عربستان و قطر پشت پرده تلاش های آمریکا برای حمله به سوریه

عربستان سعودي و قطر آمريکا را براي حمله به سوريه تشويق مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، عربستان سعودي و قطر که حامي گروههاي مسلح تروريست در سوريه بودند، اکنون براي تشويق حمله غربيها به اين کشور تلاش مي کنند. 
پايگاه اينترنتي "اينفو وارز" آمريکا تاکيد کرد عربستان بيشترين سود را از حمله آمريکا به سوريه مي برد، اما اين حمله به نفع واشنگتن و نيز به نفع مردم سوريه نخواهد بود. عربستان تاکنون ميلياردها دلار براي تشديد بحران در سوريه هزينه کرده است. 
اين پايگاه افزود: حمله آمريکا به سوريه همچنين به نفع قطر خواهد بود. اين کشور قصد دارد خط لوله گاز از طريق خاک سوريه به اروپا احداث کند. 
اينفو وارز همچنين هشدار داد واکنش سوريه به دخالت نظامي آمريکا شامل حمله به کشتي هاي آمريکايي و نيز اسرائيل خواهد بود. در اين صورت جنگ فراگيري در منطقه رخ خواهد داد که واشنگتن در شرايط کنوني به هيچ وجه خواهان آن نيست. 
پايگاه آمريکايي نوشت: گروه هاي مسلح در منطقه الغوطه در ريف دمشق اذعان کردند سلاح هاي شيميايي را که بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعات عربستان ارسال کرده بود، دريافت کردند. اين سلاح در اختيار جبهه النصره در سوريه قرار گرفت. بندر بن سلطان همچنين اذعان کرد سعودي يک گروه تروريستي را اداره مي کند که خطري براي بازيهاي المپيک در روسيه است. بندر بن سلطان در ديدار اخير خود با ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه پيشنهاد کرده بود مسکو حمايت از دمشق را در برابر تضمين امنيت بازيهاي المپيک زمستاني در روسيه، متوقف کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار