الوندي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام كرد

بی‌توجهی به حقوق کودک در برنامه پنج ساله كشور

دبیر مرجع ملی حقوق کودک گفت: برنامه پنج ساله در مورد کودکان و مشکلات آن‌ها توجهي نكرده و از حقوق آنان صحبتي به ميان نياورده است.

"مظفر الوندی" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عملکرد ما در بحث حقوق کودک تاکنون مورد قبول بوده اما با وجود تصویب برخی قوانین داخلی و ملحق شدن به کنوانسیون حقوق کودک همچنان شاهد برخی مشکلات و چالش‌ها در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به بی‌توجهی به حقوق کودک در برنامه‌های سالانه کشور گفت: متأسفانه در برنامه پنجساله و بحث بودجه در مورد کودکان و مشکلات آن‌ها صحبتی نشده و این در صورتی است که در دنیا بخشی از اعتبارات و بودجه‌های سالانه مربوط به کودکان است.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک در ادامه تصریح کرد: تا سال 88 مرجعی برای اجرای مفاد کنوانسیون وجود نداشت و از سال 88 به بعد بر اساس مصوبه دولت، وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تعیین شد.

الوندی با اشاره به اينكه علی رغم مشکلات موجود، گزارش‌های موجود نشان از عملكرد خوب در رابطه با حقوق كودك از جمله در وزارت آموزش و پرورش است خاطرنشان كرد: هدف ما حمایت از حقوق کودک بوده كه تاكنون نيز در قانون جدید مجازات اسلامی شاهد تحولات چشمگیری در بخش کودکان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار