نقوي‌حسيني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عقب‌نشيني دولت كانادا از مواضع خود نقطه مثبتي در روابط ايران و کشورهاي غربي است

سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس با بيان اين که عقب‌نشيني دولت كانادا از مواضع منفي عليه ايران نقطه مثبتي در روابط ايران و کشورهاي غربي است گفت: غربي‌ها بايد بدانند آنچه که در مردم سالاري ديني ما اتفاق مي‌افتد کاملا مبتني بر اصول دموکراتيک بوده و اگر اين کشورها به اين واقعيت پي ببرند قطعا دليلي براي مخدوش شدن روابط وجود ندارد.

سيد حسين نقوي‌حسيني نماينده ورامين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضع جديد دولت کانادا نسبت به ايران مبني بر قبول نتايج انتخابات ايران و احترام به راي مردم از سوي اين كشور، گفت: همان طور که اطلاع داريد به جهت تبليغات مسموم از سوي گروه‌هاي معاند و همين طور رسانه‌ها و انتقال اخبار نادرست، دولت کانادا نسبت به ايران موضع غيرواقعي اتخاذ کرده بود.

وي ادامه داد: در دوره انتخابات ما شاهد بوديم دولت اين کشور اعلام کرد اجازه نخواهند داد دولت جمهوري اسلامي ايران از اتباع ايراني کانادا راي انتخابات رياست جمهوري را اخذ کند، به اين دليل که انتخابات ايران داراي ابهام بوده و راي مردم ناديده گرفته مي‌شود.

نقوي‌حسيني با بيان اينكه وزير امور خارجه كانادا ادعاي واهي را عليه انتخابات ايران مطرح کرده و آن را زير سوال برد تصريح کرد: اما هنگامي که تمامي کشورها شاهد برگزاري انتخابات سالم و رقابتي بسيار پرشور و مورد استقبال بيش از 72 درصد از ملت ايران بوده و ديدند که نظام انتخاباتي ايران به قدري دقيق و امانتدار است که فاصله 250 هزار رايي که مي‌توانست سرنوشت انتخابات را تغيير دهد حفظ کرده و منتخب ملت ايران با راي ملت به رياست جمهوري رسيد، شرمنده شدند.

وي در ادامه بيان کرد: البته اين دولت‌ها ضمن عذرخواهي از مواضعي که عليه ايران در پيش گرفته بودند عقب‌نشيني کرده و در مقابل عظمت ملت ايران سر تعظيم فرود آوردند.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين که اين مسئله نقطه مثبتي در روابط ايران و کشورهاي غربي است، اظهار داشت: اغلب اين کشورها براساس گزارشات و اخبار نادرست و غيرواقعي دچار انحراف مي‌شوند، هنگامي که در برابر واقعيت قرار مي‌گيرند از مواضع در پيش گرفته خود شرمنده مي‌شوند.

نماينده ورامين با بيان اين مطلب که اميدواريم دولت‌هاي غربي در مواجهه با واقعيات جمهوري اسلامي ايران از اشتباهات گذشته خود درس بگيرند تاکيد کرد: غربي‌ها بايد بدانند آن چه که در مردم سالاري ديني ما اتفاق مي‌افتد کاملا مبتني بر اصول دموکراتيک بوده و حق تعيين سرنوشت با ملت است و مردم هر شخصي را که انتخاب کنند منتخب ملت محسوب مي‌شود.

وي در پايان اظهار داشت: اگر اين کشورها به اين واقعيت پي ببرند قطعا دليلي براي مخدوش شدن روابط وجود ندارد و مطمئنا مي‌توانيم روابط مسالمت آميز و خوبي را با اين کشورها داشته باشيم.


انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار