جلیلیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عفو زندانيان فرصتي براي بازگشت آنها به جامعه است

عضو کمیسیون قضايي مجلس گفت : عفو محكومان در اعياد ديني فرصتي مغتنم برای بازسازی روحي زندانيان و بازگشت آنها به جامعه است.

"علي جلیلیان" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عفو برخی زندانیان در اعیاد و مناسبت‌هاي ديني، اظهار داشت: در دین اسلام همیشه عفو و گذشت وجود داشته و این مطلب شامل زندانیانی می‌شود که از شرایط لازم بر خوردار باشند و جرائم خاص را مرتکب نشده و حداقل نصف مدت زمان مجازات را سپری کرده باشند.
 
وی ادامه داد: این عفو باعث می‌شود متهم به این نکته توجه كند که در اسلام زمان و فرصتی به انسان‌ها برای بازگشت به خودشان داده می‌شود و این فرصتي است برای بازسازی و بازگشت به جامعه.  
 
عضو کمیسیون قضايي مجلس در خصوص تاثیرات عفو متهمان بر خانواده آنها گفت: چنانچه فرد مجرم دارای خانواده باشد نه تنها زندانی بودن وی برای آنها مفید نيست بلکه مضر بوده و از نظر مادی و معنوی مشکلاتی را بر ای آنها ایجاد می‌کند. 

عضو كميسيون قضايي مجلس خاطرنشان كرد: چنانچه فرد متهم قدر این عفو و رافت اسلامی را دانسته و خود را اصلاح کند، این بازگشت به خانواده منجر می‌شود آنها از بی سرپرستی و مشکلات اقتصادی نجات پیدا کنند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: متهم ، رافت ، بازگشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار