سناتور آمریکایی خواستار توقف تغذیه اجباری زندانیان گوانتانامو شد

ديان فين‌استاين سناتور آمريکايي روز چهارشنبه از پنتاگون خواست غذا دادن اجباري به زندانيان گوانتامو را که اعتصاب غذا کرده‌اند، متوقف کند و اين کار را خلاف اخلاق پزشکي و معيارهاي بين المللي دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري رويترز ، فين‌استاين سناتور دموکرات کاليفرنيا که رياست کميته اطلاعات سناي آمريکا را نيز برعهده دارد، در نامه‌اي به چاک هيگل وزير دفاع آمريکا نوشت غذا دادن اجباري به زندانيان با شيوه‌هاي مورد استفاده در زندان‌هاي غيرنظامي فدرال مغايرت دارد.
 وي افزود: اعتصاب غذاي اين زندانيان،‌ روشي شناخته شده از اعتراض غير خشونت‌آميز است که با هدف جلب توجه به يک مسئله صورت گرفته است و تلاش براي خودکشي نيست.
166 زنداني که در عمليات ضد تروريسم بازداشت شدند در پايگاه دريايي گوانتانامو آمريکا در کوبا نگهداري مي شوند.نيمي از اين زندانيان پس از تحقيقات ارتش و سازمان‌هاي اطلاعاتي تبرئه شدند.
دست‌کم 104 زنداني به منظور اعتراض به ادامه بازداشت خود در اين زندان، در اعتصاب غذاي جمعي شرکت کردند.
44 اعتصاب کننده به حدي وزن کم کرده‌اند که پزشکان به آنها از طريق لوله‌هايي که از بيني‌ وارد معده‌شان شده است، غذاهاي مايع تزريق مي کنند.
زندانياني که از اين طرز غذا خوردن اجباري امتناع مي کنند به صندلي بسته مي شوند و مدتي که به زور به آنها غذا داده مي شود نمي توانند تکان بخورند.
باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در سخنراني خود در برلين اعلام کرد آمريکا تلاش‌هاي خود را براي بستن اين زندان افزايش خواهد داد.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار