"صادرات ماکاروني" ايران به 80 کشور دنيا

ايران به بيش از هشتاد کشور دنيا ماکاروني و پاستا صادر مي‌کند.

مرتضي سلطاني صادر کننده نمونه سال گذشته در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با بيان مطلب بالا گفت: ايران به بيش از 80 کشور دنيا ماکاروني صادر مي‌کند.

وي افزود: ماکاروني و پاستاي ايران به لحاظ کيفيت و قيمت تمام شده با توليدات  کشورهايي نظير ايتاليا و امريکا رقابت مي‌کند و اين امر موجب شده در سال بيشتر از سالهاي قبل، صادرات ماکاروني داشته باشيم.

وي با اشاره به بکارگيري آخرين ماشين‌آلات روز در توليد ماکاروني گفت: به طور مثال لازايناي آماده از محصولات ماکاروني ايران است که فقط در دو کشور ايران و ايتاليا توليد و صادر مي‌شود.

سلطاني با بيان اينکه از 5 سال گذشته تاکنون ميزان مصرف ماکاروني در ايران افزايش يافته، اظهار داشت: همزمان با افزايش مصرف سرانه ماکاروني در کشور صنعت توليد ماکاروني نيز به گونه‌اي متحول شد که امروز توليد کنندگان ايراني علاوه بر تامين صد در صدي نياز بازار داخل، محصولات خود را به بيش از 80 کشور دنيا صادر مي‌کنند.

وي ادامه داد: با متحول شدن صنعت توليد ماکاروني ايران، امروز شاهد هستيم که واردات اين محصول خوراکي به کشور ديگر مقرون به صرفه نيست و تنها توليد و صادرات ماکاروني کاملا اقتصادي است.

سلطاني افزود: عمده صادرات ماکاروني ايران به کشورهاي حاشيه خليج فارس،  عراق، افريقاي جنوبي و نيز افريقايي است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صادرات ، ماکارونی ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار