منتقد سينما:

ماحصل 30 ساله "پوران درخشنده" ارزش ديدن دارد

مجتبي اردشيري گفت: "هيس!‌ دخترها فرياد نمي‌زنند" چكيده‌ي تمام تجربيات 30 سال كارگرداني "پوران درخشنده" است.

"مجتبي اردشيري" منتقد سينما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، درباره فيلم‌ سينمايي‌ "هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند"،‌ گفت: فيلم سينمايي "هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند" آخرين ساخته "پوران درخشنده" چكيده تمام تجربياتي بود كه او در 30 سال فيلمسازي به دست آورده است. 

وي با اشاره به پرمحتوا بودن فيلمنامه فيلم، گفت: فيلم داستاني پرمحتوا و داراي قابليت خارجي است كه در عين حال فيلمي به شدت داستان گو است و هم تكنيك‌هاي اجرايي در آن به خوبي به كار رفته است. 

"اردشيري" تصريح كرد: فيلم خواهان انتقال هشدار اجتماعي به شكل داستاني به مخاطب است به همين دليل مي‌خواهد روند داستاني داشته باشد و از شكل مستندگونه فاصله بگيرد و اين يك امتياز بزرگ براي فيلم است. 

اين منتقد سينما بيان كرد: از طرف ديگر در فيلم‌هايي كه قصد دادن هشدارهاي اجتماعي را دارند، رگه‌هايي از شعارزدگي و افراطهاي بي‌مورد ديده مي‌شود كه مي‌خواهد غلظت داستاني را از اين طريق بالا ببرد. 

وي تصريح كرد: هوشمندي نويسنده فيلم با آوردن فلاش بك‌هايي به گذشته و پديد آوردن تقابل رئاليستي بسيار زيبا ميان اتفاقات گذشته و استمرار آن اتفاقات در زمان حال را نمي‌توان ناديده گرفت. 

اين منتقد افزود: اين موضوع خود از هرگونه شعارزدگي و افراط گري خودداري مي‌كند فارغ از تمام اين امتيازها ديدي كه نويسنده به رخدادها و شخصيت‌هاي داستاني داشته يك ديد روانكاوانه بود يعني نويسنده به بهاي داستاني شدن و تعليق فضاي اثر از درام صرف استفاده نكرده است. 

"اردشيري" ادامه داد: به خاطر همين انگاره‌هاي روان شناختي باعث شده كه داستان با سر و شكل مدون اعتبار علمي داشته باشد. 

وي با اشاره به استقبال از اين فيلم گفت: داستان پخته شده و كارگرداني هوشمندانه،‌ بازي‌ها خوب و تكنيك‌هاي فني و بصري فيلم دلايلي هستند كه باعث مي‌شود تا مخاطب از اين فيلم استقبال كند به همين دليل "هيس! دخترها..." ماحصل تجربيات 30 سال كارگردانيش است، فيلمي كه در گيشه موفق و مخاطب خود را راضي نگه مي‌دارد به نوعي يك اتفاق خوب سينمايي در اين شرايط بحراني به حساب مي‌آيد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار