه دارن اخه به اندازه یه پشه هم رحم ندارن یا امام رضا نابودشان کن
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۴:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
آماده یاشید . باید از خون کثیف این لعنتی ها دریایی از خون راه بندازیم . داعشی و سعودی و صهیونیست و بعثی و تکفیری و انگلیسی خبیث و آمریکایی جنایتکار و ... ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۳:۵۱ ۱۹ تير ۱۳۹۴
الهم عجل لویک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۱۷:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
بر پدر مادرروتون لعنت ای وهابی های حروم لقمه حروم زاده به خدا از بس گریه کردم جون ندارم. خدایا این وهابی های ملعون رو به درک واصل کن.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعيل جمشيدي
۱۷:۳۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
لطفا از آخرين وضعيت اين كودك خبر تهيه بفرمائيد
United States of America
سمیرا
۰۲:۵۱ ۲۰ دی ۱۳۹۲
[چرا هیچکس جواب این لعنتیارو نمیده خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا کجایی؟خدا اون بچه ی سه ساله قبل اینکه سرشو جدا کنن گفت من همه چیزو به خدا میگم .نگفت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۹ دی ۱۳۹۲
كاري به جز گريه كردن نميتوان كرد
اي خداااااااااااااااااااا اين چه حكمتي است
United States of America
علی
۲۲:۳۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۲
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۲:۲۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
من نمیدونم اونایی که منفی دادن دنبال چی هستند
Iran (Islamic Republic of)
رزا
۰۹:۴۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۲
انشاالله ظهور نزدیک است. خیلی نزدیک!!!
-
بخشنده
۲۳:۰۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
عجب صبری خدا دارد ومصلحت را درچی میداند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
آقا فقط بیا...
Iran (Islamic Republic of)
نادر صفرزاده
۰۲:۱۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
هبیچ نامردی به نامردی نمی دارد روا آنچه این نامردمان با جان انسان می کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۶:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
مهدی بیا...
Iran (Islamic Republic of)
شریف از زاهدان
۰۹:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
کاش رهبر معظم اذن جهاد می دادند تا جان خود را فدا می کردیم و شیعه سربلند می ماند
Iran (Islamic Republic of)
مسلمان
۱۵:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
خدایا دست همه ظالمان را برای ظلم کردن کوتاه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
خدايا به حق ناله هاي حضرت زينب(س)وبه حق آن طفل كوچك حضرت رقيه (س)جواشون رو بده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
یا ابا صالح پس کی می ایی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
اللهم عجل لولیک الفرج.
یا مهدی ادرکنی.یا حسین!
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۲:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
اگر جهاد بر علیه تکفیر یه اعلام شود ما آماده قیام هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
خدا لعنتشان کند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
خداوند انشاالله جزای اعمالشان را بدهد، اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
سیفی
۱۲:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
فقط همه با هم بگوییم الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۱:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
خدایا قسمت میدم به بدن پاره پاره شده امام حسین(ع) و قسمت میدم به آبروی فاطمه زهرا(س) هر چه زودتر این تکفیری های جنایتکار و اسرائیل و آمریکا رو به سزای اعمالشون برسون .
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
الهی بحق فاطمه الزهرا عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
علی محمد
۰۰:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
کل یوم عاشورا
کل ارض کربلا
دوستان ، برادران روزی خواهد رسید که امام زمان حضرت مهدی ( عج ) ظهور خواهد کرد و به یقین این روز بسیار نزدیک است .
در رابطه با مطلب بالا هم فقط باید دست به سمت خدا ببریم ( هو اول و الآخر و الظاهر و الباطن ) و همیشه آماده جهاد در راه حق باشیم . خداوند بهترین انسان ها را برای نبرد با این گروه هایی که با شیعیان این کار ها را میکنند قرار داده است ( انشاءالله در راه الله و در رکاب امام زمان ( عج) به شهادت برسیم .)
یا علی
-
شرق
۰۰:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
هرکس صدای مسلمانی را بشنود که کمک می خواهد وپاسخ ندهد مسلمان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ولی اله
۱۷:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خدایا تو را به حق فاطمه زهرا ریشه ظلم و ستم را هرچه زود تر با ظهور منجی عالم بشریت بخشکان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
یاصاحب الزمان آجرک الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خدا لعنتشان كند. اللهم عجل لوليك الفرج
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
اگردل یک بچه یتیم بشکندتاارش الهی می لرزد:پس ای مسلمانان به گوش باشیدوهوشیار:اگربایک دیگرمتحدباشیم تاپیروزی راهی نیست....
Iran (Islamic Republic of)
لشتغان
۱۳:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خداياخدايابه حرمت آل رسولت(ع)ريشه وهابيت وسلفيهاي كثيف وناجوانمردونيست نابودكن آمين اي رهبرآزاده امده ايم آماده
Iran (Islamic Republic of)
همتا
۱۳:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خدایا ظهور آقا امام زمان را تعجیل بفرما
هنوز هم تو این دنیا از شمر بدتر وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
morteza
۱۳:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خدایا به حق علی و اولاد علی نیست و نابودشان بگردان.
آمین...
Iran (Islamic Republic of)
امیرپیام
۱۳:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
من خودم یه دختر همین سن دارم. خدایی خیلی عذاب کشیدم این عکسو دیدم. خدایا .... خدایی تو نمیخوای نشون بدی؟ الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۳:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
كاش مشكل سوريه زودتر حل شه . ديدن اين چنين تصاويري انسان را از خودش بيزار مي كنه.
-
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
شاید این جمعه بیاید شاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
یا مهدی ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
فقط کافیه تا رهبر حکم جهاد بده نسل همشون رو از زمین پاک کنیم .
-
بنده الله
۱۳:۰۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
به ابروی خانم فاطمه زهرا خدایااین تکفیرهای جنایتکار به سزای اعمالشون برسون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
انشاالله امام زمان میاد از خجالتشون در میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
به شیطان تبریک می گویم که مدیریت جهان را به دست گرفته !!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۱:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
بغض گلویم را گرفته نمی توانم تصور کنم آخه این طفل معصوم چه گناهی دارد
پس کی میایی یا صاحب الزمان پس کی.. چقدر ظلم و جنگ
Iran (Islamic Republic of)
حسن عباسی
۱۱:۱۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خدایا این چه رسمش هست .لعنت خدا هزاران بار بر این کافران باد. دلم کباب شد. حاضرم به فرزندی بپذیرمش.
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۰:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
سلام، چرا کسی نیست واسشون کاری کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
بچه ها کاش پایان همه پیام ها برای ظهور آقامون دعا کنیم.هممون باید به این فهم برسیم که گره اصلی رو خودش باید باز کنه........خدایا فرج امام زمان ما را برسان....امین
Iran (Islamic Republic of)
یک مسلمان
۱۰:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
لعنت خدا برشما کافران!
-
رضا
۱۰:۱۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
علي لعنته الله علي القوم الظالمين
جيگرم كباب شد...
Iran (Islamic Republic of)
ننن
۱۰:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
مرگ بر وهابي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خداياتورابحق عزيزان درگاهت آقايمان امام زمانمان رابرسان
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۹:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
« یا رقیه یارقیه یا رقیه(س ) » تکرار تاریخ است باور کنید . نمی توان چیزی گفت باید با آقایی که شب و روز اشک میریزد همراه شد، خود را بسازید تا سرباز خوبی برای امام زمان (عج) باشید تا روز انتقام برسد
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۰۹:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
مرگ بر تکفیری های شیطان پرست
Iran (Islamic Republic of)
امید رحیمی
۰۸:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
بمیرم برات دختر نازم به خدا به روح رسول الله اینها عرب های یهودی هستند مسلمون نیستند به اسم مبارک حضرت محمد (ص)و اسم مبارک حضرت علی (ع) اینها مسلمون نیستند من قوربون گریه هات برم کوچولوی من بشکنه دست کسی که این کار رو با تو کرده من از اهل سنتم برام فقط این مهمه که تو مسلمونی و با دیدن عکست جیگرم تکه تکه شد لعنت خدا بر صهیونیست و اسرائل و امریکا و شرکت های نظامی امریکا و فرانسه مفسد که گروه های عرب یهودی را به اسم مسلمان داخل سوریه مصر عراق میکنند و به اسم مسلمان برادر مسلمان رو به خاک و خون میکشد برادران مسلمان هیچ اهل سنتی این کار را نمیکند همچنانکه شما فاطمه زهرا رو دوست دارید ما هم دوست داریم دختر رسول الله است هیچ مسلمانی به هیچ مزاری توهین نمیکند ان هم مزار اهل بیت حال هر حضرتی باشد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۸:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خدا ازشون نگذره
ای امام زمان به داد برس
ادرکنی ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
سید یاسر حسینی
۰۸:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خدا انشاالله این تکفیری های یهودی رو نابود کنه مشتی وحشی هستن به نظر من نباید ارتش سوریه به این وحشی ها رحم کنه.به امید پیروزی مقاومت و اسلام که وعده ی خداست
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۷:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
تکفیریها فرزندنا مشروع امریکا واسراییل هستند شاید هم باز ماندگان نژاد یزید لعنت خدا برانها
Iran (Islamic Republic of)
ملت ایران
۰۷:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
مرگ ونفرین ابدی برا ی این جنایتکاران که حتی به کودکان هم رحم نمیکنند چه میشد خدا اینها را همان زمان ارتکب جنایت سنگ می کرد یا زمین انها را می بلعید حتما زمین و سنگ هم از انها شرم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خدا ریشه وهابیت رو بکنه ... لعنت خدا بر وهابیت
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۰۵:۱۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالزهرا
۰۲:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
اللهم یا حمید و بحق محمد
و یا عالی و بحق علی
Germany
جواد
۰۱:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
السلام علیک یا رقیه (س)
اسلام علیک یا ام ابیها یا فاطمه الزهرا (س)
السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)
سلام
با دیدن تصویر این کودک معصوم
به یاد بی بی رقیه (س) افتادم دلم بد جور بدرد آمد.
به خدا قسم از حیوانات چنین جنایتی سرنمی زند.
کجاست حقوق بشر ها؟ سازمان ملل ها ؟کجاست انسانیت ها؟کجاست؟؟؟؟؟؟
مرگ بر اسرائیل نفرین بر آمریکا.
ای الله تو خود شاهد مظلومیت مولا علی (ع) بودی،پس اللهم عجل لولیک الفرج.
-
بندحقیر خدا
۰۱:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
کسی نیست به این معاویون ویزیدیون جواب محکمی بده ماآماده دفاع از اسلام وشیعه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
رمضانخاني
۰۱:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
اون نادونهاي خوك صفت فقط بايد جلوي بسيجيها و سپاه و ارتش ما قرار مي گرفتن تا به خواست خدا و حكم جهاد آقامون تو يه چشم به هم زدن نسل اين گونه جانوري رو منقرض مي كرديم تا ديگه خون بي گناهي رو به جرم طرفداري از ايران و سيد حسن نريزند،. فقط ولايت علي
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۱:۰۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
خدا خدا خدا...
Iran (Islamic Republic of)
سعید کرمی
۰۰:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
اگر هر کسی با دیدن این صحنه و شنیدن این مطلب کفن به تن نکنه و آماده جهاد با تکفیری ها نشه . بویی از انسانیت نبرده
Iran (Islamic Republic of)
مروت
۱۱:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
گوش به فرمان رهبریم....
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
گوش به فرمان رهبریم...
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۰:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
گوش به فرمان رهبریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
اللهم عجل لولیک الفرج بحق علی امیرالمومنین .ع.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
واقعا آقای اردوغان که ادعای اسلامیت دارند چگونه می خواهند در برابر خداوند متعال پاسخگوی حمایت از این جنایتکاران باشد ما از اول هم روی این عربهای بی غیرت حسابی باز نکردیم ولی از دولت اسلام گرای ترکیه انتظار چنین حمایتی از تکفیریها نبود انشاا... که این کار ترکیه و حمایتش به خودش برگردد تا بفهمد چه ظلمی در حق مردم بی دفاع سوریه نموده و خود آقای اردوغان روحش با این تروریستها محشرو شود امیئ ضمنا برابر شهدای سوریه صلوات
Iran (Islamic Republic of)
amir
۰۰:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
اییییییییییی بر پدر و مادرشون لعنت.اینا روز قیامت چه جوابی میخوان بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۳:۳۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
با دیدن این خبر تنها می توان گفت یا امام زمان .فدای قلب مهربان شما آقا. وقتی ما اینقدر متاثر می شویم شما ...
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۳:۲۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
لعنت خدا بر این قوم وحشی عصر جدید وبرحامیان عرب آنها
-
reza
۲۳:۱۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
خدا لعنت کند این حیوانات وحشی را ....
Iran (Islamic Republic of)
سجادباقری
۲۲:۵۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
انشالله خداوند نسلشان را ازروی زمین نابود کند بحق سیدالشهدا. که اینطور با اینگونه اعمالشان دل مردم رو خون نکنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد ...
اللهم عجل لولیک الفرج
خدایا منتقم را برسان بحق سه ساله امام حسین علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۲:۴۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
یا امام حسین بداد بیا
Iran (Islamic Republic of)
لشگری
۲۲:۴۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
ما فقط باشنیدن این اخبار درد تمام وجودمان را می گیرد حداقل بگویید چه بکنیم کمک مالی , یا هر کمک دیگر؛ هر کمک دیگر؛ هرکمک دیگر.............
Iran (Islamic Republic of)
lمحسن
۲۲:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
با سلام وخسته نباشید به امید ظهور آقایمان
امام زمان عج الله ونابودی تمامی دشمنان اسلام ناب محمدی . باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۲۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
تاریخ دوباره تکرار می شود همانطور که عزیزان زینب سلام الله را به شهادت رساندند امروز یارانش را در مقابل چشم عزیزانشان قربانی میکنند وپستی خودشان را نشان میدهند .لعنت بر این قوم ظالم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
یا حسین.... یا حسین. شقاوت و سنگدلی این افراد دست کمی از بی رحمی های امثال شمر در دشت کربلا ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
جلیل باقرزاده اصلانی
۲۱:۴۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
خشم این وحشی گری های کافرین دردل ما عمقی به ژرفای کهکشانها دارد.در روایت آمده است وقتی امام زمان (عج) ظهور مینمایند از خون کشته های این ملعونین کافر رودهای خون برپا خواهد شد وتابه هلاکت رسیدن آخرین نفر از این قاتلان کافر ،که احزاب شیطان هستند این رود های خون جاری خواهند بود.پس ای مسلمانان اندکی صبر ، که سحر نزدیک است.انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
مرغ سحر
۲۱:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
به نام خدایی که ازخاک انسان راخلق کرد واورااشرف مخلوقات قرار داد.بله عزیزان این تنها گوشه ای از جنایات این .....انسان که نه حیوان هم که نه واقعا کلمه ای دروصف این مخلوقات پیدا میشود؟فقط امیدوام خداوندکریم به خانواده شهداءصبردرمصیبت عنایت نماید
-
یا علی
۲۱:۴۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
سلام .
به نظر یک ایدئولوگ بهترین راه برای خلاصی از دست این تروریست های زبان نفهم نا امن کردن کشور هایی است، که حمایتشون می کنند است ولی خوب چه می شود کرد ،ما شیعه هستیم و علی مردانه می جنگید.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
یا حضرت رقیه (س) قربون دستهای کوجیکت برم به داد دل این کودکان برس - الهی بمیرم برای بغض گلوت به داد آن دختر قل و زنجیر شده برس - خدایا زمین را از وجور این حیوانهای درنده بی عاطفه پاک کن (آمین)
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۱:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
خدایا فقط به تو پناه میبریم از این گرگهای درنده ای که در قالب انسان هستند خداوندا این شیاطین گرگ صفت را به حق محمد و ال محمد از صفحه روزگار حذف بفر ما و خار وذلیلشان بگردان الهی این دخترک کوچک راهم درپناه خودت محفوظ بفرما الهی امین
-
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
واقعا اخبار سوریه ناراحت کننده است چقدر این افراد پست هستنند که اینچنین جنایاتی را مرتکب می شوند کافیست یک لحظه رنج این مردم را تصور کنیم واقعا درد اور است
Germany
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
وحشی وحشی
فقط میتونم بگم دشمنان سوریه وحشی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
به امید خدا و به کمک امام عصر حکومت شیعه بر جهان برپا خواهد شد و داد ستمدیدگان گرفته خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۲۰:۳۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
لعنت بر هر سنگ دل بی رحم خداوند سزای کار شما را خواهد داد ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
abbas
۲۰:۳۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
به خدا و قران ناطق امیرالمومنین علی (ع) سوگند اگر دست ما به این کافران برسد آنان را به فجیع ترین شکل به هلاکت میرسانیم. (نحن الغالبون)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۲۰:۱۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
اللهم العجل لولیک الفرج
خدایا نسل این کافران را از روی زمین محو بگردان
آخه بی وجدان ها چجوری دلتون میاد
میگن یه مرغ را جلوی یه مرغ دیگه سر نبرین اونوقت شما............
ای خدااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
عجب صبری خدا دارد.....
Iran (Islamic Republic of)
نازنین زهرا
۱۹:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
سند مظلومیت شیعه...!!
Iran (Islamic Republic of)
نازنین زهرا
۱۹:۴۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
سند مظلومیت شیعه...!!
۱۲
آخرین اخبار