اختصاصي/

جلسه سوم دادگاه بانک آريا برگزار شد/ حکم متهمين بانک آريا تا دو هفته ديگر صادر مي‌شود

جلسه سوم بانک آريا صبح امروز در دادگاه انقلاب برگزار شد و قرار است تا دو هفته آتي حکم متهمين بانک آريا از متهم رديف اول مه‌آفريد خسروي تا متهم رديف آخر صادر شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حدود 3 سال پيش، گروه آریا پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی اقدام به پذیره نویسی برای ایجاد بانک آریا توسط یکی از شعب بانک ملت کردند ولی بعد مشخص شد که کارمندان این شعبه با "بانک آریا" تبانی کرده و تمامی سهام را به دوستان و کارمندان شرکت "امیرمنصور آریا" فروخته‌اند.

این اقدام همراه با آغاز رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیاردی بود که موجب توقف فعالیت این بانک تازه تاسیس شد. هرچند که بعد از دو سال مطالبات مشتریان بانک در حال پرداخت است ولی آغاز محاکمه متهمان بانک آریا برگ جدیدی از پرونده فساد بزرگ بانکی رو می‌کند.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بانک آریا 31 اردیبهشت به ریاست قاضی احمدزاده در شعبه اول دادگاه انقلاب با حضور مه‌آفريد امير خسروي برگزار شد و جلسه دوم نيز که قرار بود به اتهام باقي متهمين در 5 خرداد92 تشکيل شود به دليل رسيدگي‌هاي بيشتر توسط قاضي اين جلسه برگزار نشد.

سومين جلسه متهمين بانک آريا صبح امروز 5 تير با حضور 4 نفر از متهمين بانک آريا و وکلاي آنان با قضاوت قاضي احمدزاده و قرائت دفاعيه برگزار شد.

اتهام متهمان بانک‌اريا از پولشويي، معاونت در پولشويي و اخلال در نظام اقتصادي است اما طبق اقرار تمامي متهمان اين پرونده، مقصر اصلي اين امر متهم رديف دوم بوده و تمامي پول‌هاي واريزي به حساب کارمندان بانک آريا و همچنين برداشت آن توسط وي صورت گرفته است.

قاضي پرونده يک جلسه ديگر به متهمين براي دفاع از اتهام خود فرصت داده و البته قرار است تا دو هفته آتي براي تمامي متهمين اين پرونده از مه‌آفريد خسوي تا متهم رديف آخر حکم صادر شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار