بهره برداري از اولين سکوي گازي فاز ۱۲ پارس جنوبي آغاز شد

با شروع انتقال گاز شيرين از خشكي به دريا آماده سازي خط لوله و سيستم هاي فرآيندي جهت بهره برداري از اولين سکوي گازي فاز ۱۲ پارس جنوبي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسعود رهبري مديرپروژه عرشه ها و خطوط لوله فاز ۱۲ با بيان اين خبر گفت: گاز شيرين پس از طي لوله ۳۲ اينچي به طول ۱۵۰ كيلومتر كه راه اندازي آن قبلاً تكميل و به تائيد كارفرما رسيده است و با رساندن فشار آن به ۲۵ بار، مشعل اين سكو براي اولين بار در نيمه اول مرداد ماه در مرز ايران و قطر روشن خواهد شد.
 
بر اساس اين گزارش، پيش بيني مي شود به محض آماده شدن چاه ها جهت بهره برداري، انتقال گاز ترش با حجم ۱۵ ميليون متر مكعب در روز از اين سكو به خشكي در شهريور ماه امسال صورت پذيرد.
  
مدير پروژه عرشه هاي فاز ۱۲ با ابراز خرسندي از روند پيشرفت ساخت دو سكوي ديگر فاز ۱۲ تبيين كرد: ساخت دو سكوي ديگر اين فاز با پيشرفت بيش از ۹۰ درصد در حال تكميل در يارد خرمشهر اين شركت مي باشند.
  
به گزارش روابط عمومي شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران، طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبي به عنوان بزرگترين پروژه توليدي گاز كشور با ظرفيت نهايي برداشت از مخزن به ميزان۸۴ ميليون مترمكعب گاز ترش و۶۵۰۰ مترمكعب ميعانات گازي از ميدان مشترك پارس جنوبي توسط شركت ايراني پترو پارس و به درخواست كارفرماي اصلي (شركت نفت و گاز پارس) درحال اجرا مي باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سکو ، پارس جموبی ، گاز ، انتقال ، چاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار