تغییر پوشش کارمندان ژاپنی برای کاهش مصرف برق!

کارمندان دولتی ژاپن از تابستان آینده می‌توانند بدون پوشیدن لباس‌های رسمی در محل کار خود حاضر شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، روزنامه جوان نوشت: کارمندان دولتی ژاپن از تابستان آینده می توانند بدون پوشیدن لباس های رسمی و با پوشیدن شلوار جین و تی شرت های تابستانی در محل کار خود حاضر شوند.

این تصمیم در مسیر اجرای پروژه سوپر کولبیز Super Coolbiz در این کشور برگزار می شود که به گفته دولت ژاپن برای کاهش مصرف برق در این کشور اجرا می شود.

یک مقام دولتی ژاپن در این باره به تلویزیون رسمی این کشور گفت:برنامه آزادی لباس در چند مرحله در این کشور آغاز شده است و از یکم ماه مه به کارمندان اجازه داده شد تا بدون کراوات در محل کار حضور یابند.

این مجوز در حالی صادر شده است که در ادارات ژاپن باید درجه کولرها کمتر از 28 درجه سانتیگراد قرار گیرد.

به گفته تاکاشی ناکامورا این مسئله با فشار برخی تجار آمریکایی صورت گرفته است و این تجار که بیشتر در بخش تولید پوشاک در سطح بین المللی فعالیت می کند.

این مامور دولتی ژاپن اعلام کرده در سه ساله اخیر محموله های فراوانی از لباس از کشور چین و از اندونزی وارد این کشور شده است که بیشتر شرکت های تولید کننده آن آمریکایی هستند و از زیر شاخه شرکت های چند ملیتی محسوب می شوند.

در حال حاضر و بر اساس آخرین آمار یک موسسه آمار گیری و نظر سنجی در ژاپن واردات پوشاک این کشور از سال 2008 میلادی تا کنون نزدیک به 38% افزایش داشته است که نسبت به دوره پنج ساله گذشته خود نزدیک به 64% افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش نزدیک به 72% این آمار منتشر شده را شرکت های پوشاک آمریکایی تشکیل می دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.