باران رحمت در شبكه راديويي قرآن

ويژه برنامه "باران رحمت" در سحرگاهان ماه مبارك رمضان از ساعت 2 الي 5 بامداد از شبكه راديويي قرآن پخش مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛برنامه "باران رحمت" در دو بخش شبانگاهي و سحرگاهي پخش مي شود از ساعت 2 الي 3:15 دقيقه بامداد با پخش شبانگاهي و سپس با يك شيبي از ساعت 3:15 تا هنگام اذان صبح كه 4:15 است وارد بخش سحرگاهي مي شود.
 
در بخش شبانگاهي جنگ تلاوتي به صورت برنامه اي شاد و پرآيتم و با مشاركت فراوان براي شنوندگان تدارك ديده شده است و در حواشي آن گلچيني از تلاوتهاي مجلسي پخش ميشود.
 
طي اين يك ساعت و نيم پخش برنامه، رايزنان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در سطح جهان به اهم فعاليت هاي قرآني و مذهبي در كشور محل مأموريت  خود را بيان مي كنند.
 
گفتگو با قاريان بين المللي قرآني اعزامي در كشورهاي ديگر مانند استاد "كريم منصوري"، استاد "سعيد طوسي" و استاد "محمدرضا پورزرگري" در خصوص چگونگي فضاي قرآني و مذهبي آن كشورها در همين بخش برنامه قرار مي گيرد و به دنبال آن در لايه هاي اجتماعي اين برنامه در بخش شبانگاهي به مسئله روزه داران سال اولي و همچنين تقدير و تشكر از مادراني كه زودتر از بقيه براي آماده كردن سحري بيدار مي شوند و پس از آن به اصناف شب بيدار، مانند آتش نشانان، رانندگان و نگهبانان ساختمانها و شركتها و همچنين پليس ها و گزارش هايي از اشتغالشان در همان ساعت از شب است و به طور كل گزارش هايي توليدي از مشاغل و اصناف شب بيدار است پرداخته مي شود.
 
در قسمتي ديگر از برنامه تلاوتهاي درخواستي، تواشيح هاي درخواستي و سخنراني درخواستي به صورت زنده پخش مي شود.
 
بنابراين گزارش، از ساعت 3:15 دقيقه تا بعد از اذان صبح ساعت 5 بامداد، بخش سحرگاهي اين برنامه است كه  در اين بخش آيتمي به نام "نامه هاي باراني" كه نامه هايي از تني چند از افراد صاحب كرامات نظير امام امت، "آيت الله بهجت"،"آيت الله بهاري" و تعدادي از صالحين روزگار كه به رموزي از سعادتمندي و دستيابي به زندگي بهتر آشنايي دارند و مردم را رهنمود مي دهند،‌ پرداخته مي شود.
 
همچنين  در قسمتي ديگر از اين بخش برنامه آيتم "شروعي دوباره" با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين "نوري زاده" تقديم شنوندگان مي شود كه در آن به فضايل و رذايل دنيوي پرداخته شده است كه اين خصائص مي تواند تأثيرات بالايي در خوشبختي افراد داشته باشد .
 
پس از اين بخش مناجات هاي عرفاني و ادعيه خواني و سپس دعاي سحر را از تمام كساني كه دعاي سحر را از آنها ضبط شده مانند: مرحوم"استاد عباس صالحي"،استاد"موسوي قهار"،استاد"سعيد طوسي" و استاد "سيد كريم موسوي" به نوبت به صورت يك كار همخواني به آهنگسازي استاد "هادي آزرم" و تك خواني "محمد اصفهاني" پخش مي شود.
 
بعد از اذان صبح و تعقيبات آن به بخش پيامي از يكي از جزء هاي قرآن كريم كه در آن روز خوانده مي شود براي مردم پرداخته و سپس صفحه اول همان جزء از قرآن را به صورت ترتيل به عنوان افتتاح جزء خواني آن روز پخش مي شود.
 
شايان ذكر است؛ كه برنامه سحرگاهي "باران رحمت" در ماه مبارك رمضان به سردبيري "محمد سليمي" و تهيه كنندگي "سيد نورالدين سجادي" و با اجراي "رضا كاشفي" از ساعت 2 الي 5 بامداد از شبكه راديويي قرآن برروي موجح اف ام رديف 100مگاهرتز برروي آنتن مي رود./ص
برچسب ها: باران رحمت ، شبکه ، رادیو ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار