چهاردهمين جلسه دادگاه فساد بزرگ مالي/8

قاضي سراج: خبرنگاران تحت فشار هستند/تخطي از قانون جرم است

قاضي سراج در پاسخ به وكيل متهم(م.ش) مبني بر اين كه گفته بود آبروي افراد را نبريد اظهار داشت: خبرنگاران براي درج نام افراد تحت فشار هستند و بايد اسامي را مخفف اعلام كنند چرا كه تخطي از قانون جرم محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرتگاران، جهانبخش ميرزاخاني وکيل متهم (م.ش) درجايگاه دفاع از موکلش قرار گرفت و اظهار داشت: اين جلسه دادگاه در زندگي آينده موکلم تأثير بسزايي دارد و نبايد با آبروي کسي بازي شود.

قاضي سراج در اين زمينه گفت: خبرنگاران براي اعلام اسامي كامل متهمان تحت فشار هستند و بايد اسامي را به اختصار درج كنند ضمن اين كه بر اساس قانون حق افشاي نام كامل متهمان به آنها داده نشده و تخطي از قانون جرم محسوب مي شود.

وي با اشاره به سوابق تحصيلي موکلش ادامه داد: موکلم در مقاطع مختلف اقتصاد خوانده و ممکن است افراد ديگري در کشور باشند که با گروه اميرمنصور آريا کار کرده باشند آيا به معناي مجرم بودن آنان است.

جهانبخش ميرزاخاني تصريح کرد: اگر مه آفريد چند سال گذشته نيز به من پيشنهاد کار مي داد مسلما من مي پذيرفتم.

وي ادامه داد: چرا بايد از هشت ماه قبل که هنوز ال سي باز نشده بود آقاي (ط.ن) به موکلم پول پرداخت مي کرد؟

وي تأکيد کرد: موکلم هيچ مال نامشروعي کسب نکرده چون با مه آفريد هيچ ارتباطي نداشته است.

وي ادامه داد: با توجه به دارايي هايي که موکلم دارد وي نيازي به دريافت و يا کسب پول از راه مشروع نداشته و ندارد و شديدا دريافت هرگونه وجهي از گروه ملي و يا آقاي (ط.ن) تکذيب مي کند.

جهانبخش ميرزاخاني با اشاره به اينکه اظهارات آقاي (ط.ن) منطبق با واقعيت ها نيست گفت: من مشاور حقوقي موکلم بوده ام و وي را مي شناسم و او از اعمال خلاف افراد اطلاعي نداشته است.

قاضي سراج خطاب به وکيل مدافع متهم گفت: آقاي (ط. ن) گفته که از مبلغ 7 ميليارد و 200 ميليون تومان، 3 ميلياردتومان را به موکل شما پرداخت کرده است.

وكيل متهم(م.ش) خطاب به قاضي گفت: چرا به افردي كه مجوز بانك آريا را داشتند تذكر نداديد؟

قاضي سراج تاكيد كرد: به شوراي عالي پول تذكر داده ايم./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار