اردبیل/شناسایی 180 نوع بازی در اردبیل

ثبت بازی‌های بومی ـ محلی استان اردبیل در حال تکمیل است

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی استان اردبیل گفت: بازی‌های بومی ـ محلی استان اردبیل همراه با تاریخچه و سوابق آنها در حال تدوین و گردآوری است.

علیرضا احدی در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت:‌ با توجه به گسترش و تنوع رشته‌های ورزشی جدید و علاقمندی نسل امروز به این بازی‌ها با هدف حفظ مواریث گذشتگان و تاریخ کهن این دیار اقدام به گردآوری و تدوین بازی‌ها و ورزش‌های بومی – محلی کردیم تا متناسب با شرایط مختلف استان اردبیل و حتی به صورت ملی این بازی‌ها را ترویج و توسعه داده و زمینه برگزاری آنها را فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه بیش از 180 نوع بازی بومی – محلی در استان اردبیل شناسایی شده است، تصریح کرد: این بازی‌ها به فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی معرفی شده است تا در آینده نزدیک بتوانیم به صورت کامل و در یک بانک اطلاعاتی جامع تمام بازی‌های بومی – محلی سنتی و گاه فراموش شده استان را تدوین و طراحی کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی استان اردبیل همچنین یادآور شد: با هدف احیای این بازی‌ها در مناطق روستایی و عشایری تلاش بر این است تا اهالی روستاها را به انجام این بازی‌ها ترغیب و تشویق کنیم تا بازی‌های اصیل دوباره احیا شود.

احدی با تاکید بر لزوم گسترش ورزش‌های سنتی گفت: این ورزش‌ها از نیاکان و فرهنگ کهن ایران زمین نشات گرفته و بهتر است با پاسداشت زحمات گذشتگان در رشته‌های سنتی و همچنین بومی – محلی برنامه‌ریزی دقیق و فعالیت منسجمی را انجام دهیم.

وی  اظهار‌امیدواری کرد با توسعه و گسترش رشته‌های ورزشی بومی – محلی و سنتی بتوان بیش از هر زمان دیگر بستر و زمینه یک حرکت تحولی را فراهم آورد./ب

برچسب ها: اردبیل ، بازیهای ، بومی ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.