كاشاني/

تدوین منشور دارالمؤمنین کاشان توسط شورای فرهنگ عمومی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از تدوین منشور دارالمؤمنین کاشان توسط شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد مهدی صباغی امروز در کاشان اظهار داشت: یکی از خروجی‌های شورای فرهنگ عمومی کاشان در حوزه نوشتاری که بعد از کار و تلاش فراوان انجام شد تدوین منشور دارالمؤمنین کاشان در قالب یک جلد کتابچه است.

وی افزود: شهرستان کاشان به عنوان شهری که از ابتدا تشیع را پذیرفته است و عالمان و بزرگان زیادی را در حوزه‌های علمی تربیت کرده نیاز به تهیه منشوری داشت که بتواند ارزش‌ها و باورهای دینی را که امروز به عنوان الگوی حاکم بر منطقه است را تدوین کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان یادآور شد: منشور دارالمؤمنین کاشان توسط آیت‌الله نمازی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان به کمیته علم و فناوری به ریاست دانشگاه کاشان تحویل داده شد و بعد از حدود یک سال و نیم کار کارشناسی توسط یکصد نفر از دانشگاهیان و صاحب‌نظران، کتابچه منشور دارالمؤمنین کاشان تدوین و به چاپ رسید.

صباغی، تهیه منشور دارالمؤمنین کاشان را یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی کاشان ذکر و عنوان کرد: در منشور فرهنگ عمومی کاشان ویژگی‌های یک شهروند کاشانی اعم از قشرهای دانش‌آموزی، دانشجویی، مدیران، هنرمندان، اصحاب رسانه، صنعت‌گران، بازاریان و اصناف مختلف مورد توجه قرار گرفته و در منشور گنجانده شده است.

وی پیگیری مصوبات کمیته علم و فناوری در خصوص برنامه‌های هنرمندان، اصحاب رسانه و جامعه فرهنگ و هنر در منشور دارالمؤمنین کاشان را بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان دانست و گفت: خبرنگاران بعد از مطالعه این کتابچه، نقطه نظرات کلیدی خود را در ارتباط با جامعه فرهنگ و هنر شهرستان کاشان به اداره ارشاد اسلامی ارائه کنند تا در تنظیم نهایی منشور فرهنگ عمومی کاشان مدنظر قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشان، در ادامه برگزاری همایش سپیده کاشانی، محتشم کاشانی و کنگره سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و آخوند کاشی را از جمله خروجی‌های دیگر شورای فرهنگ عمومی کاشان اعلام کرد.

صباغی تشکیل سه کمیته تخصصی علم و فناوری، شهروندی و علم و اخلاق در شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان را خاطرنشان کرد و گفت: مسئولیت کمیته علم و فناوری با دانشگاه کاشان، کمیته شهروندی با شهرداری و کمیته علم و اخلاق با سازمان تبلیغات اسلامی است که اولویت‌های فرهنگی جمع‌آوری شده شهرستان در سال‌های گذشته توسط دستگاه‌های ذی‌ربط بعد از دسته‌بندی توسط صاحب‌نظران در این کمیته‌ها کارشناسی می‌شود.

شورای فرهنگ عمومی کاشان، عالی‌ترین شورای سیاست‌گذاری شهرستان است که ریاست آن را آیت‌الله نمازی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان بر عهده دارد و نایب رئیس آن فرماندار بوده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان دبیری آن را عهده‌دار است./ج1

برچسب ها: شورا ، اخلاق ، محتشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.