اکبري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

چاپ نقش "نظامي گنجوي" روي اسکناس‌هاي جمهوري آذربايجان؛ استقراض هويت ايراني

"عضو هيئت علمي دانشگاه تهران" با انتقاد از عملکرد جمهوری‌آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان به دليل اينکه سال‌ها زیر سیطره شوروی سابق بوده‌، امروز سعي دارد تا به هر وسیله‌ براي خود فرهنگ‌سازی کند.

غلام‌عباس اکبری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره اقدام دولت جمهوري آذربايجان مبني بر چاپ اسکناس‌ با نقش نظامي گنجوي اظهار داشت: اين کار سال‌هاست از سوي برخي کشورها صورت مي‌گيرد، مانند جعل نام خلیج فارس به خلیج عربی و انتساب نام شعراء و نویسندگان ایرانی به ديگر کشورها که از اين طريق سعي دارند با استفاده از هویت کشورهای دیگر برای خود در جهان هویت‌سازی کنند.
 
وی با انتقاد از اين عملکرد جمهوری آذربایجان تصريح کرد: جمهوری آذربایجان به دليل اينکه سال‌ها زیر سیطره شوروی سابق بوده‌ است امروز سعي دارد تا به هر وسیله‌ براي خود فرهنگ‌سازی کند.
 
این استاد دانشگاه با بيان اينکه مسئولان ميراث فرهنگي و دستگاه ديپلماسي باید با حمايت‌هاي فرهنگي اجازه هرگونه سوء استفاده از فرهنگ ايراني را بگيرند، تصريح کرد: مسئولان باید با ثبت جهاني ميراث فرهنگي کشورمان به اينگونه مسائل پايان داده و فرصت سوء‌استفاده بعضي کشورها را بگيرند.
 
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بايد با واکنش نسبت به اينگونه مسائل مجال فرصت‌طلبي از منابع تاريخي کشورمان را از بيگانگان بگيريم و اجازه ندهيم که آثار فرهنگي و تاريخي ما دستاويز هويت‌بخشي به کشورهايی شود که تاريخ ديرينه‌اي ندارند. 

انتهای پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، سرقت ، ادبی ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار