تبریز/

صادرات 10 درصدی فرش ایران از آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: بررسی ترکیب کالاهای صادراتی کشور نشان می دهد که گروه فرش و صنایع دستی با ارزش 211 میلیون دلار صادرات سهم 10 درصدی را در سال 91 به خود اختصاص داده بود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، عظمایی در گفتگو با خبرنگاران افزود: با وجود ایجاد بازار رقابتی برای تمام کالاها و دغدغه‌های مربوط به جهان صنعتی، فرش ایران همچنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در دنیا همچنان آوازه ‌ای جهانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: فرش در دنیا به عنوان نماد فرهنگ و هنر ایرانیان محسوب شده و با وجود تحریم‌های یک جانبه غرب، قسمت عمده ای از صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین هنر فرش را واسطه بین اقتصاد و فرهنگ ایران عنوان کرد و ادامه داد: در عصری که قدرت غالب جامعه در لوازم و تجهیزات دیجیتالی است، برای آرامش روحی و تلطیف احساسات انسان نیاز به ابزاری هنری و فرهنگی است و تماس انسان با شکوه نقش و نگار و زیباییهای فرش می تواند این آرامش را به انسان ارزانی کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم عمده‌ای از تولید صنعت جهانی فرش در اختیار ایران بوده و با وجود رقبای متعدد، فرش ایران به دلیل ویژگی‌های منحصر بفرد مشتری خاص خود را دارد.

عظمایی گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش باید با سلیقه یابی و بازاریابی در کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس زمینه صادرات بیشتر فرش ایران را فراهم کنند.

عظمایی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای رتبه 7 کشوری در صادرات غیر نفتی است، گفت: بررسی ترکیب کالاهای صادراتی کشور نشان می دهد که گروه فرش و صنایع دستی با ارزش 211 میلیون دلار صادرات سهم 10 درصدی را در سال 91 به خود اختصاص داده بود./س

برچسب ها: فرش ، صادرات ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.