اصفهان/

مدیریت بهینه در مصرف آب مایه حیاتی برای همگان الزامی است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: جذب همکاریهای بخش خصوصی در به نتیجه رساندن طرح های فاضلاب یک اقدام جهادی، بسیجی و انقلابی در صنعت آبفای کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سید مهدی ثمره هاشمیدر مراسمآغاز عملیات اجراییبخشی از طرح فاضلاب شهر نیاسر کاشان با تاکید بر اینکه بحث بازچرخانی آب و استفاده از پساب های فاضلاب در کشور ما نسبت به دنیا عقب مانده است گفت: طی سالهای اخیر قدمهای خوبی برای گسترش و توسعه شبکه های فاضلاب برداشته شده است که نمونه یک اقدام انقلابی و جهادی ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه منابع دولتی جوابگو اجرای طرح های آب و فاضلاب در کشور نیست افزود: شرکت آبفای کشور طي سالهاي اخير توانست از طریق مساعدت ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی زمینه های پیشرفت کمی و کیفی در اجرای طرح های صنعت آب و فاضلاب کشور را فراهم کند.

وی، اعتبارات و بودجه های محدود دولت در اجراي طرح ها را زمان بر و عامل كندي در اجرای طرح ها دانست و گفت:برخي از طرح بواسطه استفاده اعتبارات دولتی سالها به طول می انجامد که از نظر صرف هزینه و طول مدت اجرا مقرون به صرفه نیست در حالیکه با حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند با سرعت و کیفیت بهتری به نتیجه برسد.

مشاور وزیر نیرو در ادامه با اشاره به اینکه بحث بازچرخانی آب و استفاده از پساب های فاضلاب به سرعت در دنیا گسترش پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفته است گفت: تأمین سلامت و بهداشت محیط مردم، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و منابع آبی زیر زمینی و سطحی، استفاده مجدد از پس‌آب‌های فاضلاب‌ به عنوان منبع آبی جدید برای استفاده در صنعت و کشاورزی از جمله مزایا و اهداف اجرای طرح های فاضلاب است.

ثمره هاشمی در ادامه اجرای 12 کیلومتر خط انتقال طرح فاضلاب شهر نیاسر کاشان با استفاده از ماده 56 و همکاری بخش خصوصی برای اولین بار در صنعت آبفای کشور در این شهر را نمونه ای از مشارکت بخش خصوصی دانست و گفت: این موقعیت یک فرصت ویژه برای شرکت آبفای کاشان است که می تواند با اجرای کامل در مدت زمان تعیین شده آن به عنوان الگوی موفقی در کشور قرار گیرد.

وی، اختصاص وام بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح فاضلاب کاشان را یکی دیگر از امکانات و امتیازات مهم برای منطقه کاشان با دریافت وام 62 میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی از بین یکهزار و 75 شهر کشور را یادآورشد و گفت:این فرصت یک موقعیت استثنایی و ویژه برای کاشان است./س

برچسب ها: اصفهان ، مدیریت ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.