مخازن آبي تهران 410 ميليون مترمکعب کمتر از سال گذشته

با وجود 310 ميليون کاهش بارندگي نسبت به سال گذشته در 6 ماه اول تهران دچار مشکل نخواهد بود.


خسرو ارتقايي مديرعامل آب منطقه اي استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در مورد منابع آبي استان تهران گفت: ميزان بارندگي از ابتداي مهرماه گذشته تا الان يعني سال آبي 267 ميلي ليتر بوده که نسبت به سال گذشته 29 درصد و نسبت به درازمدت 19 درصد کاهش داشته است.
طبيعتا با اين بارندگي کم روان آبها و ميزان ورودي سدها نيز به ميزان 43 درصد کاهش پيدا کرده است.
وي در ادامه افزود: در حال حاضر سدهاي 5 گانه استان تهران، يعني لار، ليتان، ماملو، اميرکبير و طالقان 790 ميليون مترمکعب ذخيره آ‌بي دارند که در مقايسه با سال گذشته در همين موقع که يک ميليارد و صد ميليون مترمکعب بود، 310 ميليون مترمکعب مخازن آبي کمتر است.
وي در ادامه گفت: سال گذشته نيز سد اميرکبير و طالقان سرزير داشتند و سد ليتان هم تقريبا پر بود در حال حاضر نيز سد اميرکبير و ليتان در مرز پرشدن است و در مجموع با وجود 310 ميليون کاهش نسبت به سال گذشته در 6 ماه اول دچار مشکل نخواهيم بود.
وي در ادامه اظهار اميدواري کرد که با بارندگي هاي پاييز و زمستان بتوان اين کمبود را جبران کرد.
ارتقايي در پايان گفت: مصرف تابع الگوي مصرف است و با کمي صرفه جويي مي‌توان اين آب را سالم نگه داشت و استفاده کرد و اگر مردم عزيز يا هر فردي که از اين نعمت الهي استفاده مي کند پليس آب خود باشد کمک مي کند که در پايان شهريور با ذخاير مطمئن تري وارد سال آبي 92-93 شويم.
برچسب ها: مخازن ، آبی ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار