گفتگوي اختصاصي صدابردار "دودكش"‌با باشگاه خبرنگاران:

دانشگاه يعني "محمدحسين لطيفي"

كار و كسب تجربه با "محمدحسين لطيفي" با رفتن به دانشگاه فرقي نمي‌كند.

به گزارش خبرنگار گروه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران؛"امير حاتمي" متولد 27 مرداد 1359 تهران است او به صورت تجربي كار خود را آغاز كرد و در تمامي زمينه‌‌ها به صورت فعال كاركرد و توانست بدرخشد. اكنون 15 سال از فعاليت او مي‌گذرد و امسال به بهانه ماه مبارك رمضان "امير حاتمي" سومين فعاليت خود را در پروژه "دودكش" با "محمدحسين لطيفي" كارگردان صاحب نام كشورمان آغاز كرده كه به بهانه فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و پخش چند قسمت از مجموعه "دودكش" پاي‌گپ و گفتي با اين صدابردار برجسته كشورمان نشستيم كه بخشي از آن را در زير مي‌خوانيد.


*آقاي "امير حاتمي" 5 ماه به صورت مستمر و شبانه‌روزي به عنوان مدير صدابرداري در پروژه "دودكش" فعاليت داشتيد كمي از حال و هواي كار و اين چند ماه برايمان مي‌گوييد؟

خوشبختانه با ديدن دو قسمت از كار خستگي از تنم درآمد چون ما 5 ماه به صورت شبانه‌روزي كار كرديم و به جزء چند فرد با تجربه و نيز سرگروه‌هاي خوب همه ما جوانان جوياي نام بوديم و در اين مدت به شدت فعاليت داشتيم تا زمان پخش كار به دل همه ما و مخاطبان بنشيند.
مجموعه "دودكش" مانند سريال "پايتخت" بسيار كار شلوغي بود چگونه گروه توانست اين همدلي را بين اعضاي تيم برقرار كند؟ "دودكش" مجموعه‌اي سخت و شلوغ بود و اين سريال نسبت به كارهاي ساخته شده ديگر بسيار پركاراكتر و پرلوكيشن بود ولي خوشبختانه با همدلي اعضاي اين كار همه چيز خوب پيش رفت.
 
 
ذهن لطيفي را بايد خواند

 

*كار با آقاي "لطيفي" چطور بود توانستيد مثل هميشه ذهن او را بخوانيد؟

كار با "محمدحسين لطيفي" سخت و نيز خوب بود سخت به اين معنا كه بايد بتوانيد ذهن او را بخوانيد تا خروجي كار خوب و دوست‌داشتني در بيايد و من از كار كردن با اين كارگردان برجسته بسيار خوسحال هستم.

*چرا شما در مجموعه "دودكش" از سه دستيار استفاده كرديد؟
 براي اولين بار در كارم از سه دستيار صدابردار و چند ميكروفون هاشف استفاده كردم و دليل آن هم بالا بردن كيفيت كار بود "دودكش" مجموعه‌اي بسيار پركار و شلوغ بود و مهمتر از آن كه "محمدحسين لطيفي" كارگرداني اين كار را عهده‌دار بوده است و ما بايد همه تلاش خود را براي درخشش اين مجموعه مناسبتي مي‌كرديم.

 
بعيد مي‌دانم كسي از من دلخور باشد
 
*فكر مي‌كنم به دليل استفاده از هشت خط و چند ميكروفون هاشف نيازمند بيشتر همكاري تيم بيش از پيش باشيد، آيا اين مسئله درست است؟
 
بله؛ از همه اعضاي تيم و بازيگران تشكر مي‌كنم و همينطور از "عليرضا علويان" در مقام صداگذار ممنون هستم كه در كار شلوغي مثل "دودكش" نهايت همكاري را با ما داشتند و فكر مي‌كنم اگر از تيم در خصوص من و گروه سوال بپرسيد كسي از ما دلخور نباشد.
 
ديگه خسته نيستم
 
*دو يا سه قسمت از پخش يك مجموعه براي قضاوت زود است ولي با روي آنتن رفتن  آن چند قسمت كار خود را چگونه ديديد؟
نه تنها كار من بلكه همه بخش‌هاي "دودكش" از جمله فني، نور، تصوير در اين چند قسمت درخشيدند و با وجود تلاشهاي شبانه‌‌روزي‌ام خوشحالم كه حداقل از نظر من خروجي كار قابل قبول بوده است و اميدوارم اين كار مورد پسند همه مخاطبان هم قرار گيرد.
 
بازيگران از وجود هاشف ناراحت نبودند
 

*كيفيت كار مي‌طلبد كه گاهي براي بازيگران از "ميكروفون هاشف" استفاده شود بازيگران با اين مسئله مشكلي نداشتند؟
شايد باور آن سخت باشد ولي همه بازيگران و اعضاي تيم حاضر بودند براي كيفيت هر چه بيشتر هر كاري بكنند و پيش مي‌آمد كه گاهي مجبور به وصل هاشف به آنها مي‌شديم و آنان نيز بدون هيچ‌گونه گله‌مندي از كار و انتخاب ما استقبال مي‌كردند چون همه ما به خروجي خوب كار فكر مي‌كرديم.



 
 با "محمدحسين لطيفي" بايد به سينما نگاه كرد
 
*"دودكش" سومين همكاري شما با "محمدحسين لطيفي" است كار با اين كارگردان صاحب نام كشورمان را چگونه ديديد؟
كار با "محمدحسين لطيفي" بسيار دوست‌داشتني است و معتقدم براي جوانان "لطيفي" يك دانشگاه بزرگ است دانشگاهي كه اگر هر كسي يكبار در كنار او بودن را تجربه كند شايد بيش از 100 درصد به تجربه او اضافه شود و از لحاظ فني به سينما نگاهي حرفه‌اي‌تر را پيدا كند.
 
مديريت بحران امتياز "برزو نيك‌نژاد" است
 
*"برزو نيك‌نژاد" نويسنده و دستيار اول كارگردان "دودكش" بودند با او چگونه همكاري داشتيد؟
"برزو نيك‌نژاد" يك دوست خوب است كه با توجه به مديريت بحران او در شرايط سخت كه زبان زد همه دوستان است امتياز اين نويسنده و دستيار كارگردان به حساب مي‌آيد كه همگي ما دوستش داريم.

*چيزي كه براي من بسيار جالب است اينكه همه اعضاي تيم "محمدحسين لطيفي" همه با يكديگر دوست بودند و زماني كه من به پشت صحنه كارآمدم همه با هم خوب بودند و به نيكي حتي از افرادي كه در لوكيشن حاضر نبودند ياد مي‌كردند چگونه اين حس به جلوي دوربين منتقل شد؟
همه ما با هم رفيق بوديم و هيچكس خود را برتر از ديگري ندانسته كه جا داشته از همه بازيگران و تيم پشت صحنه تشكر كنم و به دنبال آن از "نادر تاج‌آبادي"، "سعيد و فرزين زند" دستياران صدا نيز بسيار ممنون هستم و اميدوارم تا پايان كار هم مردم از ما راضي باشند و باز هم از "محمدحسين لطيفي" و نيز "زينب تقوايي" كه به موقع ما را ياري كردند، سپاسگزارم./ص

گفتگو از: الهه عليزاده
برچسب ها: دانشگاه ، دوبله ، دوبلاژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار