نخستین سکوی فاز 12 در آستانه راه‏ اندازی قرار گرفت/تزریق گاز تولیدی فاز 12 به شبکه سراسری تا زمستان سالجاری

مدیرعامل پتروپارس درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی طرح توسعه فاز 12 بعنوان بزرگترین فاز گازی در دست اجرای میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: در بخش تأسیسات فراساحلی نیز عملیات پیش راه اندازی اولین سكو در مراحل پایانی است و به زودی عملیات راه اندازی و تولید گاز از این سكو آغاز خواهد شد.

محمد جواد شمس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اعلام اینکه عملیات پیش راه‌اندازی در پروژه‌ های بزرگی همچون فاز 12 پارس جنوبی به دلیل وسعت و پیچیدگی و تنوع، فرآیندی بسیار زمان‌بر است، تصریح کرد: این عملیات در این پروژه از سال گذشته آغاز شد و بویلر فاز 12 بعنوان اولین حلقه از فرآیند راه‏اندازی برای نخستین بار اسفند ماه سال گذشته به صورت موقت روشن شد.
 
وی با تاکید بر اینکه پس از آن، عملیات پیش راه اندازی در سایر بخش‌ها ادامه یافت، اظهار داشت: هم ‏اكنون در بخش یوتیلیتی این پروژه واحدهای آب شیرین كن پس از دیگ‌های بخار آماده راه اندازی هستند و پیش بینی می‏ شود كه واحدهای فرآیندی نیز با توجه به حساس بودن مراحل پیش راه اندازی، به زودی آماده راه اندازی و فرآوری گاز باشند.
 
مدیرعامل شرکت پتروپارس با یادآوری اینکه در بخش تاسیسات فراساحلی نیز عملیات پیش راه اندازی اولین سكو در مراحل پایانی است و به زودی عملیات راه اندازی و تولید گاز از این سكو آغاز خواهد شد، بیان کرد: پیش‏ بینی می‏ شود مطابق با برنامه زمان بندی تا زمستان سالجاری، گاز تولیدی فاز 12 به شبكه سراسری گاز تزریق شود.
 
وی در ادامه پیشرفت اجرایی فاز 19 پارس جنوبی را حدود 65 درصد اعلام کرد و گفت: هم ‏اکنون در بین پروژه‌ های مشابه 35 ماهه پارس جنوبی با پیشرفتی نزدیك به 65 درصداز نظر میزان پیشرفت كل پیشتاز است.
 
مدیرعامل پتروپارس افزود: هم‏اكنون در بخش حفاری این پروژه دو دكل حفاری در حال حفاری بوده و پیش ‏بینی می‏ شود تا 4 ماه آینده عملیات حفاری در اولین سكوی دریایی این پروژه به پایان برسد. بدین ترتیب، فاز 19 اولین پروژ‌ه‌ای در بین پروژه‏ های 35 ماهه خواهد بود كه حفاری در یكی از سكوهای خود را به اتمام رسانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار