اسرائیل سامانه موشکی گنبد آهنین را نزدیک حیفا مستقر کرد

رژيم اسرائيل با ادعاي وجود تنش‌ در مرزهاي شمالي اراضي اشغالي، آتش‌بارهاي ضد موشکي سامانه گنبد آهنين را در اين منطقه مستقر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه اسرائيلي هاآرتص در گزارشي در پايگاه اينترنتي خود از استقرار اين سامانه موشکي در شهر حيفا در شمال سرزمین‌های اشغال‌شده در روز جمعه خبر داد.


سخنگوي ارتش رژيم اسرائيل نيز در اين باره گفت: سامانه گنبد آهنين با توجه به جديدترين ارزيابي‌ها از اوضاع، در زمان‌هاي مختلف در مکان‌هاي مختلفي مستقر مي‌شود و در حال حاضر نيز اين سامانه در بخش شمالي مستقر شده است.

يک روز پيش از اين اقدام موشه يلعون، وزير امور نظامي و سپهبد بني گانتز، رئيس ستاد مشترک ارتش رژيم اسرائيل درباره اوضاع يادشده در منطقه مرزي واقع در شمال اراضي اشغالي فلسطين سخناني مطرح کردند.

يلعون که در حال نظارت بر برگزاري يک مانور نظامي در شمال اراضي اشغالي بود گفت نيروهاي اسرائيلي در اندک زماني مي‌توانند از اين موضوع که به نبرد فراخوانده شده‌اند مطلع شوند.

وي افزود: روشن کردن اين نکته براي کساني که در طرف ديگر مرز براي آسيب زدن به ما برنامه ريزي مي‌کنند مهم است ... اين‌که ما آماده و مصمم هستيم که با تمام قوا عمل کنيم.»

گانتز نيز روز پنج‌شنبه در سخناني در مراسم فارغ‌التحصيلي خلبانان نيروي هوايي رژيم اسرائيل درباره اوضاع متشنج در امتداد مرزهاي شمالي اراضي اشغالي فلسطين و آن‌چه که وي تهديدهاي احتمالي از جانب حزب‌الله ناميد هشدار داد. 

اين آتش‌بارهاي سامانه ‌دفاع موشکي رژيم اسرائيل از ابتداي سال جاري ميلادي (۲۰۱۳) چندين بار در الجليل و حيفا مستقر شده‌اند.

۲ سامانه ديگر گنبد آهنين نيز در ماه مي و در پي حمله رژيم اسرائيل به يک کاروان سلاح در سوريه در شهرهاي حيفا و صفد در شمال اراضي اشغالي فلسطين مستقر شده بود.

ارتش رژيم اسرائيل در حال حاضر ۵ آتش‌بار سامانه گنبد آهنين را فعال کرده است و ششمين آتش‌بار نيز قرار است در هفته‌هاي آينده مورد آزمايش قرار گيرد.



برچسب ها: گنبدآهنین ، اسرائیل ، حیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار