مقایسه فوتبال ایران با والیبال کشورمان از سوی مهدوی کیا

کاپیتان پیشین تیم ملی در مورد عملکرد تیم ملی والیبال نیز گفت: متاسفانه نتوانستم بازی‌های این تیم را ببینم اما این شاهکار است که توانستیم ایتالیا و کوبا را ببریم. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که والیبال جهش بزرگی داشته و بیانگر این است که کار کردن در بخش پایه و آوردن مربی درجه یک در به دست آوردن موفقیت‌ها تاثیرگذار است. والیبال در حال حاضر از فوتبال جلو زده است.

بازیکن پیشین تیم ملی ایران تاکید کرد، والیبال ایران در حال حاضر از فوتبال کشورمان جلو زده است.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از تسنیم، مهدی مهدوی‌کیا که روز یکشنبه در تمرین تیم فوتبال نوجوانان زیر 17 سال کشورمان حاضر شده بود با بیان اینکه در کنار استاد خود (علی دوستی‌مهر) ایستاده تا تمرین تیم را ببیند در مورد اینکه قصد مربیگری دارد یا خیر گفت: فعلا قصد چنین کاری را ندارم و در حال ارزیابی شرایط هستم. مربیگری آدم را پیر می‌کند.

وی با تایید این حرف که اگر مربی مانند دوستی‌مهر ثمره تلاشش را ببیند و فردی مانند مهدوی‌کیا را به فوتبال معرفی کند، مربیگری شیرین می‌شود، گفت: اگر زحمات به بار بنشیند مسلما لذت‌بخش است. من در حال حاضر آمده‌ام که تمرین تیم نوجوانان را از نزدیک ببینم و قصد مربیگری ندارم.

بازیکن پیشین تیم ملی در پاسخ به تسنیم مبنی براینکه تیم ملی کشورمان تا زمان حضور در جام جهانی چه برنامه‌هایی را بیشتر باید مدنظر داشته باشد، گفت: مهمترین مسئله انجام بازی‌های تدارکاتی است تا تیم به خوبی برای جام جهانی آماده شود. باید ببینیم که هدف کادر فنی از حضور در جام جهانی چیست.

کاپیتان سابق پرسپولیس در پاسخ به سوال دیگر ی مبنی بر اینکه آیا می‌توان از حالا گفت که تیم ملی باید از گروهش صعود کند یا خیر، اظهار داشت: اول باید منتظر بمانیم که قرعه‌کشی بازی‌ها انجام شود و ببینیم که شرایط چگونه است.

وی در مورد اظهارنظر کی‌روش مبنی بر اینکه نمی‌خواهد تیم ملی در برزیل زنگ تفریح تیم‌های دیگر باشد، اظهار داشت: همه مربیان همین عقیده را دارند و این صحبت را می‌کنند.

کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در مورد تیم فوتبال نوجوانان که برای حضور در جام جهانی آماده می‌شود گفت: با توجه به چیزی که از نزدیک می‌بینم باید بگویم که این تیم نیاز به بازی‌های تدارکاتی بیشتری دارد زیرا با عملکردی که از تیم‌های جوانان کشورهای دیگر می‌بینیم قطعا تیم‌های زیر 17 سال‌شان هم همین شرایط را دارند و اگر بازی‌های تدارکاتی مناسبی نداشته باشیم دچار مشکل خواهیم شد.

مهدوی‌کیا در مورد برنامه‌هایش به عنوان سفیر فوتبال پایه AFC گفت: چند سفر به کشورهای مختلف داشتیم و در حال حاضر برای فوتبال پایه خودمان برنامه‌هایی را در دستور کار داریم. آخر شهریور از هشتم تا دوازدهم فستیوالی را در سطح تهران و در سال آینده در سطح کشور برگزار خواهیم کرد تا در میان بازیکنان استعداد‌یابی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از خداحافظی از فوتبال وسوسه نشده است که دوباره برگردد عنوان کرد: خیر، دیگر خداحافظی کرده‌ام. اگر حرفی بزنم روی آن می‌ایستم. امیدوارم بتوانیم در جای دیگر خدمت کنیم.

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد شرایط فعلی این تیم نیز گفت: از تیم دور هستم و نمی‌دانم که چه اتفاقاتی می‌افتد. به هر حال امیدوارم که پرسپولیس موفق باشد. پرسپولیس همیشه درگیر حاشیه بوده و این مسئله جدیدی نیست. چیزی که می‌توانم بگویم این است که امیدوارم پرسپولیس موفق باشد.

مهدوی‌کیا در مورد انتقادهایی که پرداخت‌های میلیاردی به بازیکنان می‌شود گفت: اولا که فوتبال ایران را نباید با اروپا مقایسه کنیم، چرا که ما از نظر برنامه و سخت‌افزار خیلی عقب هستیم. به هر حال این باشگاه‌ها هستند که چنین پول‌هایی را به بازیکنان می‌دهند. ضمن اینکه در آخر 50 درصد این پول پرداخت نمی‌شود و 30 - 40 درصد نیز صرف مالیات می‌شود.

وی با بیان اینکه این رقم‌های قراردادی که از آن صحبت می‌شود زیاد واقعی نیستند، گفت: به هر حال فوتبال ورزشی است که شرایط متفاوتی نسبت به ورزش‌های دیگر دارد. اگر باشگاه‌ها چنین پول‌هایی را ندهند خود بازیکنان که نمی‌توانند آن را بگیرند.

کاپیتان پیشین تیم ملی در مورد عملکرد تیم ملی والیبال نیز گفت: متاسفانه نتوانستم بازی‌های این تیم را ببینم اما این شاهکار است که توانستیم ایتالیا و کوبا را ببریم. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که والیبال جهش بزرگی داشته و بیانگر این است که کار کردن در بخش پایه و آوردن مربی درجه یک در به دست آوردن موفقیت‌ها تاثیرگذار است. والیبال در حال حاضر از فوتبال جلو زده است.

وی در همین رابطه گفت: موقعیت‌های فوتبال فرق می‌کند ولی در فوتبال هم پتانسیل لازم را داریم که نیاز به سرمایه‌گذاری خوب، استعدادیابی و تعامل مناسب دارد.

مهدوی‌کیا درباره اینکه گفته می‌شود با او در مورد حضور در هیئت مدیره پرسپولیس صحبت شده است، گفت: خیر، مرا به هیئت مدیره پرسپولیس چه کار؟! تنها برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.