تکرار / ليگ جهاني واليبال 2013 ؛ ايران - صربستان

قهرمان اروپا به سختی ایران را پشت سر گذاشت

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خانگی خود در لیگ جهانی والیبال سال 2013 در برابر صربستان سه بر دو مغلوب شد و به کسب یک امتیاز از حریف قدرتمند خود اکتفا کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تيم ملي واليبال صربستان تاکنون 15 دوره در مسابقات ليگ جهاني شرکت کرده که حاصل آن 139 برد و 85 باخت مقابل حريفان است.

صربها در طول مدت حضورشان در ليگ جهاني چهار مدال نقره در سال‌هاي 2003، 2005، 2008، 2009 و سه مدال برنز در سالهاي 2002، 2004 و 2010 در کارنامه‌شان به ثبت رسانده‌اند.

تيم ملي واليبال صربستان در ليگ جهاني 2013 با ترکيبي جوان اما قدرتمند پا به عرصه مسابقات گذاشته است، ميانگين قدي اين تيم 199 است و پس از تيم روسيه لقب بلند قامت‌ترين تيم را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق آمار و اطلاعات موجود ميانگين سني اين تيم در اين دوره 24 سال است.

شاگردان کلاکويچ در طول رقابت‌هاي ليگ جهاني 2013 توانستند تيم جوان و مدعي کوبا را 2 بار شکست دهند و همانند تيم ايران در برابر روسيه نتيجه را در هر 2 بازي واگذار کنند.

بازي قهرمان اروپا در تهران مقابل تيم ملي ايران به طور قطع يک ديدار حساس و نزديک خواهد بود.



ملي پوشان کشورمان توانستند در مسابقات جام جهاني در ژاپن صربها را با نتيجه سه بر 2 شکست دهند. اين مساله اعتماد به نفس شاگردان ولاسکو را تا حد قابل توجهي ارتقاء داده است، به طوري که وقتي با آنها هم صحبت مي‌شود همگي شانس برد در 2 بازي تهران را زياد مي‌بينند.

ملي پوشان ايراني که براي نخستين بار حضور در ليگ جهاني را تجربه مي‌کنند به اين خودباوري رسيده‌اند که توانايي رويارويي و ارائه يک بازي خوب مقابل تيم قدرتمند و مدعي صرب را دارند، اما فعالان و پيشکسوتان واليبالي مي‌گويند که بازي و کسب نتيجه مقابل تيم مدعي صربستان کار بسيار سختي است و نبايد از تيم ملي توقع قطعي برد داشت، همين که واليباليستها در مقابل چشمان هزار علاقمند ايراني و خارجي يک بازي خوب و سطح بالا را ارائه دهند، براي ما کافيست.



اسامی بازیکنان و کادر فنی صربستان

سامی کادر فنی و بازیکنان تیم ملی صربستان به قرار زیر است:
1- ایگور کولاکویچ : سرمربی
2- لااسلو لاکوچ : مربی
3- استراهینجا زوزیچ: دستیار مربی
4- ساشا جوکسیمویچ: آنالیزور
5- لیوبان مارتینویچ: پزشک
6- ولادیمیر نیکولیچ: فیزیوتراپ
7- آلسکا بریدویچ: بازیکن
8- اوروش کواچویچ: بازیکن
9- میلوش نیکیچ: بازیکن
10- دراگون استانکویچ: بازیکن
11- ولادو پتکویچ: بازیکن
12- نیکلا کواچویچ: بازیکن
13- مارکو پوتراشچانین: بازیکن
14- نیکولا روزیچ: بازیکن
15- الکساندر آتاناسیچویچ: بازیکن
16- استرچکو لیسیناچ: بازیکن
17- ساشا استارویچ: بازیکن
18- نمانیا پتریچ: بازیکن

سالن 12 هزار نفری آزادی تکمیل شد


دو تیم ملی والیبال ایران و صربستان از ساعت 17 امروز جمعه در چارچوب هفته چهارم لیگ جهانی به مصاف هم رفتند.


تمام بلیت های بازی امروز از طریق اینترنت در طول هفته گذشته به فروش رسید و سالن مسابقات 45 دقیقه قبل از شروع مسابقه تکمیل شد.

تعدادی زیادی از علاقمندان که موفق به خرید بلیت نشدند به مجموعه ورزشی آزادی آمدند، اما به دلیل تکمیل ظرفیت سالن موفق به ورود به سالن مسابقه نشدند.

ملی پوشان ایران و صربستان نیز از ساعت 16 و 30 دقیقه برای گرم کردن وارد زمین شدند.بازی دوم تیم های ملی والیبال ایران و صربستان ساعت 17 روز یکشنبه دوم تیرماه برگزار خواهد شد.


** دیدار دو تیم از ساعت 17 آغاز شد

دیدار دو تیم ملی والیبال ایران و صربستان در هفته چهارم لیگ جهانی والیبال از ساعت 17 و 10 دقیقه امروز جمعه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران آغاز شد و ملی پوشان ایران سه بر دو در برابر مهمان خود مغلوب شدند.

ملی پوشان صربستان در این دیدار در ست های اول، دوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 26 بر 24، 25 بر 23 و 18 بر 16 مغلوب قهرمان اروپا شدند اما در ست های سوم و چهارم با امتیازهای 25بر 17 و 25 بر 14 به پیروزی رسیدند تا تیم ملی والیبال کشورمان از نخستین بازی خانگی خود در لیگ جهانی والیبال یک امتیاز به دست آورد.




خولیو ولاسکو این بازی را با ترکیب عادل غلامی، سعید معروف، فرهاد قائمی، آرمین تشکری، سید محمد موسوی، حمزه زرینی، امیر غفور و فرهاد ظریف (لیبرو) آغاز کرد و تیم ملی والیبال صربستان نیز با ترکیب نیکلا کواچویچ، ولادو پتکویچ، دراگون استانکویچ، الکساندر آتاناسیچویچ، مارکو پوتراشچانین، نمانیا پتریچ و نیکولا روزیچ در برابر ایران صف آرایی کرد.

يوري موكري از اسلواکی به عنوان داور اول و فيليپ وريك از کشور فرانسه به عنوان داور دوم قضاوت نخستین ديدار تيم ملي واليبال كشورمان در برابر صربستان در لیگ جهانی را بر عهده داشتند.

سان جيان هو از كشور چين نيز به عنوان ناظر فدراسيون بين المللي واليبال (FIVB) نظارت بر ديدار دو تيم صربستان و ايران در ليگ جهاني را بر عهده دارد.




تیم ملی والیبال صربستان با کسب دو امتیاز این بازی، 9 امتیازه شد و همچنان در رتبه سوم جدول گروه دوم لیگ جهانی باقی ماند.

تیم های ایتالیا و روسیه که امشب در سیبری با هم بازی کردند به ترتیب با 14 و 11 امتیاز در مکان های اول و دوم این گروه قرار دارند.

سالن 12 هزار نفری آزادی تهران امروز جا برای نشستن نداشت و حتی علاقمندان به والیبال بر روی پله های بین سکوها نیز نشسته بودند. دکتر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و حمید سجادی معاون وی نیز از مهمانان ویژه این دیدار بودند.

تیم ملی والیبال کشورمان یکشنبه دوم تیرماه دومین بازی خود در برابر صربستان را در سال 12 هزارنفری آزادی تهران برگزار می کند.
/آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار